Choice (bhaalu)

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

OT: Choice (bhaalu)

Berichtdoor Sinna » 31 Jan 2020, 10:11

Ik dacht mij aan de regels te houden door niet te full-quoten maar enkel dat deel van de post (en bij uitbreiding draad) te quoten waarop ik reageer.
Computer(k)nul

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 253 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer

Re: Choice (bhaalu)

Berichtdoor satsurfer » 31 Jan 2020, 10:12

:lol:

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1461 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer

Re: Choice(bhaalu)

Berichtdoor raf1 » 31 Jan 2020, 10:45

satsurfer schreef:Ik blijf erbij...Ze gaan de boel terug belazeren.

liegebeestig schreef:Alleen blijf ik erbij dat er enige reputatieschade kan optreden voor Hermes omwille van een onbetrouwbare reseller, zijnde Choice.

Ik heb wel vertrouwen in de technologie die Choice verkoopt: internet op basis van Proximus WBA VDSL2 en een Android TV app met álle Vlaamse zenders live en on demand gebaseerd op de Bhaalu-technologie, die in het verleden z'n kwaliteit bewezen heeft tot bleek dat deze vorm van tv-kijken illegaal was volgens het Vlaamse mediadecreet.

Als je incalculeert dat je je investering volledig verliest, kost Choice internet + tv het eerste jaar 699 euro oftewel 58,25 euro/maand:
  • coöperatief aandeel van 150 euro
  • installatiekost van 99 euro
  • 12 x 22,50 euro/maand internet
  • 12 x 15 euro/maand televisie

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer

Berichtdoor bambipower » 31 Jan 2020, 11:33

Dan ga je er van uit dat choice een jaar overleeft. Ik ben daar niet zeker van, mijn bhaalu avontuur duurde maar enkele maanden.
Maar als het toch ok blijft, is het wel een intressant aanbod
de koe zegt boe

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Berichtdoor liegebeestig » 31 Jan 2020, 13:33

Iedereen die Billi en Dommel kent, weet hoe Choice zal aflopen. Erg dat Hermes hier zich tussen wil zetten.
Ik volg Bambipower.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 384 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Berichtdoor Splitter » 31 Jan 2020, 14:37

als choice afnemer is van hermes, maakt dat voor hermes toch niet uit?
een klant is een klant. (veronderstellende dat hermes zijn geld wel krijgt van choice, natuurlijk)
ooit zal hier iets nuttigs staan

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 253 keer
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer

Berichtdoor satsurfer » 31 Jan 2020, 14:38

https://choice.be/bhaalu
"De bhaalu leden zullen dan hun investering in hardware uit het verleden kunnen doorrollen in gratis hardware en/of een fikse korting voor het nieuwe TV distributieproduct van Right Brain Interface."

CEO:
"We hebben een goede campagne in de markt gezet.......2,5 miljoen euro opgehaald"....Wie zegt dat deze cijfers kloppen? Ze zijn niet van het eerste leugentje doodgegaan....Ze beloofden ook terugbetaling van de bhaluu boxen.

"mikken op 255.000 betalende klanten tegen 2022" :lol:

"De Choice co-op telt vandaag al meer dan 800 leden die in de periode mei/juni en september/oktober 2019 voor 2 miljoen euro aandelen van de Choice co-op gekocht hebben via een crowdfunding campagne. De prijs per aandeel was in die periode 100 euro. Door het succes van de campagne is de prijs per aandeel nu gestegen naar 150 euro. Deze eerste leden hebben dus al een meerwaarde van 50%. Na dit proefproject in de bepaalde regio’s in Limburg, Antwerpen en Vlaams Brabant zal de prijs voor een aandeel of lidmaatschap van de Choice co-op naar verwachting hoger komen te liggen."

"Zoals je kan lezen in de vraag hierboven, hebben tot nu toe ongeveer 800 mensen in de Choice co-op geïnvesteerd voor een totaalbedrag van 2 miljoen euro. Dat betekent dat die mensen gemiddeld voor ongeveer 2.500 euro geïnvesteerd hebben oftewel gemiddeld 25 aandelen gekocht hebben"
goe zot....

Als ze genoeg geld opgehaald hebben, gaan ze failliet....en hebben geen geld meer.... :lol:

televisiecontent is 15 €/maand (zo mega goedkoop ook niet, als je vergelijkt met hun internet)

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 31 Jan 2020, 14:48

Ik ken geenenkele coöperatieve die de prijs van zijn aandeel kan aanpassen. Niet bij ecopower niet bij argenta co-op, al de energie coöperatieves, noem maar op.

Hoe kan deze bende gestopt worden?

Voor Hermes kan een klant een klant zijn, maar ik zou sowieso nooit in zee gaan met een klant die mij reputatieschade kan bezorgen. En waarvan het zeer twijfelachtig is of ze gaan betalen, gebaseerd op ervaringen die proximus bekendmaakte toen ze daar klant waren.

Dus als Hermes dit toch doet dan zijn ze ofwel goed zot ofwel hebben ze een 'echte' deal achter de schermen.

tien
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Berichtdoor tien » 31 Jan 2020, 14:57

liegebeestig schreef:Dus als Hermes dit toch doet dan zijn ze ofwel goed zot ofwel hebben ze een 'echte' deal achter de schermen.

Het antwoord op die vraag kan je vinden in de post van tomsworld :wink:

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 206 keer
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer

Berichtdoor Slafes » 31 Jan 2020, 15:17

How, die 150 euro was al met een fikse korting he... Want ze schermden met veel hogere prijzen (250€) en een unieke kans om goedkoper in te tekenen.

-etienne-
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: RE: Re: Choice(bhaalu)

Berichtdoor -etienne- » 31 Jan 2020, 18:44

raf1 schreef:
satsurfer schreef:Ik blijf erbij...Ze gaan de boel terug belazeren.

liegebeestig schreef:Alleen blijf ik erbij dat er enige reputatieschade kan optreden voor Hermes omwille van een onbetrouwbare reseller, zijnde Choice.

Ik heb wel vertrouwen in de technologie die Choice verkoopt: internet op basis van Proximus WBA VDSL2 en een Android TV app met álle Vlaamse zenders live en on demand gebaseerd op de Bhaalu-technologie, die in het verleden z'n kwaliteit bewezen heeft tot bleek dat deze vorm van tv-kijken illegaal was volgens het Vlaamse mediadecreet.

Als je incalculeert dat je je investering volledig verliest, kost Choice internet + tv het eerste jaar 699 euro oftewel 58,25 euro/maand:
  • coöperatief aandeel van 150 euro
  • installatiekost van 99 euro
  • 12 x 22,50 euro/maand internet
  • 12 x 15 euro/maand televisie

Volgens mij is er nog is een afzonderlijke kost voor internetaansluiting: modem ook nog. If kan je eigen materiaal gebruiken?

Code: Selecteer alles

.De eenmalige kost voor de installatie van de internetverbinding bedraagt 99 euro. Hiervoor komt er dan een technieker langs die de Internetverbinding maakt tussen de straat en je huis of appartement. De kost voor de modem bedraagt 83,49 euro.  

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer

Berichtdoor WalterB1 » 31 Jan 2020, 19:33

liegebeestig schreef:Ik ken geenenkele coöperatieve die de prijs van zijn aandeel kan aanpassen. Niet bij ecopower niet bij argenta co-op, al de energie coöperatieves, noem maar op.
.

Ik ook niet. Zeker niet als ik de statuten lees van Choice, dat lijkt mij gewoon onmogelijk.
https://www.choice.be/downloads/2019-14 ... Eco-op.pdf

Heb midden december een mail gezonden naar de FOD Economie om mijn bedenkingen daarover kenbaar te maken als niet betrokken partij. Geen reactie tot heden. Meer ga ik mij daar niet mee bemoeien.
Internet: Tadaam 4G premium 'black-friday'-promo
Televisie: Netflix, VRTnu, Stievie-free, Prime-video
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 31 Jan 2020, 20:51

Ik heb die statuten met stijgende verbazing doorgenomen. Ze lijken wel gefabriceerd met het oog op een toekomstig faillissement. En inderdaad. Alle types aandelen (A tot F ofzo) zijn allemaal 250 euro waard. Bijzonder vreemde constructie.

jutuiz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Choice(bhaalu)

Berichtdoor jutuiz » 01 Feb 2020, 09:44

-etienne- schreef:De mannen zijn er klaar voor precies:

Nieuw TV-platform Choice video lancering

- onbeperkt internet aan 22,5 euro
- cooperant voor 150 euro

En ja... we gaan nog beursgenoteerd worden ook.

Wat is het unieke nog niet bestaande businessmodel eigenlijk? Dat begrijp ik niet.
Een supermarkt die een filmpje met een gerecht post en direct de ingrediënten verkoopt?
Een voetbalploeg die filmpjes post van zijn wedstrijd?

Ondernemen is de max, en ondernemers mogen onze bewondering krijgen, maar er zweeft ergens in de Limburg een roze wolk en er zit nog wat volk op ook.

Ik hoop dat ik verkeerd ben.

Terug naar “Overige ISP's”