Sms tickets De Lijn

tommydnp
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Sms tickets De Lijn

Berichtdoor tommydnp » 17 Dec 2010, 13:12

Ik kon nu lezen dat de sms-tickets De Lijn nu via Proximus, Base en Mobistar gekocht kunnen worden. Ik heb nu een vraag als ge nu De Lijn in Maastricht, Nederland neemt? Is het dan ook mogelijk van daaruit te sms'en naar 4884 ( via roaming ). Indien het kan zal het ticket dan zeker iets duurder zijn?

Weet iemand hier meer over, moet er mss een voorvoegsel gebruikt worden à la +32 4884 ??

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2654 keer
Recent bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 726 keer

Re: Sms tickets De Lijn

Berichtdoor philippe_d » 17 Dec 2010, 13:48

Als je in het buitenland bent, blijf je toch sms'sen via je eigen Belgsiche SMS centrale. In principe zijn de Belgische verkorte nummers dan ook vanuit het buitenland bereikbaar (natuurlijk alleen met een GSM met een Belgisch SIM kaart).

Wat betreft de prijs van de tickets ... moet je bij De Lijn je licht eens opsteken ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

driesve
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 86 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Berichtdoor driesve » 17 Dec 2010, 16:42

In Maastricht heb ik normaal nog gewoon "belgische gsmsignalen". Ik heb hiervoor wel mijn gsm op "handmatig" moeten zetten zodat hij niet naar een ander netwerk overschakelt.

Het is geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt het je wel om een sms-ticket te kopen.
Zoals Philippe al aanhaalde blijft de verkorte nummernotatie normaal gelden. Over de prijs kan je best eens horen bij De Lijn of uw provider.

PS: Het ging hier om BASE/Proximus, met Mobistar heb ik geen ervaring.

tommydnp
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Berichtdoor tommydnp » 02 Feb 2011, 15:58

Mss 2 maanden geleden heb ik gevraagd aan de lijn, via de website, wat de tarieven zijn. Tot op vandaag geen antwoord gekregen.

jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Berichtdoor jan28 » 02 Feb 2011, 17:41

tommydnp schreef:Mss 2 maanden geleden heb ik gevraagd aan de lijn, via de website, wat de tarieven zijn. Tot op vandaag geen antwoord gekregen.

Als je via de website een vraag gesteld hebt, zou je ongetwijfeld dit hier ook moeten kunnen vinden
http://www.delijn.be/verkooppunten/sms_ticketing_copy.htm
Afbeelding

Terug naar “Telecom Algemeen”