Scarlet traag

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4604
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1474 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Scarlet traag

Berichtdoor raf1 » 16 Nov 2019, 13:41

Ik ondervind al enkele dagen regelmatig timeouts/packet loss op m'n Scarlet Loco abonnement.

Blijkbaar zijn er nog enkele klanten die last hebben:
Twitter: https://twitter.com/HordeOnYourTube/status/1195650670063472640
Twitter: https://twitter.com/thebigblackdot/status/1195641631250223104
Twitter: https://twitter.com/MathieuBlon/status/1195635442487627777
Twitter: https://twitter.com/Listoveda/status/1195381374968123392

Heeft nog iemand problemen? Ik dacht eerst dat het aan een recente upgrade naar FRITZ!OS 06.86 lag op een Fritz!Box 7360 v2 maar begin nu toch te twijfelen.

jurisco
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 Dec 2006

Re: Scarlet traag

Berichtdoor jurisco » 16 Nov 2019, 14:11

Inderdaad,ik heb scarlet gecontacteerd.
Probleem met services...

Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2722
Lid geworden op: 20 Okt 2003
Locatie: Bij mijn vrouw
Bedankt: 210 keer
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Heronic » 16 Nov 2019, 14:17

Hier ook dikke miserie.
Scarlet.
Fritz os sinds : 09.02.2019 2:23
Dus geen recente veranderingen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4266
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 464 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Joe de Mannen » 16 Nov 2019, 14:19

Hier ook scarlet maar ik ondervind geen problemen
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

Matt
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 Feb 2005
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Matt » 16 Nov 2019, 15:03

Idem hier sinds een dag of twee problemen met bepaalde SSL sites.
Scarlet Loco met bbox.

blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 Okt 2004
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor blidi » 16 Nov 2019, 15:33

Zoon in Beernem ook problemen met scarlet. Volgens helpdesk zijn ze er mee bezig, maar is natuurlijk weekend.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Sinna » 16 Nov 2019, 16:02

Zo natuurlijk is dat niet. Een 24u-economie moet 24/7 blijven draaien...
Computer(k)nul

XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 Jul 2008
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor XoNsKy » 16 Nov 2019, 16:22

@Blidi

Het probleem is inderdaad donderdagavond begonnen (22u).

Klantendienst vervolgens vrijdag gecontacteerd maar daar kreeg mijn probleem geen gehoor.
Het zou wel overgaan, vandaag opnieuw de klantendienst gecontacteerd. Tussen de regels door begreep ik dat dit voor hun geen prioriteit heeft en dat ze alle klantnummers aan het verzamelen zijn die het probleem ervaren.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4266
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 464 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Joe de Mannen » 16 Nov 2019, 16:36

Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.

Heeft er bij de helpdesk van scarlet ooit wel iets prioriteit ? ik heb de indruk dat dat alleen 'per ongeluk' gebeurt :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4604
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1474 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor raf1 » 16 Nov 2019, 17:41

Eindelijk, Scarlet bevestigt het probleem:
Twitter: https://twitter.com/Scarlet/status/1195743069922119682

Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2722
Lid geworden op: 20 Okt 2003
Locatie: Bij mijn vrouw
Bedankt: 210 keer
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Heronic » 16 Nov 2019, 17:53

Modem resetten naar fabrieksinstellingen zal vast voor de wifi problemen zijn neem ik aan?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?

Matt
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 Feb 2005
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Matt » 16 Nov 2019, 18:13

Heronic schreef:Modem resetten naar fabrieksinstellingen zal vast voor de wifi problemen zijn neem ik aan?


Ik vermoed het want bekabeld heb ik net hetzelfde probleem..

vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 25 Aug 2007
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor vasonline » 16 Nov 2019, 19:59

Hier ook.
Vooral bij het VRT nu kijken is het bijzonder hinderlijk.
De toestellen zijn allemaal via Ethernet aangesloten op de FB
smtp gmail is ook problematisch

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4604
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1474 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor raf1 » 16 Nov 2019, 21:42

Joe de Mannen schreef:Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.

Ik was zonet bij een Proximus-klant: identieke problemen, lang wachten op TLS-handshake uitvoeren, timeouts, etc... maar die had niet door dat er iets mis was.

Geen idee wat er hier écht aan de hand is, problemen lijken zich te situeren op het Proximus-netwerk.

Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 Jun 2017
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor antutu » 16 Nov 2019, 21:47

God fxcking damnit. Zit ik hier mijn hele PC te formatteren voor niks. :evil: :evil: :evil: Dacht dat ik weer één of ander virus had opgelopen ergens. Na een grondige format bleek het internet nog steeds brak, en toen besloot ik maar 'ns hier mijn licht op te steken. En nu lees ik dit. :bang:

Het internet van Scarlet is al een paar dagen ZWAAR ruk. Het rare is dat als ik op een bepaalde site niet kan, ik er wél op kan als ik mijn VPN (Private Internet Access) aanzet. Daarom dacht ik dat misschien de DNS servers van Scarlet brak waren en toen probeerde ik eens zonder VPN maar met de DNS servers van Google, maar opnieuw werkte het niet.

Het ziet er dus naar uit dat ik vanaf nu permanent mijn VPN zal moeten laten aanstaan tot Scarlet met een oplossing komt.. :roll:

Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1609
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 168 keer
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Petervanakelyen » 16 Nov 2019, 23:35

SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem. Iemand met een MikroTik al eens geprobeerd de MTU te forceren naar bvb 1400 bytes?

GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 860
Lid geworden op: 11 Mei 2007
Locatie: zwijndrecht
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Contact:

Re: Scarlet traag

Berichtdoor GuntherDW » 17 Nov 2019, 01:46

Petervanakelyen schreef:SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem.


Al heb ik edpnet heb ik wel al jaren eigenlijk issues met een TLS connectie te leggen naar wikia.nocookie.net. Die initiele connecties duren altijd meer dan een minuut (tot het timeout natuurlijk), om daarna gewoon deftig te werken.

Al lijkt dit in mijn geval gewoon eigenlijk aan IPv6 te liggen, aangezien ik het ook toen ik nog op dommel via HE.net een IPv6 adres had? Al heb ik dit probleem niet als ik bij vrienden op een LAN zit welke bijvoorbeeld telenet hebben.

Als ik test met cURL in een terminal is de connectie over IPv4 wel instant, over v6 is de initiele TLS handshake enorm lang, met de genoemde timeout zelfs eigenlijk.
Ik moet eens een packetdump doen anders denk ik om te kijken of het inderdaad een MTU probleem is, al denk ik niet dat het zo snel zichtbaar gaat zijn... Je kan wel eens gelijk hebben echter.
Er waren indertijd meerdere sites die issues gaven met een MTU lager dan 1500, waardoor er in PF e.d. ook speciale filter flags waren geimplementeerd welke dat probeerden tegen te gaan.

Hetzelfde probleem, maar eigenlijk nog groter (op meer sites) gebeurt als ik via een ipsec tunnel werk welke op m'n mikrotik RB thuis draait. Dan duurt sites als imgur e.d. laden ook enorm lang door de inderdaad hangende TLS handshake.

Maar dus inderdaad, het verlagen van de MTU is iets wat ik eens kan proberen als ik nog eens ergens op een LAN oid zit en verbind met thuis.

Voor zover deze (slightly) offtopic post :P.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor fluppie » 19 Nov 2019, 10:29

Ook hier was het dikke miserie,het internet heeft verschillende keren plat gelegen,telkens ongeveer 5a 10 min,en daarna was het weer weg,een keer was ook het singnaal v/d tv weg,dan zeker een half uur.
Ik had gedacht vorig weekend eens op mijn gemak wat te kunnen gamen,maar ik werd steeds uit de groep gezet,wegens geen internet.

sdecoster
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 Dec 2013
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor sdecoster » 19 Nov 2019, 10:54

Storing lijkt me ondertussen opgelost.

Wat me nog het meest stoorde was het gebrek aan info op de scarlet-website... Niets te vinden. Ze zijn dan wel budgetprovider maar een kort bericht op de homepage is toch een minimum.

Heb ze een mail gestuurd met bovenstaande opmerking en vraag voor compensatie. Je weet maar nooit.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor fluppie » 19 Nov 2019, 11:31

Ben hiermee volledig akoord,een bericht op de Scarlet website,kan toch niet zo moeilijk zijn,een beetje gemakszuchtig,vind ik.

https://allestoringen.be/storing/scarlet/

Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.

Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 Dec 2008
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Asskicker » 19 Nov 2019, 11:57

Wat krijgen jullie als jullie een tracert doen naar bvb. http://www.google.be?
Ik krijg nog steeds volgende scenario: Afbeelding

Dat is toch niet normaal? Als ik via VPN werk, dan is die eerste ook gewoon 10MS en de 3de komt er dan wel door.
Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15337
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2688 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 735 keer
Contact:

Re: Scarlet traag

Berichtdoor philippe_d » 19 Nov 2019, 17:47

fluppie schreef:https://allestoringen.be/storing/scarlet/
Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.

Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/20 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-78144 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2409
Lid geworden op: 18 Dec 2004
Locatie: 053 Aalst
Bedankt: 159 keer
Uitgedeelde bedankjes: 450 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor cptKangaroo » 19 Nov 2019, 17:52

Code: Selecteer alles

Tracing route to www.google.be [216.58.213.131]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    29 ms    79 ms   130 ms  ip-213-49-9-1.dsl.scarlet.be [213.49.9.1]
  3    10 ms    10 ms    10 ms  110.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.244.110]
  4     *       10 ms    10 ms  lag-14-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.178]
  5    17 ms    21 ms    17 ms  72.14.212.86
  6    18 ms    19 ms    18 ms  108.170.245.1
  7    17 ms    17 ms    17 ms  66.249.94.105
  8    17 ms    17 ms    17 ms  par21s03-in-f131.1e100.net [216.58.213.131]

Trace complete.

Ik heb er geen last meer van -- gisteren zag ik occasioneel nog een TLS handshake boodschap in de statusbalk maar de sites laadden snel in.

Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2722
Lid geworden op: 20 Okt 2003
Locatie: Bij mijn vrouw
Bedankt: 210 keer
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor Heronic » 19 Nov 2019, 18:58

Hier ook terug in orde.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?

vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 25 Aug 2007
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor vasonline » 20 Nov 2019, 14:11

Hier ook Oké

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 37 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor TanknaT » 20 Nov 2019, 14:21

philippe_d schreef:Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?


Software update Bbox3 die niet goed is?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor fluppie » 21 Nov 2019, 09:08

Hier rond Gent Zeehaven terug alles ok,storing moet ook bij Proximus geweest zijn,mijn gebuur heeft er ook zeer veel last van gehad,is Proximus klant.

sdecoster
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 Dec 2013
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Scarlet traag

Berichtdoor sdecoster » 21 Nov 2019, 15:18

Eénmalige korting van 10 euro als compensatie gehad op mijn Scarlet Trio... :banana:
Gewoon (beleefd) mailtje gestuurd naar vraag@scarlet.be met vermelding van mijn klantnummer.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast