Google toont nieuwe Amex kaart als Lotte ?!

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 277 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 575 keer

Google toont nieuwe Amex kaart als Lotte ?!

Berichtdoor Tomby » 06 Aug 2019, 11:57

Ik heb een maand of zo terug een nieuwe American Express groene kaart gekregen. Dit zijn er nu ook met een RFID in. Een nieuwe kaart betekent ook een nieuw nummer. Oude kaart vervalt na 45 dagen, volgens de bijgesloten informatie.

Nu, enkele dagen geleden deed ik online al eens een betaling met die nieuwe kaart, toen ik daar bij de betaalgegevens ineens een rare prefix vermeld zag bij de kaart. Begon met Lotte en nog iets. Vandaag check ik eens verder, en in mijn browser zit die kaart er dus gewoon als Amex****1234. Naast elke kaart staat ook een link die je naar pay.google.com brengt. Als ik die link volg, krijg ik daar ook een overzicht van al mijn kaarten en kan ik die daar beheren. Maar daar staat die kaart dus vermeld als Lotte****1234 ?! Het icoontje erbij is echter wel dat van Amex.

Na een snelle Google blijkt Lotte een Koreaanse credit card uitgever te zijn ?! Iemand al eens iets gelijkaardigs voorgehad ? Mijn guess is dat die kaart in een nieuwe nummerreeks zit die bij Google blijkbaar verkeerdelijk geassocieerd staat als zijnde van Lotte ? Ik weet niet of het gerelateerd is, maar vorige week wou ik in mijn PlayStation account ook de Amex kaart vervangen door de nieuwe, en ik kreeg dit niet voor mekaar. Ik kreeg telkens een fout dat ik de kaartgegevens moest controleren.

Ik ga alleszins ook eens bij Google en/of Amex horen.
Afbeelding

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 277 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 575 keer

Re: Google toont nieuwe Amex kaart als Lotte ?!

Berichtdoor Tomby » 07 Aug 2019, 14:33

Het wordt nog vreemder. Ineens heb ik in de historiek van die nieuwe kaart 6 entries voor 'Google Services' van telkens 1 euro ?!?! Heb gisteren niets gekocht, enkel die kaart toegevoegd en weer gedeletet en weer toegevoegd om te testen (maar dus zeker ook geen 6 keer).
Iemand al dit soort aanrekeningen gekregen ?

Als ik wat rond google, zouden dit authorizaties zijn om de validity van de credit card te checken, en ze niet echt overgaan in echte payments. Klopt inderdaad dat in mijn historiek deze nog allemaal 'in behandeling' staan. Maar waarom ik er hier inees 6 van heb, is me wel een raadsel.
Afbeelding

Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer
Uitgedeelde bedankjes: 223 keer

Re: Google toont nieuwe Amex kaart als Lotte ?!

Berichtdoor Didymus » 07 Aug 2019, 14:48

Dat zijn inderdaad authorisaties, over een paar dagen krijg je die normaal gezien terug.

Nieuwe kaarten van Amex zitten met zekerheid in een andere range (eerste 4 cijfers) dan de oude, wat de verkeerde identificatie zou kunnen verklaren.

Terug naar “Geldzaken”