Slecht signaal? slechte lijn?, Slechte omstandigheden?, wellicht allemaal, hulp bij erbarmelijke toestand gevraagd aub

xamirx
Starter
Starter

Slecht signaal? slechte lijn?, Slechte omstandigheden?, wellicht allemaal, hulp bij erbarmelijke toestand gevraagd aub

Berichtdoor xamirx » 02 Apr 2020, 15:41

Beste Techneuten!

Ik ben al eventjes op zoek naar een oplossing; lang verhaal zo kort mogelijk hieronder!

Ik heb via via een niet ingeleverde bbox3 (+ digicoder) van proximus gekregen, momenteel woon ik in een kamer op kot in Brussel.
Dit huis is dus van de huisbaas, iedereen betaalt voor huur en internet maar toch hebben we allemaal dezelfde lijn. Helaas heeft de huisbaas hier gekozen voor de optie LOCO van SCARLET: Max. surfsnelheid van 50 Mbps, MAX data download van 500GB etc. Hem op andere gedachten brengen gaat niet, zelfs een paar euro extra voor EDPnet zag hij niet zitten..
Aangezien dat er veel downloaders/skypers en netflixers hier wonen in het gebouw, zitten wij allemaal voor de helft van de maand altijd al op smallband..
De bbox van scarlet staat op het derde verdiep(vreemd) en ik woon op de gelijksvloer. Er staat een extender tussen voor de 2.' signaal.. Ik heb enkele opmerkingen/vragen

1) Internet is zeer slecht, en zeker in de avond (0.1mbps is al vaker gemeten), je kunt dan whatstapp berichten zelfs niet verzenden ,netflix ben ik ook allang vanaf gestapt uiteraard, ik studeer meestal in de avonden.. Internet haalt nooit de beloofde snelheid (smallband of breedband..) , niet met kabel(direct via de router) en niet met wifi 2.4 (behalve nu in de corona periode hebben wij ongeveer 60Mbps maar dit alleen op de 5.0 wifi(laptop van mijn vriendin).. , mijn vraag is waarom is dit verschil zo groot want die van de 2.4 wifi zit altijd rond de 2mb-12mb/s via speedtest.

2) Is het mogelijk om met mijn router een wifi verbinding te maken met een degelijk signaal op onze verdieping via het signaal van de huisbaas? Ik dacht dat ik een telefoonlijn had gezien achter onze kast.. Ik heb zijn router gegevens niet, maar misschien dat hij via de bbox 3 hierboven uitgelezen kan worden en gekopieerd kan worden ? Ik heb toegang tot de bbox3 via het stickertje..

Waarom 2.4? Wel mijn pc heeft een oudere wifi kaart, je zou kunnen zeggen koop een 5.0 kaart oké maar als de corona periode voorbij is zijn de snelheden allemaal even laag + de wifi extender doet enkel 2.4 omdat het signaal van 5.0 niet voldoende naar de extender hierboven rijkt.. Bijkomend heeft 5.0 in de avond ook weinig nut met 0,1mbps...

Sorry voor de warrige uitleg. Hopelijk kunnen jullie mijn leven wat verbeteren in deze tijden!

Grts en alvast bedankt en een goede gezondheid!!!
HELP PLEASE!

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer

Re: Slecht signaal? slechte lijn?, Slechte omstandigheden?, wellicht allemaal, hulp bij erbarmelijke toestand gevraagd a

Berichtdoor Jack Daniels » 02 Apr 2020, 16:04

Draadloos van Orange overwogen? Heb je de volledige bandbreedte voor jezelf en een volume van 150 gigabytes. 20 euro per maand.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

xamirx
Starter
Starter

Re: Slecht signaal? slechte lijn?, Slechte omstandigheden?, wellicht allemaal, hulp bij erbarmelijke toestand gevraagd a

Berichtdoor xamirx » 02 Apr 2020, 16:11

Jack Daniels schreef:Draadloos van Orange overwogen? Heb je de volledige bandbreedte voor jezelf en een volume van 150 gigabytes. 20 euro per maand.

Yes! Thanks, ik ga in de nabije toekomst, als ik weer mijn studentenjob kan gaan doen zeker voor een betere internetoptie zelfstandig, misschien zelfs deze: https://www2.telenet.be/nl/promos/overzicht/studenten/

Maar ik ga mogelijks ook voor een optie met TV abbo, want dat is toch ook wel fijn.. En vooral om nu deze quarantaine te overleven wou ik weten of er een mogelijkheid is met de middelen die ik hier heb liggen :)
HELP PLEASE!

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer

Berichtdoor Sinna » 02 Apr 2020, 16:34

En Tadaam al bekeken? Er wordt nog niet veel reclame rond gemaakt en het lijkt zich vnl. toe te spitsen op het anderstalig landsgedeelte, maar de signalen die ik ervan opvang zijn heel positief.
Computer(k)nul

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”