Teeveedownloader

Gautier
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 93 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Re: Teeveedownloader

Berichtdoor Gautier » 19 Mei 2017, 17:19

Had ik vorige week al met Avast. De teller is deze week plots van rond de zeven naar negentien gestegen: https://www.virustotal.com/en/file/4cad ... 495210302/

Met alle huidige toestanden lijkt het erop alsof de virusscanners hun heuristische analyse op de meest intolerante modus gezet hebben. Alle software die geen massadistributie is wordt veiligheidshalve weggezet.

Er zal voorlopig niks anders op zitten dan hem bij de exclusions te zetten.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 09 Jun 2017, 19:08

Nieuwe versie 0.3.3. En deze vormt opeens geen probleem meer voor de virusscanners.

W00fer
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor W00fer » 10 Jun 2017, 00:54

Changelog van deze versie?

janvk
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor janvk » 12 Jun 2017, 18:55

Beste Gautier, kei-hard bedank! Ik gebruik als leerkracht dagelijks in de klas filmpjes, die ik liefst download om ze vervolgens te verknippen in bruikbare porties. Ik zat al enige tijd te wachten op een update van youtube-dl; ondertussen behielp ik mij wat met omslachtig screengrabbing. Uw teeveedownloader werkt zelfs op mijn macbook (dankzij crossover). Ge hebt er geen gedacht van hoe blij ik ben met uw teeveedownloader. Groet!

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 12 Jun 2017, 20:15

Beste Janvk, bedankt voor het bedankje.

Kan u echter wat bijkomende uitleg geven over het gebruik op Mac? Voor mij is het niet relevant, maar ik weet dat het voor vele Mac-gebruikers moeilijk is om goeie software te vinden voor hun platform. Dus als u hier een goede uitleg zou kunnen posten om het aan de praat te krijgen, kan dat ook anderen helpen.

janvk
Starter
Starter

Berichtdoor janvk » 12 Jun 2017, 22:14

Gautier schreef:Beste Janvk, bedankt voor het bedankje.

Kan u echter wat bijkomende uitleg geven over het gebruik op Mac? Voor mij is het niet relevant, maar ik weet dat het voor vele Mac-gebruikers moeilijk is om goeie software te vinden voor hun platform. Dus als u hier een goede uitleg zou kunnen posten om het aan de praat te krijgen, kan dat ook anderen helpen.

hallo,
voor alles wat ik nodig heb, heb ik tot nu toe Mac-software gevonden; ik heb dus niet veel ervaring met windows-software te doen draaien op een Mac. Ik kon content van Canvas, één en deredactie.be downloaden met youtube-dl, dat perfect werkt met Terminal op een Mac - tot vrtnu.be verscheen. Teeveedownloader heb ik op school met succes op een gewone pc geprobeerd,en daarna op mijn macbook pro via het programma Crossover(https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac) en het werkte, meer kan ik er niet over vertellen. Ik zou het ook nog kunnen proberen met Parallels Desktop, maar het is al jaren geleden dat ik dat nog gebruikt heb.
Crossover is nogal bizar, omdat je geen windows moet installeren om windows-software te kunnen draaien. Je hebt dus ook geen windowslicentie nodig. Het creëert op je mac een of meerdere virtuele windows-omgevingen, "bottle" genaamd. Ik heb met versie 14.0.3 de keuze tussen windows xp, 7 en 8; met recentere versies wellicht nog meer. Je kan meer dan één "bottle" maken; bij elke bottle hoort een C-drive, wat eruit ziet als een gewone map in OSX. Ik heb alle bestanden die bij Teeveedownloader horen (alle exe-bestanden dus) gewoon in de c-drivemap geplaatst; vervolgens gedubbelklikt op teeveedownloader.exe en het werkte :banana: In tegenstelling tot programma's als Parallels Desktop zie je met crossover geen windows-bureaublad of zo. Wanneer je met crossover een windowsprogramma draait, gedraagt dat programma zich gewoon als een Mac-programma. Als het werkt, tenminste. Maar met Teeveedownloader gaat het dus prima.
Let wel, nu ik erover nadenk: youtube-dl werkte al op mijn mac; het zou dus kunnen dat Teeveedownloader op een of andere manier daarvan gebruik maakt, en dat het niet werkt op een mac waar Youtube-dl niet reeds geïnstalleerd is. Maar zoveel weet ik er zelf niet van. Om youtube-dl te doen draaien heb ik ook wel wat zoekwerk gehad; en ik heb Python, Homebrew en ffmpeg geïnstalleerd via Terminal - zonder te weten waar het voor dient :lol:

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 12 Jun 2017, 23:07

Ok, mijn vraag zou geweest zijn hoe je Youtube-dl op Mac kan draaien, maar het antwoord ligt vervat in de laatste paragraaf. Blijkbaar heeft u youtube-dl als python-code gedownload (de broncode), en draait u op uw Mac een soort python-interpreter die daarmee overweg kan. Voor de rest heb je dan ook nog ffmpeg nodig, en ffprobe, om correcte downloads te kunnen maken. Dus die moeten dan ook nog eens apart geïnstalleerd worden. Allemaal wat omslachtig, ik had gehoopt dat het simpeler was.
Een windowsemulatie zoals die Crossover blijkt dan inderdaad de makkelijkste manier te zijn om het werkende te krijgen.

W00fer
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor W00fer » 13 Jun 2017, 01:32

Je kunt ook gewoon Python installeren op Mac als het goed is?

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 17 Jun 2017, 17:52

Ik heb gemerkt dat de VRT wat aanpassingen heeft doorgevoerd aan de manier waarop filmpjes gestreamd worden. Onder andere deredactie.be en sporza.be lijken erin betrokken te zijn. Een aantal aanpassingen aan de code zullen dus nodig zijn.
Gelieve 1) eens te kijken of anderen dit kunnen bevestigen, 2) me te laten weten of andere sites van de VRT hier ook last van hebben.

Satangel
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor Satangel » 18 Jun 2017, 17:13

Gautier schreef:Ik heb gemerkt dat de VRT wat aanpassingen heeft doorgevoerd aan de manier waarop filmpjes gestreamd worden. Onder andere deredactie.be en sporza.be lijken erin betrokken te zijn. Een aantal aanpassingen aan de code zullen dus nodig zijn.
Gelieve 1) eens te kijken of anderen dit kunnen bevestigen, 2) me te laten weten of andere sites van de VRT hier ook last van hebben.

Heb succesvol een Thuis afl van VRT NU kunnen downloaden;
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/thuis/22/thuis-s22a4235/

Heb error gekregen bij Journaal;
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... al/2.50524
http://puu.sh/wnByQ/05b7d6b7a4.png
Bij andere deredactie link same problems (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.3004940 )

Heb succesvol een sporza filmpje kunnen downloaden;
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/pr ... =1.3000781

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 18 Jun 2017, 20:54

Allez hop, alles weer gefixt. Er was nog een probleem met Ketnet ook. Er zit een nieuwe versie van youtube-dl met de laatste updates in de laatste diff.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 19 Jun 2017, 17:54

Ik zit blijkbaar met een probleem met die nieuwste versie. Hij staat ingesteld om expliciet de beste versie te downloaden. In de praktijk komt dat er echter op neer dat hij enkel de beste versie downloadt waar video- en geluidsspoor in hetzelfde bestand zitten. Dus één download, en voor de meeste sites heeft die dezelfde kwaliteit als de aparte video- en geluidssporen.
Alleen zijn er websites met aparte videosporen die een hogere resolutie hebben dan de gecombineerde streams, Youtube bijvoorbeeld. Als ik youtube-dl dan de keuze laat, downloadt hij de sporen apart en multiplext ze zelf. Dus extra nabewerking.
Maar in dat geval, zonder de beste versie te verplichten, doet hij dat ook voor pakweg de VRT. En krijg je extra downloadgedoe dat nergens voor nodig is. Een probleem dat geen goede oplossing lijkt te hebben.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 24 Jun 2017, 01:48

Heeft iemand nog een kopie van de vorige versie van teeveedownloader.exe? Ik ben die ergens kwijtgeraakt.

EotT
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor EotT » 24 Jun 2017, 11:56

ik heb versie 0.3.0 nog als je die wilt hebben.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 24 Jun 2017, 19:51

Nieuwe versie 0.3.3.1 gepost met gewijzigde instellingen voor het downloaden van de VRT. Gebruikers die van de VRT downloaden wordt ten stelligste aangeraden om de laatste diff te downloaden. Ze hebben nu al twee keer op een week tijd hun streamingmethode gewijzigd. De progressieve downloads (mp4) zijn nu helemaal verdwenen. Met als gevolg dat de vorige versie standaard enkel flv -bestanden (Flash Video) downloadde, wat je niet wil.
Dus 0.3.3.1 downloaden, en je krijgt terug mp4's.

Hogerotsen
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Hogerotsen » 26 Jun 2017, 12:29

Dank je. Zo kunnen we weer verder. Het is praktisch als je, zoals wij, in het buitenland woont en niet op een bepaald uur voor je TV wilt, of kunt, zitten.
Maar waarom verandert VRT steeds zijn methodes? Men weet toch dat er slimme bollebozen (zoals jullie :-D ) zijn die hier steeds snel een mouw aan weten te passen.
Wij, de "bleutjes", danken jullie heel hartelijk voor al jullie moeite en inzet. :-D
Fijne groet
Hogerotsen

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 26 Jun 2017, 18:35

Oproep: ik ben geen programmeur, en zou wat hulp kunnen gebruiken bij het onderhouden van deze oplossing. Bij bepaalde problemen begin ik zo onderhand op de grenzen te stoten van wat ik zelf nog eenvoudig kan achterhalen. Daarom zoek ik een groepje mensen rond dit project te verzamelen die ervaring hebben met Python, scripting en/of Html (naar keuze), die kunnen helpen met het interpreteren van de code op de websites, en het onderhouden van de software. Moeilijk is het niet altijd, maar er zijn mensen die dit veel beter kunnen dan ikzelf. De bedoeling is de kennis wat samen te brengen zodat problemen snel geanalyseerd kunnen worden, en de code geoptimaliseerd en aangepast.
Gelieve hieronder uw interesse te laten blijken, of me een pm te sturen, en dan zorg ik wel voor de organisatie van een besloten groepje.

Sowieso zal ik dit project binnen een tweetal maanden uit handen moeten geven wegens veranderde prioriteiten, dus is het belangrijk dat een aantal mensen z'n verantwoordelijkheid neemt.

domi80
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor domi80 » 26 Jun 2017, 19:18

Hallo,

Heerlijke tool!

Ik startte met versie 0.3.3.0, en was wat verwonderd dat de download resulteerde in een .FLV.
Ik probeerde de "converteer naar .MKV" maar de MKV werd niet gemaakt.
In de plaats zag ik een foutmelding, stukje van het DOS-venstertje:

Code: Selecteer alles

[exec] Executing command: for /f "delims='" %a in (""The adventure of the Egyptian tomb-md-ast-40ffc7d9-5e9e-4ede-b7dd-d4e0bc3fa6c8_1498041086913.flv"") do if "%~xa" NEQ ".mkv" ffmpeg -i "%a" -c copy "%~dpna.mkv" & del "%a"

C:\temp>if ".flv" NEQ ".mkv" ffmpeg -i ""The adventure of the Egyptian tomb-md-ast-40ffc7d9-5e9e-4ede-b7dd-d4e0bc3fa6c8_1498041086913.flv"" -c copy "C:\temp\The adventure of the Egyptian tomb-md-ast-40ffc7d9-5e9e-4ede-b7dd-d4e0bc3fa6c8_1498041086913.mkv"   & del ""The adventure of the Egyptian tomb-md-ast-40ffc7d9-5e9e-4ede-b7dd-d4e0bc3fa6c8_1498041086913.flv""
ffmpeg version N-77704-g68eb208 Copyright (c) 2000-2016 the FFmpeg developers
  built with gcc 5.2.0 (GCC)
  configuration: --enable-gpl --enable-version3 --disable-w32threads --enable-avisynth --enable-bzlib --enable-fontconfig --enable-frei0r --enable-gnutls --enable-iconv --enable-libass --enable-libbluray --enable-libbs2b --enable-libcaca --enable-libdcadec --enable-libfreetype --enable-libgme --enable-libgsm --enable-libilbc --enable-libmodplug --enable-libmp3lame --enable-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopenjpeg --enable-libopus --enable-librtmp --enable-libschroedinger --enable-libsoxr --enable-libspeex --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvidstab --enable-libvo-aacenc --enable-libvo-amrwbenc --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libwavpack --enable-libwebp --enable-libx264 --enable-libx265 --enable-libxavs --enable-libxvid --enable-libzimg --enable-lzma --enable-decklink --enable-zlib
  libavutil      55. 12.100 / 55. 12.100
  libavcodec     57. 21.100 / 57. 21.100
  libavformat    57. 21.100 / 57. 21.100
  libavdevice    57.  0.100 / 57.  0.100
  libavfilter     6. 23.100 /  6. 23.100
  libswscale      4.  0.100 /  4.  0.100
  libswresample   2.  0.101 /  2.  0.101
  libpostproc    54.  0.100 / 54.  0.100
The: No such file or directory
Could Not Find C:\temp\The

Press any key to continue . . .

Ik zie vandaag versie 0.3.3.1 en ben blij weer .MP4 bestanden te zien.

Uit nieuwsgierigheid keek ik waarom de conversie naar .MKV fout liep.

De lijn bij [exec] paste ik aan en in dit formaat werkte het wel:

Code: Selecteer alles

for /f "delims='" %a in ("The adventure of the Egyptian tomb-md-ast-40ffc7d9-5e9e-4ede-b7dd-d4e0bc3fa6c8_1498041086913.flv") do if "%~xa" NEQ ".mkv" ffmpeg -i "%a" -c copy "%~dpna.mkv"

Waar zit de 'clou'? Voor de file name tussen de ( ) mag je met quotes werken, maar je moet de quotes niet met quotes escapen.

fpyjt5
Starter
Starter

Berichtdoor fpyjt5 » 26 Jun 2017, 22:44

Krijg hem helaas niet geïnstalleerd, daar mijn virusscanner Avira het niet toelaat. Dacht de laatste versie 331 te hebben. Moet ik nog iets anders doen??
Alvast bedankt, fpyjt5

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 26 Jun 2017, 23:05

@Domi80, het is iets gecompliceerder dan dat. Youtube-dl gaf de namen vroeger door tussen enkele haakjes, waardoor die ingewikkelde code nodig was. Dat zou nu opgelost zijn, dus ik ga die code deze week eens herbekijken.

@fpyjt5, er is een beperkt aantal virusscanners die de software verkeerdelijk als onveilig beschouwt... waaronder Avira: https://www.virustotal.com/en/file/451d ... 498514365/
Er zal niks anders opzitten dan Avira tijdelijk uit te schakelen tijdens de installatie, en Teeveedownloader vervolgens aan de uitzonderingen van Avira toe te voegen. Ik ken Avira niet, maar die optie zou ergens voorhanden moeten zijn.

fpyjt5
Starter
Starter

Berichtdoor fpyjt5 » 27 Jun 2017, 13:05

Dank, ik zal het proberen. :-)

L1008
Starter
Starter

Berichtdoor L1008 » 27 Jun 2017, 17:36

Hey

ik heb met wat veel gedoe enkele afleveringen van vrtnu kunnen downloaden. Nu wilde ik graag Topdokters downloaden, maar om één of andere reden verdwijnt die teeveedownloader uit de map. Elke keer als ik die zip map uitpak zit die er niet meer tussen. Iemand een idee of oplossing hoe dit kan?

Satangel
Starter
Starter

Berichtdoor Satangel » 27 Jun 2017, 18:48

L1008 schreef:Hey

ik heb met wat veel gedoe enkele afleveringen van vrtnu kunnen downloaden. Nu wilde ik graag Topdokters downloaden, maar om één of andere reden verdwijnt die teeveedownloader uit de map. Elke keer als ik die zip map uitpak zit die er niet meer tussen. Iemand een idee of oplossing hoe dit kan?

Hoogstwss je anti-virus die teeveedownloader verwijderd. Zou aanraden die Teeveedownloader.exe als uitzondering in te stellen in je antivirus.

Als je niet weet hoe het moet, eens goed zoeken, desnoods op google

L1008
Starter
Starter

Berichtdoor L1008 » 27 Jun 2017, 19:23

Het is gelukt met het verwijderen van de Antivirus McAffee, alvast bedankt!

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 27 Jun 2017, 22:58

Kunnen diegenen die Avira of McAfee gebruiken hier eens een kort stappenplan posten hoe je Teeveedownloader bij de antivirusuitzonderingen moet zetten, anders blijven dit soort vragen terugkomen.

Satangel
Starter
Starter

Berichtdoor Satangel » 28 Jun 2017, 18:41

Gautier schreef:Kunnen diegenen die Avira of McAfee gebruiken hier eens een kort stappenplan posten hoe je Teeveedownloader bij de antivirusuitzonderingen moet zetten, anders blijven dit soort vragen terugkomen.

Avira

McAfee

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 28 Jun 2017, 19:33

Ik vraag me af of er interesse is om een lijstje met preselecties aan het programma toe te voegen? De VRT gebruikt voor sommige van z'n programma's namelijk universele URL's waarmee er telkens naar de laatste aflevering doorverwezen wordt. Kan ik een drop-downlijstje van maken of zo.

Satangel
Starter
Starter

Berichtdoor Satangel » 29 Jun 2017, 16:59

Gautier schreef:Ik vraag me af of er interesse is om een lijstje met preselecties aan het programma toe te voegen? De VRT gebruikt voor sommige van z'n programma's namelijk universele URL's waarmee er telkens naar de laatste aflevering doorverwezen wordt. Kan ik een drop-downlijstje van maken of zo.

Voor iemand die binnen enkele maanden het bijltje erbij neergooit ben je wel heel actief ;) Als je je echt niet kan inhouden mag je dat doen maar ik zie persoonlijk het nut er niet van.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 30 Jun 2017, 00:45

Versie 0.3.3.2 is uitgebracht. Er is verbeterde code toegevoegd voor het downloaden van de VRT-sites, want er waren verschillende video's die nog niet gedownload konden worden.

janvk
Starter
Starter

Berichtdoor janvk » 30 Jun 2017, 20:44

Gautier schreef:
Versie 0.3.3.2: download hier (deze versie enkel de allereerste keer downloaden, zoniet enkel de kleinere diff met de laatste versie)
(Veel te veel mensen downloaden constant het grote bestand, 70MB, dat is nergens voor nodig omdat de grote bestanden nooit wijzigen. Downloadt in het vervolg enkel de kleinere diff met de wijzigingen)

hallo, ik heb versie 0.3.3.2 hier gedownload, maar er verschijnt nog steeds versie 3.3.1. Zowel met de 'grote' download als met de 'diff'. Doe ik iets verkeerd of is er een foutje met de link?
Groet, Jan VK

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 30 Jun 2017, 20:55

Nee, enkel youtube-dl werd ververst, de GUI blijft dezelfde.

janvk
Starter
Starter

Berichtdoor janvk » 30 Jun 2017, 21:13

Het werkt terug! :beerchug: Fantastisch! Ik kan zelf niet programmeren, maar ik ga je oproep wel doorgeven in mijn omgeving!

steveschumi
Starter
Starter

Berichtdoor steveschumi » 05 Jul 2017, 09:24

SBS zenders zijn vernieuwd waar door het progje niet meer werkt. Ik krijg steeds deze melding http://imgur.com/a/oHud7

Afbeelding

Gr :-)

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 05 Jul 2017, 15:38

Mja, ze hebben alles veranderd. Ik weet niet wat dat is met die zenders, maanden gebeurt er niks en nu veranderen ze allemaal vanalles.
Ik heb al door hoe het zit, ik moet gewoon nog wat tijd vinden om het te coderen. Als er in de tussentijd iets dringend gedownload moet worden, stuur me een pb en ik kan je wel een link bezorgen.

steveschumi
Starter
Starter

Berichtdoor steveschumi » 05 Jul 2017, 16:34

Ja idd heb je gelijk in. VTM is bijna wekelijks dat er wel iets veranderd wordt. Maar SBS zenders is al geruime tijd geleden tot nu dus. Ik d8 ik meld het even. Dringend is het niet. De afl zullen nog wel even erop blijven staan denk ik.

Gr :-)

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 10 Jul 2017, 22:46

Ik heb vorige week niet veel tijd gehad om hieraan te werken door andere projecten.
Ik heb net een nieuwe versie online gezet. De DIFF bevat een developer versie, en die werkt weer gewoon voor Vier. Plus nog wat andere fixes.
Let wel, het is developercode, dus misschien spuwt hij af en toe nog eens een rauwe foutmelding uit, zoja, stuur me dan een persoonlijk bericht. Ik heb het nauwelijks getest, maar ik heb de indruk dat het grotendeels werkt. Maar misschien heb ik nog niet alle vernieuwingen opgevangen. Mochten er links zijn die niet werken, stuur me dan een bericht met de link in kwestie. Dus enkel de diff downloaden voor diegenen die willen updaten.

steveschumi
Starter
Starter

Berichtdoor steveschumi » 11 Jul 2017, 09:10

Ik heb op VTM, Vier en Vitaya geen problemen ondervonden. Alles ging goed. geen foutmeldingen gehad. Dank u voor het updaten :-)

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 17 Jul 2017, 19:37

Versie 0.3.4 is uit. De nieuwe decoder voor Vier is eindelijk af. Ook nog wat verbeterde code voor de VRT toegevoegd waardoor het downloaden wat sneller zou moeten zijn.
Niet getest, dus laat iets weten mocht er iets niet werken. Kan er overigens ook van Zes gedownload worden? Ik zie daar geen volledige programma's staan.

steveschumi
Starter
Starter

Berichtdoor steveschumi » 19 Jul 2017, 12:14

Ik heb het getest op VTM en Vier en alles werkte perfect. Idd op Zes staan enkel fragmenten geen volledige afleveringen, althans tot nu toe.

Maarten Roels
Starter
Starter

Berichtdoor Maarten Roels » 20 Jul 2017, 01:46

Tegenwoordig zitten op vele volledige afleveringen van VTM een beveiliging.
Worden deze omzeild?

Terug naar “Windows”