Maar reken op minder export, als er importtarieven zijn.
Als je daar een cijfer op wil plakken, dan ben je een waarzegger

r2504 schreef:- De UK gaat geen oorlog voeren met de EU omdat ze eruit stappen
Didymus schreef:Nigel Farage trekt zijn kak al in:
Dit hou je toch gewoon niet voor mogelijk. Bloody idiots.
Sasuke schreef:r2504 vraagt concrete voordelen of nadelen voor 'ons' als Belgen zijnde ... ik zie er voorlopig ook nog geen hoor !
warpozio schreef:* roaming tarieven die omlaag gaan
warpozio schreef:* euro (niet meer wisselen binnen Europa)
warpozio schreef:* 70 jaar vrede in Europa
r2504 schreef:Als je DAT je argumenten pro-EU zijn... sorry maar dan ga je toch beter je best moeten doen.
heist_175 schreef:r2504 schreef:- De UK gaat geen oorlog voeren met de EU omdat ze eruit stappen
Noord Ierland was dan wel geen oorlog, het was er niet ver van.
Ze zijn daar maar al te blij met de vrede. Gaat die standhouden buiten de EU? De bescherming van minderheden in een EU kader is strak geregeld, buiten de EU is het terug volledig interne keuken.
r2504 schreef:Als je DAT je argumenten pro-EU zijn... sorry maar dan ga je toch beter je best moeten doen.
r2504 schreef:warpozio schreef:* roaming tarieven die omlaag gaan
Al victorie kraaien met iets wat nog niet in voege is... en waar Jan met de Pet die amper onder de kerktoren vandaan komt niet meteen wakker van ligt vrees ik. Op Heathrow na ben ik persoonlijk in gans m'n leven amper een week in de UK geweest... al ben ik natuurlijk geen referentie voor de gemiddelde Belg.
warpozio schreef:Sasuke schreef:r2504 vraagt concrete voordelen of nadelen voor 'ons' als Belgen zijnde ... ik zie er voorlopig ook nog geen hoor !
* Groot economisch tegengewicht tegen VS en BRIC landen
* roaming tarieven die omlaag gaan
* euro (niet meer wisselen binnen Europa)
* overschrijven binnen EU kost evenveel als binnen BE (was vroeger duur)
* standaardisatie (Bologna voor hogere studies, kwaliteitsnormen, etiketten,energielabels)
* dierenwelzijn omhoog (Europese normen voor legkippen, varkens, ...)
* 70 jaar vrede in Europa
r2504 schreef:warpozio schreef:* euro (niet meer wisselen binnen Europa)
Euro zone en EU zijn twee aparte dingen... in de UK heb je nu ook de pond.
Sasuke schreef:Voor of nadelen door de brexit he kieken !
Sasuke schreef:Voor of nadelen door de brexit he kieken !
kamiel schreef:De exit stemmers krijgen al spijt...
ITnetadmin schreef:r2504 schreef:Het is inderdaad een beetje absurd dat zo'n beslissing met een gewone meerderheid kan.
Is het referendum trouwens bindend ?
Nee.
Maar het zou natuurlijk politiek zelfmoord zijn om het zomaar naast hun neer te leggen.
kamiel schreef:De exit stemmers krijgen al spijt...
powaq schreef:De verdeling tussen leeftijden voor/tegen en de plaatsen waar ze tegen hebben gestemd is enorm veelzeggend..
philippe_d schreef:Dit is gewoon een referendum, dat niet bindend is.
De uitslag is ook niet overweldigend, een zeer nipte meerderheid heeft voor de brexit gestemd.
philippe_d schreef:Ik vroeg mij eigenlijk af hoe ze (zo snel) die gedetailleerde analyses kunnen maken (volgens leeftijd, afkomst, sociaal niveau, enz ...). Ik dacht dat zo'n stemming toch anoniem is?
Tomby schreef: Daarmee vind ik het ook zo raar dat Europa nu al zo zwaar aan het pushen is om alles erdoor te duwen.
Jack Daniels schreef: De euro staat volledig los van de EU.
Het Verdrag van Maastricht (officieel het Verdrag betreffende de Europese Unie, kortweg EU-Verdrag) werd ondertekend op 7 februari 1992 en diende ter oprichting van de Europese Unie.
Dizzy schreef:... Jongeren hebben niet voor de exit gekozen maar na het overlijden van de voorstanders kunnen zij er wel nog jarenlang voor opdraaien.
...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast