Het zinkend schip van Mobile Vikings

jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 Aug 2019
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor jjf971 » 4 weken 1 dag 11 uur geleden (22 Aug 2019, 09:40)

fendtje schreef:MV thethering
Lyca nog steeds niet.


Volgens het BIPT niet. Ze hebben dit in 2017 of 2018 moeten openstellen, en ik moet toegeven dat het bij mij al correct gewerkt heeft.
Wat ik wèl echt niet oké vindt aan hun, is dat ze niet netneutraal zijn en het BIPT hier niks aan wil doen. Videostreams zijn overduidelijk beperkt tot een bepaalde bandbreedte, of althans, tot een klein jaar terug toen ik nog klant was, toch.

Tethering werkte bij mij soms wel, soms niet... Volgens de testen van het BIPT, werkt het bij hun 'perfect'.
Maar goed, bij met tethering van MV ben je vet als het netwerk nooit werkt.

Ik zeg ook zeker niet dat Lyca de beste is, integendeel. Maar zij bieden mij wel wat ik momenteel nodig heb, voor een goede prijs. Klantenservice is onbestaand, maar ik heb wel het geluk via een kennis iemand te hebben die er 'werkt' en mij een beetje kan helpen in geval van probleem.
Van de service van Orange was ik altijd tevreden, maar zij hebben nu niets dat nog binnen mijn budget en noden past (vooral omdat mijn noden veranderd zijn), helaas. Maar ook het internationale bellen van Lyca is iets waardoor het toch kriebelt nog eens te proberen.

Stroper schreef:Ik merk weinig problemen op bij MV, die er vroeger niet waren,(eerlijkheidshalve dien ik hierbij op te merken dat ik vroeger hoofdklant was bij MV, en nu enkel voor mijn tablet).


Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet meer kan vergelijken met toen ik vroeger klant was, omdat er sindsdien veel veranderd is (toen kwam ik toe met 2 GB, nu 10, overdag moest ik mobiel niet bereikbaar zijn, ...)
Maar ik vergelijk het wel met wat ik het afgelopen jaar allemaal heb gehad, en dan schrik ik nu toch wel even van een product dat meer 'premium' is geworden.

Maar waar ik vooral ook van schrik is de klantenservice, die trypisch Proximus, Telenet, Orange, ... wat dan ook is nu, en waar je na 3 keer dezelfde vraag te stellen, 3 keer een uniek antwoord krijgt.
In bijna 4 maand is het probleem waarbij mijn gesprekken niet doorgestuurd kunnen worden (op enkele uitzonderingen na), nog stééds niet opgelost.

9livesuni schreef:Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.


Alsof je niet 'gefrustreerd' mag zijn door deze situatie? Dit is toch niet normaal meer? Of ben jij zo'n harde fanboy misschien?
Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.

bollegijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor bollegijs » 4 weken 1 dag 8 uur geleden (22 Aug 2019, 13:09)

9livesuni schreef:
bollegijs schreef: ge annuleert na het lezen van dit forum.


Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.

Nee, na het lezen van deze pagina's ;-)

viewtopic.php?f=81&t=53906

nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 Mar 2008
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor nete » 4 weken 1 dag 7 uur geleden (22 Aug 2019, 13:49)

jjf971 schreef:Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.


Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:
Ik dacht dat ze toen van 5000 naar zo'n 200000 klanten gestegen waren, als concurrentie in dit apeland een beetje werkte zouden het er dik 2 miljoen moeten geweest zijn.

Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.

Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 Nov 2010
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor Zorba » 4 weken 1 dag 7 uur geleden (22 Aug 2019, 14:04)

Ik heb de overschakeling naar Orange aangevraagd, beginnend met 3 maanden Arend aan €20 en dan waarschijnlijk Love Duo.

Jammer dat edpnet dan ook weg moet maar ja...
edpnet VDSL XL
Mobile Vikings

jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 Aug 2019
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor jjf971 » 4 weken 1 dag 3 uur geleden (22 Aug 2019, 17:29)

nete schreef:Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.


Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:[/quote]

Je hebt gelijk, maar dat is concurrentie... De grootspelers moeten zich aan de vraag aanpassen en de nieuwe speler zal zijn kop boven water moeten houden, want nergens houdt iemand je handje vast.
Helaas hebben de grootspelers zo lang amper toegevingen moeten doen, dat een kleine speler met een innovatief aanbod waarschijnlijk niet veel voorstelt voor een grootspeler.

Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.
Maar we moeten MV dan ergens wel bedanken voor het iets of wat aanwakkeren van een aanbodswijziging, anders hadden we geen producten als Tempo Giga o.i.d.

nete schreef:Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.


Klopt inderdaad, maar de doorsnee mens doet ook geen research, interesseert het niet of heeft de capaciteiten niet om zich ergens in te verdiepen.
Iedereen kent de Belfius, Fortis, dit, dat. Maar misschien niet Argenta of eender welke bank die minder in reclame investeert. Zo kent iedereen Proximus of nu Orange ook.
Net zoals ik gewoon de eerste de beste pasta in de Carrefour neem, maar iemand anders die keuze misschien zou verafschuwen omdat de andere beter kookt, minder dit of dat bevat, iets met milieu, blabla...

Maar dan nog heb je het product altijd zelf een beetje in handen. Zelf het slechtste product kopen mensen als het voor hun interessant lijkt (net zoals Wigo- en Tuttimustoestanden die waarschijnlijk voor veel mensen duur uitvallen, maar wel gemakkelijk zijn).
MV had het vooral van mond-aan-mond en hun uitnodigingsprogramma (waar ik in der tijd ook 5 Vikings heb uitgenodigd in ruil voor... wat het toen ook was).

Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 24 Aug 2017
Bedankt: 44 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Berichtdoor JamesEarlGray » 4 weken 23 uur 51 seconden geleden (22 Aug 2019, 22:19)

jjf971 schreef:Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.

FUP? Harde limiet bedoel je.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14695
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2523 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 694 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor philippe_d » 4 weken 21 uur 50 minuten geleden (22 Aug 2019, 23:29)

8 pagina's (40 post per pagina) geklaag en gezaag ...
Vraag me echt af wat hiervan de toegevoegde waarde is?

Waar is de tijd dat Userbase er vooral was om mede-users te helpen met problemen, bij te staan met "best practices", ervaringen te delen, ...
Nu lijkt het meer als de uitlaatklep van alleen gefrustreerde gebruikers :-( :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.01, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 Nov 2010
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Zorba » 4 weken 12 uur 7 minuten geleden (23 Aug 2019, 09:13)

Vreemde opmerking philippe, klagen over een provider die elke maand wel problemen heeft is toch gewoon je eigen ervaring delen? Waarom zou dat niet mogen?
edpnet VDSL XL
Mobile Vikings

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 Jan 2013
Bedankt: 133 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Vaganzza » 4 weken 11 uur 51 minuten geleden (23 Aug 2019, 09:28)

Ik vind het ook goed dat deze "frustraties" gedeeld blijven worden. Voor mij blijft het een goede graadmeter voor wat ik toekomstig kan beslissen. Uiteraard vind ik ook wel dat als het goed gaat, mensen dat ook eens moeten kunnen posten. Meestal moet ik het nu doen met "geen nieuws, goed nieuws" :lol:
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Arend + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3960
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 464 keer
Uitgedeelde bedankjes: 449 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Joe de Mannen » 4 weken 11 uur 1 minuut geleden (23 Aug 2019, 10:18)

Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.
Ik ondervind eigenlijk weinig problemen met Mobile Vikings, 5 kaartjes in gebruik voor verschillende dingen, bellen/smssen, bijna uitsluitend smssen, bijna uitsluitend data, enz…

J.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2123
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor devilkin » 4 weken 10 uur 44 minuten geleden (23 Aug 2019, 10:35)

Idem. Zelden problemen mee.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

petervm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 Dec 2010
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor petervm » 4 weken 7 uur 18 minuten geleden (23 Aug 2019, 14:01)

Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat Mobile Vikings geen problemen heeft in deze (lange) transitieperiode. Maar het is inderdaad niet al kommer en kwel.
4 sims hier in gebruik en 3 maal een probleem gehad met mobiel internet en dat gedurende een beperkt aantal uren. De helpdesk is alweer maanden binnen de 10 seconden bereikbaar. (Vorige week had ik een vraag). Bijkomende vraag via Twitter werd binnen het uur behandeld. Mijn bereik thuis is spectaculair verbeterd sinds de overstap naar Orange. En ik betaal al 3 jaar 0 euro per maand voor mijn abonnement. Ik weet niet, maar ...
Edpnet - Mobile Vikings - Jimmobile - Netflix - Amazon Prime Video - NPO Start Plus

bdeblier
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 Jul 2016
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor bdeblier » 4 weken 6 uur 52 minuten geleden (23 Aug 2019, 14:28)

Ik ben ondertussen 3038 dagen Viking, en heb tot nu toe nooit noemenswaardige problemen ondervonden (behalve de gebruikelijke slechte ontvangst in de trein tussen stations Hasselt / Diest / Aarschot / Brussel). Ik zat in de tweede beperkte groep die overgezet is naar het Orange netwerk, wat ook zonder problemen gebeurd is.

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2467
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 520 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor bambipower » 4 weken 4 uur 37 minuten geleden (23 Aug 2019, 16:42)

Iedereen is overgezet naar orange. Wsl heb je veel problemen niet gemerkt, maar ze zijn er massaal https://allestoringen.be/storing/mobile ... /overzicht
de koe zegt boe

lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1797
Lid geworden op: 21 Aug 2006
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor lithion » 3 weken 4 dagen 1 uur geleden (26 Aug 2019, 19:49)

Toch ook af en toe niet bereikbaar. Zelf niet kunnen bellen. Lijkt een capaciteitsprobleem of een IT matig probleem tussen Orange netwerk en de afhandelaar van de gesprekken.

jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 Aug 2019
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor jjf971 » 3 weken 2 dagen 1 uur geleden (28 Aug 2019, 20:08)

Joe de Mannen schreef:Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.


Ik geef eerlijk toe dat dat zo is, maar ik ben niet de persoon die snel zou klagen of mij graag negatief uitdrukt. Dat technologie eens niet werkt of je nu een keertje niet bereikbaar bent, is niet meer dan begrijpelijk. Maar één keer per maand een uur vind ik wel al veel.
Ik opende een topic enkel om te vragen hoe dit kwam, want nu begon het mij wel op te vallen...
Heel toevallig vannacht nog, minstens een uur onbereikbaar, daarna thuisgekomen en gaan slapen. Deze keer was het tenminste niet zo erg voor mij, enkel een beetje vervelend dat ik toen niet kon doen wat ik wou doen.

Ik snap dat veel mensen naar het verlies en Medialaan wijzen, maar wat is het technisch probleem eigenlijk?
Is het echt een capaciteitsprobleem?

NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1489
Lid geworden op: 13 Sep 2005
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor NickG » 3 weken 1 dag 13 uur geleden (29 Aug 2019, 08:17)

Ik zou eigenlijk ook wel eens wat technische details willen. Ik ben al een tijdje overgestapt naar de concurrentie owv slechte bereikbaarheid en het meedraaien in een 247 wachtdienst, maar wil opnieuw naar MV overstappen nog wel overwegen.

Maar dan had ik wel graag de echte reden van de aanslepende problemen gekend, om in te schatten of dit iets structureels is (en opnieuw overstappen naar MV geen goed idee is) of niet.

Ik heb dit net voor mijn overstap naar de concurrentie trouwens ook gevraagd aan hen, maar nooit antwoord op gekregen...

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4065
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 247 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor satsurfer » 2 weken 5 dagen 3 uur geleden (01 Sep 2019, 17:33)

https://appleweetjes.be/2019/09/01/mobile-vikings-krijgt-problemen-maar-niet-opgelost/
Iemand die ze durft te benoemen, en nt de emo MV fans ah woord.

Heeft toch te maken met Versatel netwerkbeheerder?

Iedereen was toch zo vol lof met de 'super' helpdesk, die veel bla bla bla verkoopt, maar de essentie verzwijgt. Ik nooit problemen bij Orange zelf.

Facts & Figures
https://allestoringen.be/storing/mobile-vikings

Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 27 Apr 2006
Locatie: 51RUI0
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Roygenz » 2 weken 5 dagen 4 minuten geleden (01 Sep 2019, 21:15)

Niet Versatel, het Franse Transatel is hun netwerkbeheerder ;-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Chromecast & Netflix
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: WeePee (incoming) - Freevoipdeal (outgoing)
- MOBILE: Proximus Intense 8GB

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4065
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 247 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor satsurfer » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (01 Sep 2019, 21:22)

sorry,verstrooid...Neibo: Effortel.

Gebruikersavatar
timmermc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 Nov 2012
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor timmermc » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (01 Sep 2019, 22:12)

Appleweetjes.be houd geen blad voor de mond.
Moet MV misschien verdwijnen, je zou bijna vermoedens krijgen. Ook met die toestanden met Dommel enz...
Sinds de vrijgave van roaming is het precies aant veranderen in het landschap ...
Aan zee ist altijd goe weer...

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor jantje81 » 2 weken 3 dagen 15 uur geleden (03 Sep 2019, 05:55)

Wat is Appleweetjes.be? Heeft dat enige credibiliteit dan? Eerste keer dat ik hoor van het bestaan ervan en ik ben toch vrij ingevoerd in de technologie doorgaans.

Het valt me op dat hier het hardst over de problemen bij MV wordt geroepen door mensen die in andere berichten schrijven dat ze 'gelukkig al lang' zijn overgeschakeld naar Orange (of evt. een andere operator).

Ik ben niet heel verslaafd aan mijn smartphone en maak op het werk en thuis gebruik van wifi. Onderweg gebruik ik continu streaming audio via mobiel internet. Sinds ik een nieuwe MV simkaart heb nog helemaal niets meer gemerkt van een onderbreking in de service.

Het lijkt me best dat mensen die geen klant meer zijn zich niet uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening en eventuele onderbrekingen daarvan op dit moment.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) (netwerk: Orange)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

ghostboy1993
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 Mei 2019
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor ghostboy1993 » 2 weken 3 dagen 8 uur geleden (03 Sep 2019, 12:46)

ben zelf net MV geworde en tot nu toe geen probleme , vlot overgeschakeld alleen vervelend dat je zelf de apn dinge moet instelle maar verder dik inorde !

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2467
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 520 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor bambipower » 2 weken 3 dagen 8 uur geleden (03 Sep 2019, 12:54)

Waarom zouden we ons als exklant niet mogen uitspreken over de onderbrekingen en service? De laatste 3 storingen in een maand waren algemene storingen, iedere mv klant had er last van... toch tenminste als je uw mobiel toen nodig had. Als je het niet gemerkt hebt, zoveel te beter, maar het was er wel.

Ik volg nog altijd hun facebookpagina en zie de vele klachten voorbij komen.
Enja, ik ben gelukkig al lang over naar orange. Dat neemt niet weg, dat ik het zinkend schip nog altijd jammer vind. Dat ik hoop dat ze er eindelijk weer iets deftig van maken. Wie weet, krijg ik terug interesse. Ik laat me ondertussen niet monddood maken... beetje druk op betere service en uptime MOET er zijn.

Oja, ik heb nog 3 mv kaartjes als 2de sim. Nutteloos momenteel, want ik herlaad niet meer ( of mijn kinderen). Maar ze staan nog altijd klaar om terug te gebruiken
de koe zegt boe


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten