Teeveedownloader

Gautier
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Teeveedownloader

Berichtdoor Gautier » 26 Mar 2017, 18:22

Oproep voor Python/script-programmeurs

Ik ben dat vele geknoei met downloadtooltjes wat beu, daarom heb ik een ingekorte versie gemaakt van een tooltje dat ik zelf meestal gebruik.
Het is in feite niet meer dan een frontje voor youtube-dl, en kan dus zo goed als alles downloaden. De werking hiervan wordt ook niet weggestopt zodat de gebruiker perfect kan zien wat er gebeurt en kan reageren op foutmeldingen. De interface is van ondergeschikt belang, zolang het maar werkt.

De werking legt zichzelf uit en is ook voor beginners toegankelijk. Compatibel met Windows XP en hoger. Het is scriptingtaal, in AutoIT geschreven, alleen heeft die geen compiler voor andere platformen. Geïnteresseerden zouden het eventueel kunnen overzetten, maar het zal wat overzetwerk vragen. Hier vindt u wat aanwijzingen voor het gebruik op Mac.

Downloaden van: VRT (ook VRTNU), Canvas, Sporza, VTM/Q2, Vier/Vijf, NPO en een paar honderd andere websites. Ook filmpjes op alle Vlaamse krantensites: de Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, Het Laatste Nieuws en de Morgen.

Versie 0.3.3.1: download hier (deze versie enkel de allereerste keer downloaden, zoniet enkel de kleinere diff met de laatste versie)
(Veel te veel mensen downloaden constant het grote bestand, 70MB, dat is nergens voor nodig omdat de grote bestanden nooit wijzigen. Downloadt in het vervolg enkel de kleinere diff met de wijzigingen)

Changelog:
v0.1: pre-release
v0.1.1: bug verholpen in youtube-dl
v0.2:
  • optie om ondertitels te converteren naar srt
  • optie om downloads te converteren naar mkv
v0.3:
  • wachtwoordvelden zijn onleesbaar gemaakt
  • focus ligt standaard op de downloadknop zodat men gewoon link kan plakken en op enter drukken in één beweging
  • mogelijkheid om bestanden rechtstreeks in Dropbox op te slaan
v0.3.1: probleempje opgelost met vtmKzoom
v0.3.2:
  • downloaden van VIER is hersteld
  • ondersteuning voor complexe paswoorden
  • downloadvoortgang te zien in de titelbalk
  • ondersteuning van alle Vlaamse krantensites
v0.3.3: downloaden hersteld voor de VRT-sites
v0.3.3.1: gewijzigde downloadinstellingen voor de VRT-sites

Dit is een pre-release. De ingesloten versie van youtube-dl is een experimentele versie die ik zelf aangepast heb vermits de officiële versie VRTNU nog niet ondersteunt. Als er opmerkingen zijn, hoor ik het wel. O ja, ik zoek ook nog een goed icoon... tenzij het huidige bevalt?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gautier op 26 Jun 2017, 18:43, 13 keer totaal gewijzigd.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Re: Teeveedownloader

Berichtdoor Gautier » 03 Apr 2017, 21:33

Net versie 0.2 uitgebracht. Voornaamste toevoegingen zijn de mogelijkheden om ondertitels naar srt te converteren, en downloads naar mkv. Ik denk erover na om eventueel nog een aparte bestandsconvertor toe te voegen zodat er meer mogelijkheden zijn, maar het huidige zou moeten volstaan om correcte en universeel leesbare bestanden te downloaden.

EotT
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor EotT » 03 Apr 2017, 21:52

Al enkele keren gebruikt om filmpjes van Twitch te downloaden, werkt perfect. Bedankt! :beerchug:

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 96 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Berichtdoor silencer » 03 Apr 2017, 21:53

Werkt dit nog na de aanpassingen van Vrt.nu ?

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 04 Apr 2017, 16:00

Welke aanpassingen?

mccartner
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor mccartner » 04 Apr 2017, 23:07

Handig progje hoor! Tnx voor de creatie.
Enig idee of je het mogelijk kan maken om stievie.be via yt-dl te kunnen laten werken?
:-D

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 06 Apr 2017, 19:40

Ik heb dat vroeger al eens bekeken, maar ik zie er het nut niet van in, om de volgende redenen:
* Alles wat op Stievie staat, komt van bij de zenders waar het ook te bekijken zou moeten zijn.
* De laatste keer dat ik op Stievie kwam, kon men de links naar tv-programma's niet kopiëren. Als men met de muis ergens op gaat staan, krijgt men enkel "www.stievie.be" te zien. Op die manier kan je dus ook geen links kopiëren om ze dan elders te gaan gebruiken. Ervaren gebruikers kunnen weliswaar nog altijd de playlists onderscheppen (moeilijk is dat zelfs niet eenmaal je het eens gedaan hebt), en die links kunnen dan weer wel perfekt gedownload worden. Maar dat ligt volgens mij niet binnen de mogelijkheden van de toevallige gebruiker.

Ik houd me voorbehouden als anderen een andere oplossing zien.

---
Ik zoek overigens nog een paar helpers, ik zit met een feature die ik niet goed afgesteld krijg. Vrijwilligers om eens te testen, kunnen me een pm sturen onder vermelding van de Windowsversie die ze draaien. Dan pik ik er een paar uit om te testen.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 13 Apr 2017, 20:44

Release van versie 0.3. Belangrijkste wijzigingen:
  • Wachtwoorden waren al geëncrypteerd, maar de wachtwoordvelden zijn nu ook onleesbaar zodat, eenmaal de wachtwoorden in het systeem zijn opgeslagen, niemand ze nog kan zien. Ze kunnen enkel nog gewist worden. Handig indien er meerdere gebruikers zijn.
  • De downloadknop staat standaard geselecteerd zodat men enkel nog url moet plakken en op enter drukken. Geen bijkomende acties meer nodig met de muis.
  • Mogelijkheid om bestanden rechtstreeks in Dropbox op te slaan, via fetchfile.net. Het is een tijdelijk experimentje. Deze optie blijft misschien niet duren. Werkt wel niet voor websites die authenticatie vereisen (VRTNU+VTM), ik heb voorlopig nog geen methode gevonden om die links door te geven. Ik kan weliswaar de playlists eerst lokaal ontcijferen, en dan doorgeven, maar dan aanvaardt Fetchfile ze niet meer. Mysterie ...
Ik ben momenteel aan het werken aan enkele decryptors voor alle Vlaamse kranten, die komen er de volgende keer aan.

crackjack
Member
Member
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor crackjack » 14 Apr 2017, 03:40

Alvast bedankt voor de ontwikkeling van het programma, nog een tool in mijn arsenaal :lol:

Gautier schreef:* Alles wat op Stievie staat, komt van bij de zenders waar het ook te bekijken zou moeten zijn.

Helaas niet alles, bvb van Vitaya is er bitter weinig te herbekijken/downloaden is.
Gautier schreef:* De laatste keer dat ik op Stievie kwam, kon men de links naar tv-programma's niet kopiëren. Als men met de muis ergens op gaat staan, krijgt men enkel "www.stievie.be" te zien. Op die manier kan je dus ook geen links kopiëren om ze dan elders te gaan gebruiken. Ervaren gebruikers kunnen weliswaar nog altijd de playlists onderscheppen (moeilijk is dat zelfs niet eenmaal je het eens gedaan hebt), en die links kunnen dan weer wel perfekt gedownload worden. Maar dat ligt volgens mij niet binnen de mogelijkheden van de toevallige gebruiker.

Dan zou ik graag wat tips hebben om dat te kunnen doen, want mijn pogingen zijn altijd mislukt.
krijg altijd enkel een videofile met groen beeld: ze gebruiken castlabs...

hanske
Member
Member

Berichtdoor hanske » 17 Apr 2017, 19:47

Kan het kloppen dat je niks van vtmkzoom kan downloaden met dit programma?
Ik probeer het maar ik krijg dan de melding ValueError: unknown url type: https

Met andere programma's lukt het me ook niet.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 17 Apr 2017, 19:58

Toch wel, geef eens een paar links

hanske
Member
Member

Berichtdoor hanske » 17 Apr 2017, 20:17

Bijvoorbeeld deze https://vtmkzoom.be/video?aid=45724
Dat is van K3 dansstudio. Ik ben ingelogd en dan krijg ik bovenstaande link, maar dan lukt het niet.

EotT
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor EotT » 17 Apr 2017, 20:17

Er is een probleem met paswoorden met speciale tekens. Escape je deze correct? Zie tabel hier voor overzicht van alle te escapen karakters.

hanske
Member
Member

Berichtdoor hanske » 17 Apr 2017, 20:55

EotT schreef:Er is een probleem met paswoorden met speciale tekens. Escape je deze correct? Zie tabel hier voor overzicht van alle te escapen karakters.

Het is een gewoon passwoord (letters en cijfers).

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 17 Apr 2017, 21:02

Ok, er waren twee problemen. Ten eerste stuurde ik de logingegevens niet mee naar vtmkzoom. Het was me nog niet opgevallen dat dat nodig was. Als je bovenaan de laatste diff downloadt, is dat opgelost.
Tweede probleem zit in youtube-dl zelf. Die kan blijkbaar niet overweg met die link. De video is dezelfde als https://vtmkzoom.be/video/volledige-afl ... 6373657000, en dat type link kan je wel downloaden. Maar die eerste dus niet. Geen idee waarom, er moet een bugje in de code zitten.

Om het opgelost te krijgen, moet dit probleem gemeld worden op de github van youtube-dl. Doe hiervoor het volgende:
1. Update youtube-dl eerst naar de allernieuwste versie (zie instellingen). Neem wel een reservekopie van mijn versie, want die kan ook de VRT downloaden (duurt maanden eer de officiële versie dat ook zal kunnen).
2. Draai youtube-dl liefst van de command line met de -v parameter.
3. Open een ticket op github en dump daar je output. (VERBERG WEL JE WACHWOORD in je output!!!)

Als je je niet comfortable voelt met het bovenstaande, vraag dan iemand anders het te doen. Er zijn er hier genoeg die begrijpen waarover ik het heb. Er zijn er ook genoeg, neem ik aan, die ervaring met python hebben om dit te debuggen. Anders kan het even duren alvoor iemand bij youtube-dl zich erover wil buigen (het zijn ook allemaal maar vrijwilligers).
Laatst gewijzigd door Gautier op 17 Apr 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

hanske
Member
Member

Berichtdoor hanske » 17 Apr 2017, 21:06

Gautier schreef:Ok, er waren twee problemen. Ten eerste stuurde ik de logingegevens niet mee naar vtmkzoom. Het was me nog niet opgevallen dat dat nodig was. Als je bovenaan de laatste diff downloadt, is dat opgelost.
Tweede probleem zit in youtube-dl zelf. Die kan blijkbaar niet overweg met die link. De video is dezelfde als https://vtmkzoom.be/video/volledige-afl ... 6373657000, en dat type link kan je wel downloaden. Maar die eerste dus niet. Geen idee waarom, er moet een bugje in de code zitten.

Om het opgelost te krijgen, moet dit probleem gemeld worden op de github van youtube-dl. Doe hiervoor het volgende:
1. Update youtube-dl eerst naar de allernieuwste versie (zie instellingen). Neem wel een reservekopie van mijn versie, want die kan ook de VRT downloaden (duurt maanden eer de officiële versie dat ook zal kunnen).
2. Draai youtube-dl liefst van de command line met de -v parameter.
3. Open een ticket op github en dump daar je output.

Als je je niet comfortable voelt met het bovenstaande, vraag dan iemand anders het te doen. Er zijn er hier genoeg die begrijpen waarover ik het heb. Er zijn er ook genoeg, neem ik aan, die ervaring met python hebben om dit te debuggen. Anders kan het even duren alvoor iemand bij youtube-dl zich erover wil buigen (het zijn ook allemaal maar vrijwilligers).

Heel erg bedankt voor je snelle hulp en uitleg.
Dit is voor mij inderdaad allemaal een beetje chinees dus moest er iemand kunnen helpen om dit te melden zou dat fijn zijn.

EotT
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor EotT » 17 Apr 2017, 21:54

hanske schreef:
EotT schreef:Er is een probleem met paswoorden met speciale tekens. Escape je deze correct? Zie tabel hier voor overzicht van alle te escapen karakters.

Het is een gewoon passwoord (letters en cijfers).

Dit was geen antwoord op jouw probleem, hanske, maar een probleem dat ik nog gevonden had en wou melden aan Gautier. Sorry voor de verwarring.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 18 Apr 2017, 16:29

EotT schreef:Er is een probleem met paswoorden met speciale tekens.

Geef eens een concreet voorbeeld van wat er verkeerd loopt.

EotT
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor EotT » 18 Apr 2017, 20:16

Gautier schreef:
EotT schreef:Er is een probleem met paswoorden met speciale tekens.

Geef eens een concreet voorbeeld van wat er verkeerd loopt.

bv: In het programma voer ik mijn username en pw in voor vrt. Het paswoord bevat speciale tekens (zoals '%', ',' , etc)Bij het downloaden van een video van vrtnu krijg ik volgende error:

Code: Selecteer alles

[VrtNU] Logging in
ERROR: Unable to login: invalid loginID or password

Als ik zelf met commandline het downloaden probeer te starten (met parameters -u en -p voor username en pw), krijg ik ook deze error. Wanneer ik het paswoord escape (bv '%%' ipv '%'), dan werkt het wel.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 18 Apr 2017, 20:36

Is dat ook zo met de laatste, officiële, versie van youtube-dl?

EotT
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor EotT » 18 Apr 2017, 21:05

De nieuwe versie van youtube-dl werkt blijkbaar niet meer met vrt nu. Ik krijg "ERROR: Unsupported URL" (zowel via teeveedownloader als manueel via command line)

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 19 Apr 2017, 00:18

Nee, mijn versie ligt voor, maar de officiële ondersteunt wel VTM, en daar kan je ook wachtwoorden op loslaten.
Ik wil vooral weten of het aan mijn compiler ligt, want de url's verdragen wel het percentteken.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 19 Apr 2017, 18:48

@EotT
1. Welke speciale karakters gebruik je in je paswoord?
2. Ik heb het eens bekeken, en zo simpel is het allemaal niet. De manier waarop die karakters geïnterpreteerd worden verschilt naargelang de machine en de karakterset die gebruikt wordt. Zo slaag ik er zelf niet in het uitroepteken door te geven, bijv.
3. De universele oplossing. Vanop de command line, plaats het wachtwoord tussen dubbele aanhaaltekens, dus '-u "wachtwoord" '. Dat lijkt voor mij te werken. Laat iets weten.

@allen
Ik heb een nieuwe versie van youtube-dl gecompileerd met weer een pak experimentele code. Gelieve dit eens te testen voor alle mogelijke downloads, want ik ga niet ieder scenario uittesten. Download hier. Wijzigingen:
  • Fix voor het vtmkzoomprobleem
  • Ondersteuning voor de Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg
  • Ondersteuning voor Het Laatste Nieuws en de Morgen, maar wel nog experimentele code. 50% af, schat ik.
Als er bevestiging komt dat hij voor alles werkt, kan ik hem toevoegen aan de release bovenaan.
Laatst gewijzigd door Gautier op 22 Apr 2017, 05:30, 1 keer totaal gewijzigd.

EotT
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor EotT » 19 Apr 2017, 19:54

1. Allerlei speciale tekens, zoals puntkomma (;), accent circonflexe (^), percent (%), etc. (Automatisch gegenereerd paswoord door wachtwoord manager)
3. Eerst kreeg ik wel enkele keren volgende error, maar nu werkt het wel.

ERROR: Could not get a token: HTTP Error 401: Unauthorized (caused by HTTPError()); please report this issue on https://yt-dl.org/bug . Make sure you are using the latest version; type  youtube-dl -U  to update. Be sure to call youtube-dl with the --verbose flag and include its complete output.

Ik heb wel een workaround gevonden: in het paswoordveld in teeveedownloader het paswoord zetten, inclusief de aanhalingstekens errond. Misschien kan je deze aanhalingstekens er zelf altijd bijzetten? Geen idee hoe deze parameters worden doorgegeven naar youtube-dl.
De workaround werkt zowel in de huidige versie, als de experimentele versie.
Met deze workaround kan ik teeveedownloader perfect gebruiken, dus is het niet zo erg indien je het niet zou kunnen maken. Ik apprecieer in elk geval al de tijd en energie die je in die programmaatje steekt! Bedankt! :-D

mccartner
Starter
Starter

Berichtdoor mccartner » 21 Apr 2017, 22:42

Volgens mij heeft vtm een update doorgevoerd. Links werken niet meer. Kan dit kloppen?

[EDIT]
De volgende error volgt.

257135576774000
vtm
[Medialaan] 257135576774000: Downloading webpage
[Medialaan] Logging in
[Medialaan] 257135576774000: Downloading JSON metadata
[Medialaan] 257135576774000: Downloading m3u8 information
ERROR: Failed to download m3u8 information: HTTP Error 500: Internal Server Error (caused by HTTPError()); please report this issue on https://yt-dl.org/bug . Make sure you are using the latest version; type youtube-dl -U to update. Be sure to call youtube-dl with the --verbose flag and include its complete output.
Press any key to continue . . .

Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: fusabe
Bedankt: 305 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Berichtdoor Tim.Bracquez » 21 Apr 2017, 23:39

@mccartner: Ze hebben wat aangepast inderdaad, best een bug report insturen dan fixt iemand dat, als ik tijd heb geef ik door in dat bug report wat er changed is, dan hebben developers minder werk om dit uit te zoeken
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

mccartner
Starter
Starter

Berichtdoor mccartner » 22 Apr 2017, 00:00

Enig idee wat ik er wel in kan zetten dan? Of is deze tekst voldoende zo? tnx

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 22 Apr 2017, 05:35

Versie 0.3.2 is uit. Downloaden van Vier werkte niet meer.
@Tim.Bracquez, stuur me eens een pb met je bevindingen. Ik ga dat niet openlijk bespreken.

W00fer
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor W00fer » 24 Apr 2017, 01:28

Bedankt voor de tool. Ik snap niet waarom de volledige FFMPEG erin moet zitten voor een SRT subtile conversie vanaf WebVTT?
Is daar geen slimmere manier voor?

De tool GemistDownloader heeft schijnbaar geen login nodig voor VRTNu. Waarom deze wel? Of is hun login ergens hardcoded?
Overigens zou ik samenwerken met de officiële Youtube-DLG auteur. Dat is al een ver doorontwikkelde GUI ipv opnieuw het wiel uitvinden. https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/

Verdern nog iets vreemds. Aflevering gedownload met VRTDownloader en met Teeveedownloader. Die van VRTDownloader is groter?
Komt dat omdat de MP4 Stream omgezet is in een MP4 bestand (gebeurde erg snel in de commandline zag ik)?
Allebei op maximale resolutie gedownload, geeft 768x576.

Afbeelding

Keep up the good work.

bitbite
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Berichtdoor bitbite » 29 Apr 2017, 20:08

Heeft me goed geholpen om wat lage-bandbreedte omstandigheden door te komen. Dubbel en dik bedankt!

gimic
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor gimic » 03 Mei 2017, 15:16

Is het mogelijk om het audio formaat aan te passen via opties of via een config file? Mijn medayplayer (samsung tv) speelt geen Opus codec. Met Mp3 zou het geen probleem mogen zijn. Ik lees in de doc van youtube-dl dat het mogelijk zou zijn met een parameter.

Tnx

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 03 Mei 2017, 18:14

Het gaat over Youtube neem ik aan?

Ik weet niet of je specifiek een audioformaat kan uitsluiten. Het zal wellicht ook afhangen van de metadata die aangeboden wordt, want daarop moet dan gefilterd worden. Ik zou dan denken aan iets zoals
youtube-dl.exe https://www.youtube.com/watch?v=P_-LTIrkjSs -f "bestvideo+bestaudio[acodec!=opus]"
Kan je toevoegen aan de opties onderaan.

Maar het lijkt me handiger om uit de lijst met formaten meteen zelf de formaten te kiezen die je wil ("video+audio" gescheiden door een plusteken), dan ben je zeker van wat je downloadt.
Maar Youtube blijft vervelend, die stelt de gekste formaten voor, en bovendien meestal nog een hogere resolutie in video-only streams dan in de gecombineerde streams.

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 03 Mei 2017, 21:20

Gautier schreef:Het gaat over Youtube neem ik aan?

Ik weet niet of je specifiek een audioformaat kan uitsluiten. Het zal wellicht ook afhangen van de metadata die aangeboden wordt, want daarop moet dan gefilterd worden. Ik zou dan denken aan iets zoals
youtube-dl.exe https://www.youtube.com/watch?v=P_-LTIrkjSs -f "bestvideo+bestaudio[acodec!=opus]"
Kan je toevoegen aan de opties onderaan.

Maar het lijkt me handiger om uit de lijst met formaten meteen zelf de formaten te kiezen die je wil ("video+audio" gescheiden door een plusteken), dan ben je zeker van wat je downloadt.
Maar Youtube blijft vervelend, die stelt de gekste formaten voor, en bovendien meestal nog een hogere resolutie in video-only streams dan in de gecombineerde streams.

Klopt want de hoogste videostreams zijn DASH only. De gecombineerde zijn 720P BEST quality.
Bij de 1080P en hoger streams pakt hij de audio en video apart.

gimic
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor gimic » 03 Mei 2017, 21:42

Ja, 't gaat over youtube.

lijkt er op dat de parameter niet veel uit maakt, ik krijg dan mkv bestanden en *webm bestanden, de laatste kan mijn tv zeker al niet afspelen. Dus denk ik dat ik ze allemaal ga converteren met een appart programma.

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 04 Mei 2017, 01:35

gimic schreef:Ja, 't gaat over youtube.

lijkt er op dat de parameter niet veel uit maakt, ik krijg dan mkv bestanden en *webm bestanden, de laatste kan mijn tv zeker al niet afspelen. Dus denk ik dat ik ze allemaal ga converteren met een appart programma.

Ik denk dat dat niet hoeft (Handbrake kan dat bijvoorbeeld) want TeeveeDownloader heeft al FFMPEG welke kan encoderen na download.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer

Berichtdoor meon » 05 Mei 2017, 20:39

Tim.Bracquez schreef:@mccartner: Ze hebben wat aangepast inderdaad, best een bug report insturen dan fixt iemand dat, als ik tijd heb geef ik door in dat bug report wat er changed is, dan hebben developers minder werk om dit uit te zoeken

Had jij dit al gemeld? In versie 2017.05.01 is het issue er nog steeds:

[debug] System config: []
[debug] User config: []
[debug] Custom config: []
[debug] Command-line args: ['--console-title', '-o', 'C:\\Temp\\%(title)s.%(ext)s', 'https://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/257134957775000', '-u', 'PRIVATE', '-p', 'PRIVATE', '--verbose']
[debug] Encodings: locale cp1252, fs mbcs, out cp850, pref cp1252
[debug] youtube-dl version 2017.05.01
[debug] Python version 3.4.4 - Windows-10-10.0.10586
[debug] exe versions: ffmpeg N-77704-g68eb208, ffprobe 2.2.3, rtmpdump 2.4
[debug] Proxy map: {}
[Medialaan] 257134957775000: Downloading webpage
[Medialaan] Logging in
[Medialaan] 257134957775000: Downloading JSON metadata
[Medialaan] 257134957775000: Downloading m3u8 information
ERROR: Failed to download m3u8 information: HTTP Error 500: Internal Server Error (caused by HTTPError()); please report this issue on https://yt-dl.org/bug . Make sure you are using the latest version; type  youtube-dl -U  to update. Be sure to call youtube-dl with the --verbose flag and include its complete output.
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\rg3\tmp0io2aq9r\build\youtube_dl\extractor\common.py", line 498, in _request_webpage
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\rg3\tmp0io2aq9r\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 2106, in urlopen
  File "C:\Python\Python34\lib\urllib\request.py", line 470, in open
  File "C:\Python\Python34\lib\urllib\request.py", line 580, in http_response
  File "C:\Python\Python34\lib\urllib\request.py", line 508, in error
  File "C:\Python\Python34\lib\urllib\request.py", line 442, in _call_chain
  File "C:\Python\Python34\lib\urllib\request.py", line 588, in http_error_default

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 09 Mei 2017, 04:57

meon schreef:In versie 2017.05.01 is het issue er nog steeds

Weet me eens het volgende te melden. 1. Kan die serie afgespeeld worden in de browser? 2. Kan Retrospect op Kodi die afspelen?

meon
Administrator
Administrator

Berichtdoor meon » 09 Mei 2017, 11:36

Gautier schreef:Weet me eens het volgende te melden. 1. Kan die serie afgespeeld worden in de browser? 2. Kan Retrospect op Kodi die afspelen?

1: Ja: alle afleveringen: https://vtm.be/liefde-voor-muziek/video ... leveringen
2: Niet elke aflevering: 4 en 5 wél (en lukken ook om te offline'en), 1, 2, 3 niet; ook niet met GemistDownloader.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 09 Mei 2017, 16:23

Ok. Er zit DRM op, vandaar. Oudere browsers weigeren die ook al af te spelen. Er zouden zeker in Kodi mogelijkheden voor moeten zijn, maar het heeft bij mij momenteel geen prioriteit. Ticket hier: https://github.com/rg3/youtube-dl/issues/12812

meon
Administrator
Administrator

Berichtdoor meon » 19 Mei 2017, 12:54

En Symantec Endpoint Protection vond net dat het genoeg geweest is met teeveedownloader:

Scan type: Scheduled Scan
Event: Security Risk Found!
Security risk detected: Trojan.Gen.8!cloud
File: ~\teeveedownloader\teeveedownloader.exe
Computer: ~
User: SYSTEM
Action taken: Cleaned by Deletion
Date found: vrijdag 19 mei 2017  13:38:25

Terug naar “Windows”