KBC Mobile en Belfius Direct Mobile tonen ook rekeningen van andere banken

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

KBC Mobile en Belfius Direct Mobile tonen ook rekeningen van andere banken

Berichtdoor apestaart » 16 Nov 2018, 13:17

Bij KBC Mobile kan men ook rekeningen inzetten van andere banken.
Ik heb dus mijn rekeningen van BNP Paribas Fortis en Belfius ingezet en ik stel vast dat dat momenteel niet interessant is en wel om de volgende redenen: de rekeningsaldo’s worden niet automatisch aangepast, ik moet dus dat zelf aanpassen nu is dat nog zo erg niet ware het niet dat ik telkens mijn bankkaarten van die 2 banken in de kaartlezer moet steken, sorry maar ik heb geen zin om telkens die hele omslachtige procedure te doorlopen en dus heb ik dan maar die 2 rekeningen verwijderd, op die manier biedt dat voor mij geen meerwaarde. :x
Bij Belfius Direct Mobile is het nog erger: hier staat al 6 maanden dat men mij zal weten wanneer het zal mogelijk zijn om rekeningen van andere banken toe te voegen, ik vraag me af wanneer dat zal zijn misschien voor het jaar 4000. :x

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 570 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 348 keer

Re: KBC Mobile en Belfius zijn veel te vroeg met PSD2

Berichtdoor heist_175 » 16 Nov 2018, 14:12

Geen paniek.
KBC en Belfius voeren een schaduwgevecht en willen vooral in de perceptie "hip" zijn.
De functionaliteit die ze claimen te hebben is een verplichting voor PSD2. Nog niet alle onderdelen zijn "klaar", dus je kan nu nog geen fully-compliant PSD2 implementatie hebben :). PSD2 bevat rechten en plichten en zonder alle onderdelen neem je als bank gewoon teveel risico's.

Meer informatie
PSD2 bij Febelfin
Preta/EBA (PDF)

De banken hebben (terecht) schrik dat de internetgiganten (Alphabet/Google, Apple, Amazon, Facebook, AliBaba) met functionaliteit komen die hen herleidt tot utilities. Vandaar dat ze nu alvast "hip" willen lijken.

Terug naar “Geldzaken”