Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1866 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 360 keer

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor r2504 » 20 Mei 2018, 10:29

Tomby schreef:Offtopic: dat ding is wel te bizar voor woorden. Vanmiddag hoorde ik overduidelijk Yanny (of eigenlijk Yally) terwijl ik vanavond, met krek hetzelfde filmpje heel duidelijk Laurel hoor...

Mensen die nog goed de hoge tonen horen, horen normal Yanny… hoor je dus Laurel dan hoor je voornamelijk de lagere tonen.

Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het toestel waarop je het fragment afspeelt… slechte speakers zorgen misschien voor minder hoge tonen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer

Berichtdoor fluppie » 3 weken 1 dag 8 uur geleden (26 Jun 2018, 09:38)

Nieuws uit de US,iets wat Trump helemaal niet verwacht heeft,het zou kunnen dat nog meer US bedrijven gaan volgen,wat Tump blijkbaar niet weet dat is dat de EU zeker zoveel potentiele klanten heeft in vgl. met de US.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... f#comments

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 92 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Berichtdoor Stroper » 3 weken 1 dag 8 uur geleden (26 Jun 2018, 09:51)

goh HarleyDavidson maakt al langer motoren in India en Brazilië. Dat er meer productie verschuift uit VS lijkt mij niet zo wereldschokkend.
Mochten ze nu ergens in Europa een fabriek openen(wat ik niet zie gebeuren) zou het pas echt nieuws zijn.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 239 keer
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer

Berichtdoor on4bam » 3 weken 1 dag 8 uur geleden (26 Jun 2018, 10:03)

Het feit dat ze er meer in het buitenland gaan maken wil natuurlijk zeggen dat ze er minder gaan maken in de US. Dus minder werknemers nodig, minder transport nodig in de US en minder inkomsten voor de US branch wil ook zeggen minder US belastingen te betalen. Dat lijkt mij net het omgekeerde van wat Trump voor ogen had.
Wie weet volgen andere bedrijven wel het voorbeeld van HD.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 3 weken 1 dag 8 uur geleden (26 Jun 2018, 10:14)

Stroper schreef:goh HarleyDavidson maakt al langer motoren in India en Brazilië. Dat er meer productie verschuift uit VS lijkt mij niet zo wereldschokkend.
Mochten ze nu ergens in Europa een fabriek openen(wat ik niet zie gebeuren) zou het pas echt nieuws zijn.

Produktie naar de EU brengen betekend dat er een fabriek komt in de EU,waar de motoren worden gemonteerd,dat is wat ik hieruit begrijp.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 3 weken 1 dag 5 uur geleden (26 Jun 2018, 13:05)

fluppie schreef:Produktie naar de EU brengen betekend dat er een fabriek komt in de EU,waar de motoren worden gemonteerd,dat is wat ik hieruit begrijp.

"Om de aanzienlijke kosten van deze tarieven op lange termijn tegen te gaan, gaat Harley-Davidson een plan uitvoeren om de productie van motoren bedoeld voor de Europese markt te verhuizen vanuit de VS naar andere internationale vestigingen, zodat de tariefverhogingen ontweken worden."

Nergens beweert men dat er een fabriek in Europa komt. "Andere internationale vestigingen" lijkt mij eerder reeds bestaande fabrieken die niet in de US staan.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 3 weken 1 dag 2 uur geleden (26 Jun 2018, 15:24)

OK,maar het is wel overduidelijk de bedoeling om extra taxen te vermijden,Trump zou er niet blij mee zijn,aangezien dit een rem zet op de fabrieken in de US,en daar gaat het eigenlijk over.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 3 weken 1 dag 2 uur geleden (26 Jun 2018, 15:48)

Uiteraard. Het blijft een feit dat HD hier probeert om geen verkoop mis te lopen omdat hun motoren te duur worden. Dat ze daardoor minder productie in de US hebben is een logisch gevolg.

De meeste economen hebben al tot in de treure herhaald dat deze extra taksen voor iedereen slecht zijn. Dit is trouwens exact wat er gebeurde voor de grote beurscrash van de jaren 30 waarbij de toenmalige president dacht een oplossing te hebben om de economie terug op het goede spoor te krijgen. Amerika zet zichzelf steeds meer buiten de wereldgemeenschap met deze (bijna) handelsoorlog, terugtrekking uit allerhande verdragen (milieu, handel, ...)
Als de rest van de wereld daar op reageert door onderling meer verdragen te sluiten dan is er maar één verliezer. De grootste winnaar zou dan wel eens China kunnen zijn.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 3 weken 23 uur 4 minuten geleden (26 Jun 2018, 19:18)

De andere landen hebben nu een gelegenheid om eventueel nog beter samen te werken.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor Dizzy » 3 weken 22 uur 55 minuten geleden (26 Jun 2018, 19:27)

Het is gewoon oerdom om wereldhandel tegen te werken, je schiet toch in eigen voet want je isoleert jezelf tegen een veel grotere groep. Iedereen weet dat je dan uiteindelijk motten krijgt :roll:

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 109 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor CCatalyst » 3 weken 20 uur 27 minuten geleden (26 Jun 2018, 21:54)

on4bam schreef:Als de rest van de wereld daar op reageert door onderling meer verdragen te sluiten dan is er maar één verliezer.

fluppie schreef:De andere landen hebben nu een gelegenheid om eventueel nog beter samen te werken.

Not going to happen :-)

Alsof de rest van de wereld niet verdeeld is tot en met. Zelfs de EU intern is volledig vastgeroest door verdeeldheid, en laat talloze kansen wegglippen.

De tijd van de grote globaliserende verdragen die je achter WO1 en WO2 zag komt niet meteen terug. Ik vrees dat de bereidheid daarvoor ook enkel maar bestaat in de enkele jaren na een grote oorlog.

Iedereen die denkt dat China "de grote winnaar" zal zijn, nodig ik echt eens uit om naar dat land te reizen. Hun bipolair politiek stelsel is gedoemd om vroeg of laat in duigen te vallen, en wat er daarna zal gebeuren is nog maar de vraag.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 4 dagen 6 uur 2 minuten geleden (14 Jul 2018, 12:20)

Rusland word nu wel beschuldigd (officieel)voor inmenging bij de Amerikaanse verkiezingen.
Ondertussen zijn 12 Russen aangeklaagd,het gaat om medewerkers van de Russische Militaire geheime dienst.(GRU.)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180713_03612479

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer

Berichtdoor Tomby » 20 uur 27 minuten 54 seconden geleden (17 Jul 2018, 21:54)

Maar Donald toch... LOL, kleine 'verspreking'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180717_03620914
Afbeelding

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 8 uur 46 minuten 55 seconden geleden (18 Jul 2018, 09:35)

CCatalyst schreef:Iedereen die denkt dat China "de grote winnaar" zal zijn, nodig ik echt eens uit om naar dat land te reizen. Hun bipolair politiek stelsel is gedoemd om vroeg of laat in duigen te vallen, en wat er daarna zal gebeuren is nog maar de vraag.

Zo bipolair dus als het Amerikaanse :lol:

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 5 uur 4 minuten 39 seconden geleden (18 Jul 2018, 13:17)

Dizzy schreef:
CCatalyst schreef:Iedereen die denkt dat China "de grote winnaar" zal zijn, nodig ik echt eens uit om naar dat land te reizen. Hun bipolair politiek stelsel is gedoemd om vroeg of laat in duigen te vallen, en wat er daarna zal gebeuren is nog maar de vraag.

Ja, maar met een great wall en censuur ipv een first amendment en een regering die kritiek kan verdragen. Ooit zal het ferm botsen allemaal.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 uur 34 minuten 5 seconden geleden (18 Jul 2018, 13:48)

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:

Ja, maar met een great wall en censuur ipv een first amendment en een regering die kritiek kan verdragen. Ooit zal het ferm botsen allemaal.

Geen fan van China maar in de VS gaat het ook niet bepaald de goede kant uit.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 4 uur 31 minuten 45 seconden geleden (18 Jul 2018, 13:50)

Ik woon niet in de US,maar ik lees hier en daar dat de boeren het moeilijker krijgen,komt natuurlijk door de handelsoorlog,vooral Canada en China viseren de landbouw,in de US.Maar wat zeker ook zou spelen is de goedkope arbeidskrachten,Mexicanen dus,die tot voor kort gemakkelijk de grens over kwamen,om een enige tijd seizoensarbeid te doen,nu word dit bijna onmogelijk gemaakt,waadoor de Amerikaanse boeren het moeilijker krijgen,of dit echt dramatisch zal worden,daar is het nog te vroeg voor.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 4 uur 30 minuten 38 seconden geleden (18 Jul 2018, 13:51)

Dizzy schreef:Geen fan van China maar in de VS gaat het ook niet bepaald de goede kant uit.

Maar zonder echt veel impact op de bevolking zelf... wat je niet kan zeggen van landen zoals China, Rusland, Turkije, ...

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 191 keer
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer

Berichtdoor wied » 3 uur 44 minuten 52 seconden geleden (18 Jul 2018, 14:37)

r2504 schrijft: Maar zonder echt veel impact op de bevolking zelf...

Geloof jij echt dat het neo-liberale beleid van de laatste decennia daar geen sporen heeft nagelaten bij de bevolking :eek:
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, DVB-T2/S2, Netflix

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 3 uur 36 minuten 20 seconden geleden (18 Jul 2018, 14:46)

Ik denk wel dat je begrijpt over welke soort gevolgen ik het heb... dus niet louter financieel/economische.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 36 minuten 5 seconden geleden (18 Jul 2018, 17:46)

r2504 schreef:
Dizzy schreef:Geen fan van China maar in de VS gaat het ook niet bepaald de goede kant uit.

Maar zonder echt veel impact op de bevolking zelf... wat je niet kan zeggen van landen zoals China, Rusland, Turkije, ...

Idd. Wij beseffen het zelf niet omdat we nooit anders geweten hebben, maar ik vind de mate waarin vrijheid van meningsuiting bestaat en gegarandeerd is een goede indicator voor de ontwikkeling en de toestand van een maatschappij. Als men kritiek op de regering verbiedt, kan je er bv al donder op gaan dat corruptie welig zal tieren in dat land.

Er schort wel een en ander aan Belgie, maar we mogen toch echt blij zijn dat we kritiek mogen leveren, of spotten, op de regering, zelfs de Koning*, zonder in de cel te belanden. Dat First Amendment hebben ze in de VS ook. In China niet. Ook al doen ze het economisch zeer goed op dit moment, zolang er geen First Amendment is heb ik geen geloof/vertrouwen in de toekomst van het land, ik ben er zeker van dat het eens ferm gaat clashen, en het zal van nog veel grotere orde zijn dan het Tiananmenplein. En ik weet niet of de rest van de wereld het nog zo goed gaat verdragen als ze protestgangers massaal neerkloppen.

En dan die Taiwan kwestie, zucht :roll: En hun "sociaal krediet" :?

Natuurlijk, als er een First Amendment is maar de economie ligt in duigen dan is het ook niet aangenaam, maar ik veronderstel dat mijn punt wel duidelijk is.

* Afaik (niet gecheckt) wel nog strafbaar maar in de praktijk geen enforcement

Terug naar “Ander nieuws”