Vaste lijn

Pizza lounge
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 Jan 2019

Vaste lijn

Berichtdoor Pizza lounge » 5 dagen 15 uur 22 minuten geleden (14 Jan 2019, 21:41)

Heb sinds oktober 2018 problemen met vaste lijn de vaste lijn doet het niet soms maar andere diensten wel ( digitaal tv , internet ) als de probleem begint kan niemand de zaak bereiken ( komt er lijn bezet ) als we oproep willen doen hoor je niks. Ik herstart de modem na 10 min werkt alles weer perfect na paar dagen terug het zelfde modem is reeds nog eens vernieuwd maar helaas terug het zelfde , ik bel de klantendienst ze weten ook niet voldoende , ik ga vragen om de straatkabel te laten vernieuwen ??

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29523
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 420 keer

Re: Vaste lijn

Berichtdoor r2504 » 5 dagen 15 uur 5 minuten geleden (14 Jan 2019, 21:57)

Kan je eens kijken naar de signaalwaardes van je decoder, alsook een speedtest doen van je internet.

TN zelf kan trouwens zien of dit een signaal probleem is of niet... zomaar zonder enige fundering je kabel gaan vervangen heeft weinig zin.

Pizza lounge
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 Jan 2019

Re: Vaste lijn

Berichtdoor Pizza lounge » 5 dagen 14 uur 59 minuten geleden (14 Jan 2019, 22:03)

Alles lijkt goed te zijn zegt telenet , dit is een probleem dat niet vaak voorkomt er mee dat ze moeten uitzoeken , wat raden jullie aan ?

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 477
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Vaste lijn

Berichtdoor vverbeke » 5 dagen 5 uur 4 minuten geleden (15 Jan 2019, 07:59)

Eens een ander telefoontoestel aan hangen, mogelijk is er een probleem met het toestel i.p.v. de lijn.
@home: VDSL 100/15 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10 + cable 240/30

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4197
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1390 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: Vaste lijn

Berichtdoor raf1 » 5 dagen 4 uur 28 minuten geleden (15 Jan 2019, 08:34)

Als Telenet het probleem na 3 maanden niet kan oplossen, dan kijk je best eens of je bij een andere operator een telefoonlijn kan aanvragen.
Tegenwoordig kan je ook met je vast telefoontoestel via internet bellen, dat heet Voice over IP (VoIP) en dan heb je geen telefonieabonnement meer nodig bij Telenet of Proximus.

https://www.google.be#q=voip+telefonie+kmo

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29523
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 420 keer

Re: Vaste lijn

Berichtdoor r2504 » 5 dagen 2 uur 37 minuten geleden (15 Jan 2019, 10:26)

Pizza lounge schreef:Alles lijkt goed te zijn zegt telenet


Het is goed of het is niet goed... "lijkt" is maar een bizarre conclusie.

Geef eens de resultaten van wat ik vroeg. Heb je trouwens buren die ook TN telefonie hebben... informeer ook eens bij hen.


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: buthead, MaT en 4 gasten