Pagina 1 van 1

Onnodig wachten op technicus voor aansluiting!

Geplaatst: 18 Apr 2019, 12:55
door MarkDQ
Scarlet Trio aangevraagd op 8 april... technicus komt langs op 26 april = 18 dagen wachten!
Uitleg: "Drukte door stopzetten Dommel, technicus is altijd nodig"

Waarom die technicus nodig is, kan niet gezegd worden.
De VDSL lijn was open met Dommel, maar moet volgens de telefonist terug gelegd worden (!)
Gewoon de nieuwe modem/router opsturen (de gekochte via Dommel willen ze niet gebruiken) en zelf aansluiten, willen ze niet, why?

Alternatief voorgesteld: sta dan tijdelijk, tot aansluitingsdatum, 4G van smartphone toe zonder datalimiet, wordt geweigerd: "We kunnen dit niet" (!)
Met tijdelijk onbeperkte datalimiet kan je de hotspot functie van je smartphone gebruiken voor internet op PC. Zonder datalimiet is dan een doenbaar alternatief. Je kan echter niemand aan de lijn krijgen bij Scarlet voor deze commerciƫle beslissing: "Die personen mogen we niet aan klanten doorgeven" (!)

Wat een klantonvriendelijke start bij Scarlet. 18 dagen wachten! Verplicht tot een mens zich kan vrij maken om langs te komen! Je mag als klant niet in contact komen met iemand die een commerciƫle beslissing kan nemen!

Hoe kan je druk uitoefenen dat Scarlet zich klantvriendelijk gedraagt?

Re: Onnodig wachten op technicus voor aansluiting!

Geplaatst: 18 Apr 2019, 13:10
door kippewit
Welf jaren klant geweest bij Scarlet. Allemaal goed en wel zolang je niemand nodig hebt. Ik herinner mij dat het bij ons ook weken duurde voor er iemand kon langskomen. Op de dag zelf kwam hij niet opdagen. Teruggebeld naar Scarlet: "Nee de installateur heeft de opdracht zelf geannuleerd. De volgende mogelijke optie is over drie weken." Toen moest ik dus terug weken wachten. Om het nog een beetje vreemder te maken verscheen er twee dagen later om 22:00 uur 's avonds plots een technieker aan de deur. Die is toen twee minuten binnen geweest en plots hadden we internet.

Kort samengevat: succes en bewaar je kalmte!

(Nog Scarletverhalen: korting om vrienden aan te brengen werd nooit verrekend, na verschillende telefoontjes met de klantendienst dan toch uiteindelijk gekregen (maar een fout bedrag), weken zonder telefoon gezeten omdat Telenet het nummer had "vrijgegeven" maar Scarlet het pas kon activeren op het einde van een volgende maand,... Allemaal vreemde dingen.)