Scarlet wil niet komen installeren...

JoWannes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 Jul 2017

Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor JoWannes » 01 Sep 2019, 16:01

Op 14/6 's avonds heb ik online Scarlet Trio besteld voor mijn grootmoeder, t.v.v. haar Telenet triple play abo.
De volgende werkdag, op 17/6, mooi de gangbare mailtjes gekregen met bevestiging van de bestelling en de installatiedatum: 26/6.

Aangezien ik niet 100% zeker was over de info die ik online doorgegeven had omtrent bestaande vaste lijn, heb ik kort na besteldatum contact opgenomen met Scarlet. Ik heb gemeld dat er ooit een Proximus telefoonlijn geweest is, maar dat al 10+ jaar gelden is, en we deze zelf alvast niet vonden. Hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aansluiting nodig dus.

Op 26/6 stonden er effectief installateurs aan de deur. Niet de Scarlet technieker die ik verwacht had, maar direct (zoals gehoopt) de mannen die 't voetpad open graven om een nieuwe aansluiting binnen te brengen. Zij hebben een nieuwe aansluiting voorzien (kabel naar binnen, klein aansluitdoosje tegen de muur). Prima.

Vanaf dan is het echter helemaal misgelopen. Er kwam niet direct verdere reactie van Scarlet uit, dus had ik zelf gebeld voor de installatiedatum van bbox / TV setup box te vragen. Die datum heb ik gekregen, maar de dag ervoor hebben ze afgebeld. Ik heb dan nadien nog een keer gebeld, en met wat moeite kunnen achterhalen dat de werkmensen die ter plaatse geweest zijn, het werkorder niet correct hadden afgemeld waardoor het systeem niet wist dat dit al afgerond was, en de installatie naar de volgende fase kon.

Nu ja, kan gebeuren, hé. Zou doorgegeven worden, en ze zouden bellen voor een nieuwe afspraak. Never happened. Ik heb in 't totaal een keer of 4 gebeld ("afspraak technieker" in hun keuzemenu), telkens een week tussen. Nooit een degelijke uitleg gekregen. Inmiddels zijn we weer bijna een maand verder, zonder enige reactie.

Naast Trio had ik op dezelfde dag ook het Scarlet Red gsm abo besteld voor haar. Die simkaart en instructies werden vlot geleverd. Overname van haar vorige Telenet nummer ging snel en probleemloos. Die facturen worden sindsdien keurig betaald.


Waarom Scarlet m'n grootmoeder blijkbaar niet als klant wil is mij een raadsel. Ondertussen kunnen we ons ook afvragen of we Scarlet überhaupt nog willen: als ze al niet komen installeren, wat zal het dan zijn in geval van technische problemen of pannes?

Maar goed, desondanks zou ik 't nog willen redden. Zou ik echter wel stilaan willen weten waarom dit zo moeilijk loopt.
Iemand enige suggesties / tips om Scarlet wakker te krijgen?

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4499
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1456 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer

Re: Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor raf1 » 02 Sep 2019, 07:33

Vanaf de eerste administratieve fout begin je best schriftelijk te communiceren: vraag@scarlet.be (vermeld steeds je klantennummer en je persoonsgegevens)

Als het probleem niet opgelost geraakt via e-mail, dan dien je klacht in via http://www.ombudsmantelecom.be/ (Alle schriftelijke communicatie met Scarlet kan je dan doorgeven aan de Ombudsman Telecom zodat die perfect op de hoogte is van jouw probleem)

Zonder schriftelijke communicatie sturen ze jou van het kastje naar de muur want je krijgt steeds een andere telefonist aan de lijn waarbij je je verhaal steeds opnieuw moet doen...

mawe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 Sep 2019

Re: Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor mawe » 03 Sep 2019, 20:31

Heb dit ook meegemaakt begin dit jaar. In totaal 4 keer een afspraak gemaakt en telkens werd dit op het laatste moment door Scarlet geannuleerd. Nooit een deftige uitleg gekregen waarom deze installatie niet kon doorgaan (op de plaats lag er wel nog een actieve telefoonlijn). Zoek je op het web naar recensies over Scarlet, dan kom je dit verhaal ook meerdere keren tegen. Heeft in totaal zo'n drie maand geduurd en dan was het geduld op, ze moesten niet meer komen.

bollegijs
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor bollegijs » 03 Sep 2019, 21:08

raf1 schreef:Als het probleem niet opgelost geraakt via e-mail, dan dien je klacht in via http://www.ombudsmantelecom.be/ (Alle schriftelijke communicatie met Scarlet kan je dan doorgeven aan de Ombudsman Telecom zodat die perfect op de hoogte is van jouw probleem)


Scarlet durft ook de Ombudsman negeren, maar gelukkig zetten die door :|

dwdm
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 Jul 2018
Bedankt: 4 keer

Re: Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor dwdm » 04 Sep 2019, 20:05

Heb het ook meegemaakt. Ze zijn uiteindelijk (na 4 maanden wachten) een keertje wel komen opdagen na tussenkomst van de ombudsman.
Ik heb wel een serieuze korting van meer dan 4 maanden abo gekregen nadien.

payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 Jun 2015
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Re: Scarlet wil niet komen installeren...

Berichtdoor payphoneuser » 05 Sep 2019, 22:52

Ik maakte het tegendeel mee. Men belde mij op met de vraag of men vroeger dan de voorziene datum mocht komen installeren. Dat kan dus ook.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast