Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09 Okt 2006, 11:08
door Uzzi
sdemey schreef:Ik heb ondertussen een mail gekregen van de ombudsman telecom:

Ombudsdienst Telecom schreef:Brussel, 05/10/2006

Betreft: ontvangstmelding klacht

Geachte mijnheer,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 05/10/2006, handelend over “Billing: facturatie algemeen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is ... .

Ik heb Uw klacht op 05/10/2006 verstuurd naar Ransbottyn Cain van Realroot - realdsl en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 05/11/2006. Realroot - realdsl heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt van Realroot - realdsl, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil

Voor meer informatie kan U zich wenden tot ... op telefoonnummer 02...

Met bijzondere hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman


Das een standaardmail .... je moet er echter zelf blijven achterzitten .... als de termijn verstreken is en je hebt nog niets van de ombudsdienst gehoord, zelf eens contact met hen opnemen.

Geplaatst: 09 Okt 2006, 15:03
door Praetorian
Uzzi schreef:
sdemey schreef:Ik heb ondertussen een mail gekregen van de ombudsman telecom:

Ombudsdienst Telecom schreef:Brussel, 05/10/2006

Betreft: ontvangstmelding klacht

Geachte mijnheer,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 05/10/2006, handelend over “Billing: facturatie algemeen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is ... .

Ik heb Uw klacht op 05/10/2006 verstuurd naar Ransbottyn Cain van Realroot - realdsl en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 05/11/2006. Realroot - realdsl heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt van Realroot - realdsl, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil

Voor meer informatie kan U zich wenden tot ... op telefoonnummer 02...

Met bijzondere hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman


Das een standaardmail .... je moet er echter zelf blijven achterzitten .... als de termijn verstreken is en je hebt nog niets van de ombudsdienst gehoord, zelf eens contact met hen opnemen.
meestal doordat realroot gewoon botwge geen reactie geeft... Uit eigen ervaring geleerd. Daarbij erkent realroot de ombudsdienst niet en heeft zij dus geen wettelijke kracht tegenover realroot, slechts een adviserende functie. Het resultaat is dat realroot zijn maffiapraktijk ongestoord kan doorzetten

Geplaatst: 09 Okt 2006, 16:33
door sdemey
Praetorian schreef:meestal doordat realroot gewoon botwge geen reactie geeft... Uit eigen ervaring geleerd. Daarbij erkent realroot de ombudsdienst niet en heeft zij dus geen wettelijke kracht tegenover realroot, slechts een adviserende functie. Het resultaat is dat realroot zijn maffiapraktijk ongestoord kan doorzetten


Eindelijk iemand die mijn standpunt begrijpt... Nu moet ik wel zeggen dat niet alleen de ombudsdienst is opgetrommeld, er zijn vorige week ook mails vertrokken naar de economische inspectie en TestAankoop (die heel geinteresseerd waren en zelfs onderzoek gingen verrichten zonder dat ik lid was)

Geplaatst: 09 Okt 2006, 20:44
door Ofloo
Dus het komt erop neer dat als ik een ISP begin en ombutsdienst gewoon negeer ik met alles weggeraak ? Dat vind ik toch moeilijk te geloven, ..

Dan snap ik zelfs niet waarom andere ISP's hier zelfs op reageren, en snap ik het nut niet van een ombutsdienst, ..

Geplaatst: 09 Okt 2006, 21:07
door jan28
Ofloo schreef:Dus het komt erop neer dat als ik een ISP begin en ombutsdienst gewoon negeer ik met alles weggeraak ?


Grappig in combinatie met je onderschrift :-D

Geplaatst: 10 Okt 2006, 07:47
door Ofloo
Die links zijn om ze binnen handbereik te hebben, omdat mijn spelling op niks trekt.

Geplaatst: 10 Okt 2006, 12:36
door Praetorian
Ofloo schreef:Dus het komt erop neer dat als ik een ISP begin en ombutsdienst gewoon negeer ik met alles weggeraak ? Dat vind ik toch moeilijk te geloven, ..

Dan snap ik zelfs niet waarom andere ISP's hier zelfs op reageren, en snap ik het nut niet van een ombutsdienst, ..
vorig jaar toen ik in problemen zat met realroot, zucht, heeft iemand toen van de ombudsdienst me dat zo wel ter dege uitgelegd. Ik had gebeld om informatie te hebben over het wat en hoe ik kon doen en of de klacht ontvankelijk zou zijn. Hij zei toen dat realroot geen verbinding aangegaan is met de ombudsdienst, waardoor alle hulp van de zijde van realroot uit voluntaristisch van aard is en blijft. De ombudsdienst zelf heeft immers geen enkele juridisch drukkingsmiddel naar de ISP toe. Op het moment dat ik belde hadden ze niet eens een contactpersoon bij realroot, en nu blijkbaar nog altijd. Realroot heeft in mijn ongeveer 5-6 maanden durende calvarietocht geen enkel antwoord aan de ombudsdienst gegeven. Maar de eerstvolgende keer dat ik belde naar realroot wist Karel het maar al te goed dat ik contact had opgenomen met de ombudsdienst. Het heeft trouwens geen bal uitgemaakt wat de ombudsdienst geadviseerd heeft. Btw: in de laatste brief van hem stond uitdrukkelijk: wij adviseren bla bla aan realroot om te doen. Hiermee is de zaak afgesloten. Ik was 0.0 verder geholpen, want realroot heeft daarop ook niet eens gereageerd.

Misschien kunnen anderen zoals the one, i320 of hollebollegijs hier meer vertellen over het desbetreffende statuut, maar zo is het mij wel meegedeeld.

Geplaatst: 12 Okt 2006, 14:26
door sdemey
Praetorian schreef: vorig jaar toen ik in problemen zat met realroot, zucht, heeft iemand toen van de ombudsdienst me dat zo wel ter dege uitgelegd. Ik had gebeld om informatie te hebben over het wat en hoe ik kon doen en of de klacht ontvankelijk zou zijn. Hij zei toen dat realroot geen verbinding aangegaan is met de ombudsdienst, waardoor alle hulp van de zijde van realroot uit voluntaristisch van aard is en blijft. De ombudsdienst zelf heeft immers geen enkele juridisch drukkingsmiddel naar de ISP toe. Op het moment dat ik belde hadden ze niet eens een contactpersoon bij realroot, en nu blijkbaar nog altijd. Realroot heeft in mijn ongeveer 5-6 maanden durende calvarietocht geen enkel antwoord aan de ombudsdienst gegeven. Maar de eerstvolgende keer dat ik belde naar realroot wist Karel het maar al te goed dat ik contact had opgenomen met de ombudsdienst. Het heeft trouwens geen bal uitgemaakt wat de ombudsdienst geadviseerd heeft. Btw: in de laatste brief van hem stond uitdrukkelijk: wij adviseren bla bla aan realroot om te doen. Hiermee is de zaak afgesloten. Ik was 0.0 verder geholpen, want realroot heeft daarop ook niet eens gereageerd.

Misschien kunnen anderen zoals the one, i320 of hollebollegijs hier meer vertellen over het desbetreffende statuut, maar zo is het mij wel meegedeeld.


GREAT !!! :evil: :evil: :evil:

Haha

Geplaatst: 26 Okt 2006, 19:08
door Valleyman
Dit is wel al te grappig, lijkt erop dat ze op alles voorbereid zijn.
Daarbij ik heb alle hulp van RR die ik nodig heb wanneer ik ze nodig heb :-)
Tzal dan wel aan mij liggen,nuja houde zo :-D

Re: Haha

Geplaatst: 27 Okt 2006, 09:18
door sdemey
Valleyman schreef:Tzal dan wel aan mij liggen,nuja houde zo :-D


...Ik hoop het voor je :wink:

Geplaatst: 02 Nov 2006, 09:17
door sdemey
Vandaag is er weer een dommiciliering aangeboden, maar deze keer staat er een slotje op mijn rekening :wink:

Ik heb ook netjes mijn factuur ontvangen, en meteen een antwoordje gestuurd dat hiermee rekening zal worden gehouden in het verschuldigde geld, en dat het saldo nu op € 69 staat ipv € 123. :lol:

Ik vraag me af of er uberhaupt rekening mee zal worden gehouden :wink:

Geplaatst: 23 Nov 2006, 12:45
door madsoldier
sdemey schreef:Vandaag is er weer een dommiciliering aangeboden, maar deze keer staat er een slotje op mijn rekening :wink:

Ik heb ook netjes mijn factuur ontvangen, en meteen een antwoordje gestuurd dat hiermee rekening zal worden gehouden in het verschuldigde geld, en dat het saldo nu op € 69 staat ipv € 123. :lol:

Ik vraag me af of er uberhaupt rekening mee zal worden gehouden :wink:



IDD, heb dit nu ook gedaan, ze hebben in september dubbel geboekt, Nov al 2 weken geen internet. laat ze nu ook maar eens zagen achter hun geld.
btw: heb gehoord dat de facturatie nu via Mobistar zou gaan? god sta ons bij!!!

Geplaatst: 23 Nov 2006, 13:51
door Joe de Mannen
héhé, backup van voor de betaling teruggezet zeker... :twisted:

domiciliering is inderdaad een miserie, je kan ze ook tekenen en dan na de eerste betaling opzeggen, ze kunnen je in principe niks maken.

Ik probeer zoveel mogelijk via Visa te regelen, die betalen ten minste terug in geval van twijfel tot het in orde is.

J.

Geplaatst: 23 Nov 2006, 14:56
door sdemey
Hoezee, hoezee! Het geld is vandaag (eindelijk!) na meer dan 2 maand terug op m'n rekening gezet... Het heeft de ombudsdienst en mezelf bloed, zweet, tranen, emails en telefoontjes gekost... Gelukkig zijn m'n emails gemaakt van gerecycleerde electronen, zo doe ik nog iets voor het milieu :lol: