Bbox3 valt uit bij VPN connectie naar werk

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bbox3 valt uit bij VPN connectie naar werk

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 14:19

Sinds vorige week staat hier een Bbox3 ipv een bbox2. Vandaag wou ik een VPN connectie maken naar het werk, resultaat: de modem valt volledig uit. Enkel de power-lamp blijft branden. Ook het tv-signaal is volledig weg. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Over hoe die VPN connectie opgezet wordt heb ik absoluut geen idee. Ik moet hiervoor een applicatie starten, een usb-sleutel met certificaat insteken, verbinding maken, pincode opgeven en dan ben ik normaal gezien binnen enkele seconden verbonden.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer

Re: Bbox3 valt uit bij VPN connectie naar werk

Berichtdoor Sinna » 22 Dec 2013, 14:42

Om het wat beter te kunnen plaatsen graag de naam van de applicatie. Misschien zijn er bekende problemen mee icm. de BBox3.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 15:04

Helaas is dit een toepassing van het bedrijf zelf (Hewlett Packard), ik vind niets van een eventuele andere manufacturer. Het werkt in combinatie met dit: http://www.sentechgroup.com/images/otp/activkey_sim.jpg

Ik zou deze optie in de VPN tool eens kunnen afzetten:
• What is Split tunneling?
o Split tunneling is a computer networking concept which allows a VPN user to access a public network and a local LAN/WAN at the same time, using the same physical network connection. This connection service is usually facilitated through a program such as a VPN client software application.

>>> split tunnel optie afgezet en het lukte me op te verbinden. Echter eenmalig want bij een tweede poging viel opnieuw alles uit.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sinna » 22 Dec 2013, 15:16

Best eens informeren bij de helpdesk van het bedrijf waarvoor je werkt. Ze zullen hiermee nog wel vaker geconfronteerd worden.
Eventueel in afwachting terugkeren naar een BBox2, ter beschikking gesteld of terugbetaald door het bedrijf. Even gericht zoeken en je vindt er voor nog geen 20€. Er zijn er op dit forum nog in de aanbieding.
Reden voor de vervanging van de BBox2 door een BBox3? Terugkeren zou geen probleem mogen zijn tenzij je fully-routed van doen hebt, en dan nog...

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 15:35

Bedankt al voor de hulp Sinna. Ik ga bij collega's navragen of zij al een bbox3 hebben en zo ja, of ze ook dat probleem hebben. Ik zal inderdaad ook maar best een case loggen op het werk.

Reden vervanging bbox2 was de aanvraag tot Belgacom tv en het feite dat één tv draadloos aangesloten moest worden (wifibridge).

Ik zal eens nadenken of ik terugkeer naar een bbox2 maar feit is, als het werk / Belgacom niet met een oplossing komen zal ik zelf een andere oplossing moeten zoeken, desnoods wordt het Whop.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sinna » 22 Dec 2013, 16:07

Als je terug zou keren naar de BBox2, is een PowerLAN-opstelling dan niet mogelijk? Vraagt uiteraard weer een investering...
Best ook eens rondvragen bij collega's of de combi HP-VPN Whop goed werkt.

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 16:20

In geval van Whop: dan moet ik aan die collega's best vragen welke modem? Zijnde modem met wifi ingebouwd of zonder ingebouwde wifi? Telenet is me op dat vlak wat onbekend terrein. Ik weet dat er collega's met whoppa zijn, dat de vpn bij hen werkt, maar geen idee welke model van modem ze hebben. Maar kan wel bij de buurman testen, die heeft net een installatie van Telenet laten doen met Whoppa.

PLC: ik heb m'n twijfels of het hier gaat werken, tevens wat slechte ervaringen bij familie. Even schetsen: modem > zekeringskast kelder > naar zekeringskast boven > tv. En inderdaad, weer een investering ... .

Ja, dit is toch een serieuze domper hoor, geef ik toe.

dupondje
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 13 keer

Berichtdoor dupondje » 22 Dec 2013, 17:06

Ter info: er zijn er hier genoeg op het forum die uw BBOX3 willen nemen voor hun BBOX2 :) Dus ervoor betalen moet je zeker niet doen.

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 17:14

Sorry Dupondje, het is zo'n 'gehuurde' dus doorgeven of verkopen zal niet gaan ;) Ik ga toch ook even wachten, misschien komt er op de een of andere manier een oplossing uit de bus.

eaz
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Berichtdoor eaz » 22 Dec 2013, 17:24

Gekend probleem bij de Bbox3 van Technicolor als je via wifi werkt. Bekabeld zou geen probleem mogen zijn.

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 17:37

eaz, ik ga direct proberen!

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 22 Dec 2013, 17:48

eaz schreef:Gekend probleem bij de Bbox3 van Technicolor als je via wifi werkt. Bekabeld zou geen probleem mogen zijn.

eaz, inderdaad, met kabel werkt het. Als het een gekend probleem is hoop ik dat er toch binnenkort een oplossing voor komt. Merci userbase :) Als jullie eens in Leuven zijn trakteer ik op een pintje.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sinna » 22 Dec 2013, 19:41

eaz schreef:Gekend probleem bij de Bbox3 van Technicolor als je via wifi werkt. Bekabeld zou geen probleem mogen zijn.

Bronvermelding (buiten UB)? Is het eerste wat ik hier over hoor.

SvenV
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Berichtdoor SvenV » 22 Dec 2013, 23:01

Indien het enkel bij de technicolor Bbox3 zou voorkomen, gewoon technische helpdesk bellen en vragen voor vervanging met Sagem Bbox3.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sinna » 23 Dec 2013, 07:53

Dan moet het probleem gekend zijn bij BGC. Anders zullen ze niet happig zijn op een wissel, zie de BBox3-draad.

mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor mistertaliban » 23 Dec 2013, 09:38

Hoe kunnen we te weten komen dat dit probleem gekend is bij Belgacom? Eva contacteren?

Voor mij is met de netwerkkabel werken een tijdelijke (goede) oplossing, misschien onpraktisch maar het gaat. Ik ga er even van uit dat het probleem gekend is, zal er dan een oplossing voor komen vanuit Belgacom kant, eventueel door een softwareupdate?

Is er garantie dat die van Sagem werkt? Ik ga niet nog eens naar Belgacom want door een niet gekende bug ben ik al een V5 voor niets gaan omruilen. Ik had hier het ganse scenario klaarliggen hoe je die bug kunt herproduceren, maar als ze niet terugbellen zoals ze beloofd hadden, je m'en fous.

D-Three
Starter
Starter

Berichtdoor D-Three » 22 Apr 2014, 14:34

Hetzelfde probleem hier :( Dit weekend de bbox2 zonder problemen vervangen door de bbox3. Maar vandaag is de modem reeds twee keer gereset. Ik had al snel door dat het telkens was bij het opzetten van een VPN verbinding naar m'n werk. Uiteraard heb ik die verbinding nodig! Kan ik dit ergens rapporteren? En is er een eventuele fix? Bekabeld is geen optie. Anders zal ik m'n bbox2 moeten terug hangen... :?

D-Three
Starter
Starter

Berichtdoor D-Three » 30 Apr 2014, 14:28

Kleine update:
Het probleem is er niet als ik verbinding maak met het 5 GHz netwerk. Voorlopig is dit voor mij OK, hopelijk hebben anderen er ook iets aan.

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”