Color e-reader

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 195 keer
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer

Color e-reader

Berichtdoor boulder » 07 Mei 2020, 13:01

Het moest er eens van komen, en binnenkort zullen er een aantal kleuren e-readers beschikbaar zijn.
In tegenstelling tot bij een tablet, verbruiken deze weinig stroom, en kun je ook lezen in volle zon.
Verwacht echter niet het kleurenpalet dat je van een gewoon scherm verwacht, het aantal kleuren is beperkt, en wat fletser.

Hier doen ze een review van zo'n toestelletje:
https://goodereader.com/blog/electronic-readers/will-you-buy-the-pocketbook-color
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer

Re: Color e-reader

Berichtdoor iceke » 07 Mei 2020, 14:55

Beter = verwacht echter niet de snelheid van een tablet ;-)

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 195 keer
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer

Re: Color e-reader

Berichtdoor boulder » 07 Mei 2020, 17:08

iceke schreef:Beter = verwacht echter niet de snelheid van een tablet ;-)

Het zijn ook echt 2 verschillende producten.
Een tablet heeft natuurlijk veel meer verschillende toepassingen dan een e-reader.
Zo heb ik op mijn Kindle ook wel een web browser, maar dat is echt niet handig om mee te surfen.
Voor boeken te lezen is het dan weer superhandig, en dat zou ik nooit op een tablet willen doen.
Ik heb een tablet, een laptop, een e-reader en een smartphone, en voor mij is dat toch één device teveel.
Voor mij is dat de tablet, die gebruik ik bijna nooit.
Als ik bijv. wil surfen, vind ik het veel handiger dat ik een echt keyboard heb (de desktop dus) en een redelijk groot scherm om op te lezen.
Wil ik een boek lezen dan vind ik het scherm van de e-reader veel rustiger, en kan ik ook buiten lezen.

Deze e-reader kan zo'n 4096 kleurtinten reproduceren.
Dat is natuurlijk een pak minder dan de 16 miljoen die we van onze schermen gewoon zijn, en ze zijn ook wat fletser.
Het voordeel dat ik hier zie is dat bijv. een reisgids met wat foto's in bruikbaarder wordt dan diezelfde gids met foto's in grijstinten.

Hopelijk krijgen we ooit eens een scherm met de voordelen van een e-reader, en de snelheid van updaten en veelvoud aan kleuren van (O)LED.
Dan zou je gewoon met je laptop buiten kunnen zitten zonder dat dat scherm onleesbaar wordt door het invallend zonlicht.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Terug naar “Elektrische apparaten”