CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4919
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor satsurfer » 17 Aug 2020, 11:42

https://businessam.be/cdv-wil-wachttijd-bij-helpdesk-telecomoperatoren-beperken-tot-25-minuten/
vanmorgen minstens 10' bij Ethias a/d lijn, eer ik iemand te spreken kreeg.....

- bepaalde nummers te blokkeren als de klant dat vraagt. (meer initiatief van de operatoren)

- operatoren hun klanten beter inlichten over wat er wel en niet verandert als u van provider verandert.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15812
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2793 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Contact:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor philippe_d » 17 Aug 2020, 11:47

satsurfer schreef:vanmorgen minstens 10' bij Ethias a/d lijn, eer ik iemand te spreken kreeg.....

Dat is omdat je zelf beslist hebt om 10' te wachten?
Je hebt heel waarschijnlijk, gedurende die tijd, (meermaals) de optie gekregen om teruggebeld te worden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4919
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor satsurfer » 17 Aug 2020, 11:51

Oei, zo beschuldigend. :eek: Nee, bij ethias toch niet die melding gekregen....
En nadien heel vriendelijk geholpen hoor.

Makkelijk van politiek om dit te verplichten. Maar kost ook pak geld hé....en klanten betalen niet graag hé....

Vb. Edpnet al goedkoop, en sommigen willen nog lager gaan....

Dus gevolg is abbo iets duurder, en dan weer gezaag van de klant.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 17 Aug 2020, 11:58

satsurfer schreef:
Makkelijk van politiek om dit te verplichten. Maar kost ook pak geld hé....en klanten betalen niet graag hé.....


Gemakkelijk op te lossen, nog wat Belgen ontslaan en een daarvoor een paar extra callcenters openen in Marokko, Suriname, Indonesië, ...

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4605
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 508 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Joe de Mannen » 17 Aug 2020, 12:24

Of je geeft je aandeelhouders wat minder dividend en investeert in je bedrijf om je klanten te dienen ipv je aandeelhouders...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

powaq
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 Sep 2008
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor powaq » 17 Aug 2020, 12:26

Joe de Mannen schreef:Of je geeft je aandeelhouders wat minder dividend en investeert in je bedrijf om je klanten te dienen ipv je aandeelhouders...

J.

Nu niet overdrijven hé :lol:

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4605
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 508 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Joe de Mannen » 17 Aug 2020, 12:30

Tegenwoordig krijg je al sowieso te horen dat:
1. het gesprek opgenomen wordt (niet meer kan opgenomen worden, het wordt opgenomen)
2. het extra druk is en daardoor de wachttijden oplopen

Het eerste is om zichzelf in te dekken en het tweede is gewoon slecht beheer en een FU naar de klant.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

powaq
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 Sep 2008
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor powaq » 17 Aug 2020, 12:33

Ik ben eerlijk gezegd al heel blij als ik minder dan 15min moeten wachten tegenwoordig, bij eender welk bedrijf.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6837
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 337 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Jack Daniels » 17 Aug 2020, 12:35

Joe de Mannen schreef:Tegenwoordig krijg je al sowieso te horen dat:
1. het gesprek opgenomen wordt (niet meer kan opgenomen worden, het wordt opgenomen)
2. het extra druk is en daardoor de wachttijden oplopen

Het eerste is om zichzelf in te dekken en het tweede is gewoon slecht beheer en een FU naar de klant.

J.

Neen, het eerste is om achteraf bij klachten na te gaan wie wat gezegd heeft. Zo gebeurt het bij ons. Als wij een belofte doen aan de telefoon die we niet hadden mogen doen, de klant dient klacht in want er werd gezegd dat en dat..., het gesprek wordt beluisterd en als er valse beloftes werden gedaan die aan het bedrijf geld kosten maar de klant had er geen recht op, dan krijgt die klant wat hem beloofd werd. De operator zal dan wel op het matje geroepen worden. Het is dus niet zo om alleen maar het bedrijf in te dekken. Anderzijds worden die gesprekken ook gebruikt om klanten die fraude proberen te plegen op een "zwarte" lijst te zetten. En het gebeurt vaker dan je denkt dat klanten fraude proberen te plegen enkel en alleen maar om iets uit de brand te slepen waar ze totaal geen recht op hebben maar door wat te foefelen dan toch van dat voordeel te kunnen genieten. Als dat bij mij gebeurt, dan laat ik hen dat vriendelijk weten en plots is de klant dan meteen heel wat toegeeflijker.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15812
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2793 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Contact:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor philippe_d » 17 Aug 2020, 12:40

satsurfer schreef:Oei, zo beschuldigend. :eek: Nee, bij ethias toch niet die melding gekregen....

Neen, het was gewoon een vraag :wink: .
In drukke periodes krijg je toch bij vele gevallen zelf de keuze of je langer wilt wachten?

Het CD&V voorstel zegt niet dat de wachttijd max. 2,5 minuten mag zijn.
Het zegt wel dat je, indien de oproep niet beantwoord is na 2,5 minuten, de kans moet krijgen om je gegevens achter te laten, en ten laatste de volgende werkdag teruggebeld moet worden.

Dat is toch iets genuanceerder, dan dat "alle oproepen altijd binnen de 2,5 minuten moeten beantwoord worden" (zoals sommige het hier wellicht interpreteren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 13154
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 810 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1324 keer
Contact:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Goztow » 17 Aug 2020, 12:51

Bij amazon heb ik nooit dit probleem.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

R2D2
Premium Member
Premium Member
Berichten: 748
Lid geworden op: 20 Aug 2015
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor R2D2 » 17 Aug 2020, 14:40

CD&V heeft natuurlijk een sterke track record terzake:
- wachtlijsten zorg...
- contact tracing...
- vergoeding Arco gedupeerden... (hun eigen zuil verdomme)

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6016
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 674 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor selder » 17 Aug 2020, 14:52

cd&wie?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset

Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 752
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Unicorn1 » 17 Aug 2020, 15:40

Ik heb de 3 grote providers al gehad: op gebiedt van contact is telenet toch het beste, klagers en zagers zijn er altijd natuurlijk. Maar telenet is tbeste.
Proximus is slechtste en orange tussen de 2.

Ik zie bij belen dat je bij proximus na 2 uur nog niet binnen geraakt en als je na bv een uur binnen geraakt zwieren ze den telefoon af.

Nog een probleem is dat heel wat incompetent zijn die er werken.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 17 Aug 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4919
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor satsurfer » 17 Aug 2020, 15:55

bij edpnet ticketje voor TBF en binnen 2 u. doen ze lijntestje met gans verslag. Geen klagen van de helpdesk daar, en dit voor een fractie van de prijs van de grote telco's. Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....
Laatst gewijzigd door satsurfer op 17 Aug 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3210
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 76 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor boonpwnz » 17 Aug 2020, 15:57

Bij px merk ik dat enorm als niet klant idk als klant.

Je belt en krijgt half uur wachttoon opeens haakt de telefoon in. Ander voorbeeld doorverbinden naar de technische dienst na een 20 minuten dode lijn geen wachttoon niets meer na nog eens 20 minuten afgehaakt. Echt bizar hoe die dat bij proximus doen.

road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 629
Lid geworden op: 24 Jun 2015
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor road rebel » 17 Aug 2020, 16:12

Liever langer wachten en iemand aan de lijn die jouw vraag kan beantwoorden dan snel geholpen en een algemeen vaag antwoord. Dat laatste kan je nl. zelf online vinden.

Maw. dit is een populistische wens van CD&V, want geen enkel bedrijf zal meer “tweedelijnsexperten” aannemen om in geval van drukte meer telefoontjes te kunnen beantwoorden.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3210
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 76 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor boonpwnz » 17 Aug 2020, 16:13

road rebel schreef:Liever langer wachten en iemand aan de lijn die jouw vraag kan beantwoorden dan snel geholpen en een algemeen vaag antwoord. Dat laatste kan je nl. zelf online vinden.



Liever langer wachten maar als ze gewoon inhaken of je bent op een dode lijn als je meer info vraagt sta je evenver :bang:

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8046
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 590 keer
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor ITnetadmin » 17 Aug 2020, 16:48

satsurfer schreef:Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....

En hoe vinden die vloeiend NL sprekers in Rusland?


road rebel schreef:Maw. dit is een populistische wens van CD&V, want geen enkel bedrijf zal meer “tweedelijnsexperten” aannemen om in geval van drukte meer telefoontjes te kunnen beantwoorden.

Second line mensen doen er normaal alles aan om *niet* met de klant te moeten spreken.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4919
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor satsurfer » 17 Aug 2020, 16:54

ITnetadmin schreef:
satsurfer schreef:Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....

En hoe vinden die vloeiend NL sprekers in Rusland?

Tolk-vertalers die omgeschoold worden tot 'IT'er'. Dus ROP/vectoring/profiel/uncapped/lex/....kennen ze allemaal. Die hier op de helpdesk van andere operatoren horen ze het in Keulen donderen, als je die termen uitspreekt.
Goedkoper dan hier iemand met zijn middelbaar diploma een helpdesk te laten bemannen. :eek:

Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Veerle
Bedankt: 36 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor Steven7 » 17 Aug 2020, 18:11

Mijn ervaring met wachttijd klantendiensten:
- telenet: valt meestal wel mee. Zelden lang moeten wachten.
- proximus: veel te veel menu's die je moet doorworstelen en wachttijd is gemiddeld 18 minuten met 1 u 40 minuten 6 weken geleden waarbij de telefoon gewoon werd ingehaakt. Vaak ook doorschakelingen naar andere diensten die u dan ook weer doorverwijzen naar eerder gebelde diensten.
- edpnet: eenvoudig menu, meestal vlot binnen, met zeer lange wachttijden tot wel een half uur in juli. De laatste tijd weer redelijk vlot (2-3 minuten) binnen.
- scarlet: bel ik zelden. Slechts 1 keer lang moeten wachten. Voor het overige redelijk vlot binnen.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8046
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 590 keer
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor ITnetadmin » 17 Aug 2020, 18:26

Een beetje zoals in hun winkels dus.
Bij TN wacht je max een 10-tal min in de winkel, en als je geluk hebt ist direct aan jou.
Bij Px is er altijd een wachtrij van 15-20 min in de winkel, ook midden in de week, want ze understaffen hun winkels om geld te besparen en de klant, die kan wachten.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3777
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 395 keer
Contact:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Berichtdoor devilkin » 17 Aug 2020, 18:40

ITnetadmin schreef:Bij TN wacht je max een 10-tal min in de winkel, en als je geluk hebt ist direct aan jou.


Zal afhangen van winkel tot winkel. Met m'n ouders in de winkel in Aalst meer dan een uur mogen aanschuiven om iets in orde te krijgen wat de telefonische klantendienst niet tot in staat bleek.
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)


Terug naar “Ander nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaT en 4 gasten