Pagina 19 van 21

Re: Tadaam

Geplaatst: 17 Feb 2020, 17:02
door bambipower


Oei oei, daar spreken ze van echt ongelimiteerd. Zonder sterretje.

Klopt, het sterretje staat er niet.
Maar in de algemene voorwaarden :

5.4 Fair Use Policy
TADAAM gaat uit van een ongelimiteerd volume. Bij een mobiel netwerk is het hebben van een goede internetervaring niet alleen afhankelijk van een goede mobiele dekking, maar ook de bezetting van dat netwerk speelt een belangrijke rol. Om alle TADAAM klanten een zo optimaal mogelijke internetervaring te geven zonder onnodig te moeten ingrijpen met volumebeperkingen, opteren we voor een “Fair use policy” die enkel en alleen zal worden toegepast van zodra we merken dat de ervaring van bepaalde TADAAM klanten negatief wordt beïnvloed door het surfgebruik van andere TADAAMers. Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt.


Normaal is een sterretje wel verplicht. Wie die limiet belangrijk vind kan wel best screenshots nemen

Re: Tadaam

Geplaatst: 17 Feb 2020, 17:07
door Dfrog
Dfrog schreef:
De layout van hun facturen is dan weer niet OK. Staat nergens btw-nr op vermeld..

Work in progress, antwoord Tadaam:

"We hebben het van hieruit zelf getest, en zien dat de key inde Nederlandstalige versie te lang is, waardoor het nummer wegvalt van het document. In de Engelstalige versie is dit niet het geval. "

Re: Tadaam

Geplaatst: 17 Feb 2020, 17:22
door proximusboyke
bambipower technisch gesproken is het onbeperkt.
Er staat nergens in hun voorwaarden : ongelimiteerd aan de volle snelheid :-D

Re: Tadaam

Geplaatst: 17 Feb 2020, 18:51
door boonpwnz
Ze beschermen zichzelf door te zeggen 'het kan zijn'. Dus dat is niet een vastgeschreven regel.

Re: Tadaam

Geplaatst: 18 Feb 2020, 21:22
door Dfrog
Startpakket ontvangen. Nog steeds met 80 eur korting.

Box connecteert evenwel niet: signaal gaat resoluut van groen naar rood..

op de huawei app geeft hij wel aan dat Base 2/3/4G beschikbaar zijn (tadaam sim), met mijn Base simccard blijft hij stabiel op 60% 4G
Network diagnosis: access fail
Device: geeft enkele seconden Base 3G (volledig signaal) en daarna resoluut 'No service'
geen bekabeling aangesloten, reset al eens uitgevoerd

komt over dat de meegeleverde sim-card niet geactiveerd werd

iemand suggesties tot oplossing?

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 11:05
door bebaeten
mijn tadaam router is kapot sinds zondag :bang:

heeft iemand tadaam al eens getest met een andere, betere 4G router. zo ja welke kan je aanbevelen ? :banana:

ik heb het ook aan tadaam support gevraagd, maar krijg voorlopig geen antwoord.

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 13:13
door proximusboyke
is misschien al eens gevraagd, maar kan je ook een andere sim insteken of zoals bij de flybox enkel die gelinkt zijn ?

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 16:07
door Tim.Bracquez
proximusboyke schreef:[...]of zoals bij de flybox enkel die gelinkt zijn ?

In een Flybox kan je elke provider / SIM steken, zelfs buitenlandse, werkt gewoon, je kan ook APN aanpassen

De flybox sim kan standaard niet in een ander merk modem (tenzij je via support vraagt voor een 'public'-ip, dan zetten ze het open, ook modem keuze)

Een andere SIM in de huawei modem van tadaam weet ik niet, ook nog niet getest of je de tadaam SIM in een andere modem kan steken. Zou eens moeten proberen.

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 16:21
door proximusboyke
tim wil je mij eens een pb sturen hoe het moet met flybox.
September vorig jaar mijn extra surf card ingestoken van orange, werkte goe. In Frankrijk toegekomen in stopcontact gestoken enkel rood en niet groen.

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 16:27
door Tim.Bracquez
@PROXIMUSBOYKE: Gewoon de roaming optie aanzetten :-) Standaard staat die uit. Met een flybox SIM gaat dit niet, andere SIM wel. Heb er eentje draaien in Frankrijk (nu) met franse free.fr simkaart en eentje in België ook met die franse SIM
Screenshot 2020-02-19 at 16.26.47.png

Re: Tadaam

Geplaatst: 19 Feb 2020, 16:29
door bebaeten
Tim.Bracquez schreef:
proximusboyke schreef:[...]of zoals bij de flybox enkel die gelinkt zijn ?

In een Flybox kan je elke provider / SIM steken, zelfs buitenlandse, werkt gewoon, je kan ook APN aanpassen

De flybox sim kan standaard niet in een ander merk modem (tenzij je via support vraagt voor een 'public'-ip, dan zetten ze het open, ook modem keuze)

Een andere SIM in de huawei modem van tadaam weet ik niet, ook nog niet getest of je de tadaam SIM in een andere modem kan steken. Zou eens moeten proberen.

het zou inderdaad tof zijn mocht iemand de tadaam sim eens in een andere 4g router steken en kijken of dat werkt, dan raak ik misschien van die defecte huawei af. Support doet er helaas lang over om met een antwoord te komen....

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 14:47
door hendrickxm
Ik had voorheen Orange Internet@HOME en nu Tadaam.
Sinds ik een xbox one en een game pass heb, is 150GB onvoldoende.
Ten opzichte van de Flybox, vind ik de wifi-ontvangst toch minder en heb ik de Tadaam-4G-router op een andere plaats moeten zetten.
Als ik een spel download met mijn xbox xone, hapert de tv via de Tadaam-app op de MIBOX.

Ik las dat je de Flybox (ik heb de eerste versie, een zwarte met twee antennes) en had dit willen proberen. Iemand die me kan helpen om deze in te stellen?

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 14:55
door bebaeten
ik heb het stilaan helemaal gehad met tadaam.
niet het product op zich maar de support.
Als je zondagmorgen meldt dat je router stuk is en moet vervangen worden, krijg je op maandag wat standaard oplossingen voorgesteld die je ten eerste al lang geprobeerd hebt en ten tweede uiteraard niet helpen. Het enige wat ze moeten doen is mij een nieuwe router bezorgen, zo simpel, maar sinds maandag reageren ze niet meer, we zijn ondertussen don namiddag... moest ik zeker weten dat tadaam met een andere 4g router werkt, ik had er zondag 1 besteld op mijn kosten, en dan was maandag het probleem opgelost... maar ik wil geen kosten maken zolang ik dat niet zeker ben. heel frustrerend. :bang: :bang: :bang: Ondertussen een mobile vikings data only sim besteld om me via tethering voorlopig te behelpen. triest

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 16:25
door streulma
Ik leef met u mee. Daarom ik mijn Tadaam al voortijdig opgezegd heb, omdat ik weet dat er problemen met de modem kunnen opduiken.
Bij Telenet heb ik die problemen niet, gaat mijn modem stuk, dan ga ik gewoon een andere halen. Ook support is beter en facturatiesysteem loopt als een speer.

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 16:30
door bebaeten
Pas op ik vind het product super hoor , ik wil niks anders, maar wel een router die werkt uiteraard.
hun laatste mail dateert van maandagmorgen, das niet zo netjes, mogelijk zijn ze daar flink onderbemand...

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 18:23
door Dfrog
bebaeten schreef:ik heb het stilaan helemaal gehad met tadaam.
niet het product op zich maar de support.

Mja mja ik begin te begrijpen wat je bedoelt.
#Zaterdag besteld,
# dinsdag niet werkend toestel ontvangen (zie boven) -gemeld om 20u- met een hele hoop screenshots en extra info
# woensdag 11u, helpdesk 'reset eens'; antwoord 11u30 " reeds hardware + softwarematig gedaan, andere oplossingen?.." .. tot daar ging het WhatsApp-gesprekje.. geen verder antwoord
# donderdag: geen antwoord

Geeft me weinig vertrouwen om als enige internetaansluiting te overwegen. Zo zie je maar weer dat service pas gewaardeerd wordt op het moment dat je het nodig hebt.

Misschien al beter maar die pauzeknop van het abonnement indrukken.

Misschien zijn ze op teambuilding ofzo.. :banana:

Re: Tadaam

Geplaatst: 20 Feb 2020, 18:25
door bebaeten
ondertussen heb ik aan antwoord gekregen. ze gaan een nieuwe routzr opsturen :beerchug:

Re: Tadaam

Geplaatst: 21 Feb 2020, 09:21
door ddd
"Telenet Tadaam onthult eigen op Android gebaseerde TV-box"

https://www.techpulse.be/nieuws/245366/telenet-tadaam-android-tv-box/

Re: Tadaam

Geplaatst: 25 Feb 2020, 10:18
door MichaelVdV
Hier nu een maand in huis en ik moet zeggen best tevreden van. Ik kijk films op Apple TV en Netflix in 4K en dat gaat allemaal perfect zonder storingen. Soms durft het gewoon TV kijken wel is even blijven hangen als je op de laptop iets aan het downloaden bent. Tot hiertoe heb ik ook een onbeperkt verbruik zonder vertraagd te worden.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: Tadaam

Geplaatst: 25 Feb 2020, 13:27
door WalterB1
Ik heb de laatste dagen terug problemen met mijn internetverbinding. Bel online en dan stopt het. En met diverse keren proberen, herstarten toestel , herladen komt het er terug door. Mogelijk ligt het aan mijn achterliggende router. Zeker ben ik niet.

Al had ik ook problemen op mijn desktop en die hangt upstream, niet achter de router, dat pagina's niet willen inladen op sommige websites en na veel proberen komt het er wel door. Dat geeft de indruk dat het dat niet is.

Heb een bestelling geplaatst voor een simpele switch om de router te vervangen. Voor 6,5 euro kan ik niet sukkelen. (TP-Link TL-SF1005D). Als het dan nog niet goed werkt week ik zeker wat het niet is.

Re: Tadaam

Geplaatst: 25 Feb 2020, 13:34
door Tim.Bracquez
@WALTERB1: Mijn broer ervaart hetzelfde probleem. Blijkbaar is een reset nodig, de modem (huawei firmware) loopt ergens een buffer vol en dan gaat alles goed terug voor een tijdje. Mogelijk dat een update het oplost, hij gebruikt de wifi niet meer van de modem en heeft die met de huawei app ook uit gezet en geen problemen meer....

Re: Tadaam

Geplaatst: 25 Feb 2020, 14:42
door WalterB1
Tim.Bracquez schreef:Blijkbaar is een reset nodig,[..] hij gebruikt de wifi niet meer van de modem en heeft die met de huawei app ook uit gezet en geen problemen meer....


Bedankt voor de suggestie. Toevallig wou ik gisteren inloggen met de app en dat lukte niet. Admin-wachtwoord was niet admin of mijn wifi-wachtwoord. Heb dan maar een reset gedaan. Heb nu wel toegang maar maakte geen verschil. Niets verdacht daar te zien. Ik heb de wifi wel aanstaan maar ik gebruik vooral de ethernet-aansluiting en het daar dat ik de problemen ervaar. Via wifi weet ik niet. Gebruik dat te weinig.

Heb de ethernet-kabel naar mijn router direct aangesloten op mijn Xiaomi Mi Box (*) en dat lijkt nu normaal te werken. Wel nog maar pas gedaan.

(*) https://www.coolblue.be/nl/product/8262 ... -s-eu.html kost nu 87 euro blijkbaar.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 08:51
door bebaeten
bebaeten schreef:ondertussen heb ik aan antwoord gekregen. ze gaan een nieuwe router opsturen :beerchug:


ik was vorige week idd blij toen ze mij op donderdag melden dat ze een nieuwe router gingen opsturen...

We zijn ondertussen woensdagmorgen, net geen week later en ik heb die nog steeds niet.

ik heb op zondagmorgen 16 feb probleem met de router gemeld, het enige wat ze moeten doe om het probleem te verhelpen is deze vervangen.
ik had hen -omdat het te lang duurt- ook voorgesteld om zelf een nieuwe router te kopen, maar dat werkt volgens hen niet.
We zijn ondertussen 26 februari, ik kan niks anders dan hun support 0 op 10 geven.
ik weet niet hoe lang ik nog geduld ga hebben voor ik overstap naar iets anders, maar alleszins niet lang meer
ik kan niet thuiswerken, niemand kan tv kijken , kinderen lastig in de krokus...
Ik denk dat 10 dagen toch ruimschoots moet volstaan om een nieuwe router te versturen ?

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 10:04
door Dfrog
bebaeten schreef:
bebaeten schreef:We zijn ondertussen 26 februari, ik kan niks anders dan hun support 0 op 10 geven.

Idem hier. Helpdesk is 0/10. Enige optie die ik nog bewandeld heb, is mijn ongenoegen publiekelijk te uiten via Facebook en review Playstore. Daar is men iets ontvankelijker voor. Alsook moeten potentiële klanten hier echt voor gewaarschuwd worden.

Ik moet wel zeggen dat hun tv-app wel goed werkt, dat is echt in orde!

Wanneer het tv-product van Choice even goed blijkt, zal Tadaam opgezegd worden. Nu heb ik immers nog m'n Scarlet-lijn als backup. Moest ik die niet meer hebben, dan zou mijn gezin mij na 9 dagen zonder internet (en zonder énig vooruitzicht hierop) gelyncht hebben :|. NO WAY dat ik dit risico wil lopen met mijn internetlijn. Zonder te melodramatisch te willen zijn, een internetverbinding die niet werkt, is voor ons gezin hetzelfde als een energieleverancier die geen stroom levert = no go.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 10:46
door Artma
In Nederland ben ik in Sluis geweest en heb internet gehad. Heeft misschien toch een Belgische mast gevonden.

Weet iemand waar de tv-box van Tadaam te verkrijgen is, en hoeveel hij kost?

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:23
door bebaeten
Kent iemand nog een andere manier om tadaam te contacteren dan via email ? een tel nummer of zo ?

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:29
door WalterB1
bebaeten schreef:Kent iemand nog een andere manier om tadaam te contacteren dan via email ? een tel nummer of zo ?


Facebook, een bericht versturen. Dat moeten ze ook beantwoorden natuurlijk. Heb zopas een stuk chocolade ontvangen van Tadaam. Op die omslag staat dit adres voor wie een brief wil sturen;
Telenet bvba
Tadaam
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Misschien nog niet zo'n zot idee om dat te doen.

Ben nog eens heel goed gaan kijken op hun website. Daar is echt niets te vinden over hoe Tadaam te contacteren. Ook niet hun e-mailadres of verwijzing naar Facebook.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:34
door phildww
bebaeten schreef:Kent iemand nog een andere manier om tadaam te contacteren dan via email ? een tel nummer of zo ?

Zie pagina 1 van dit topic, eens proberen kan geen kwaad:
boonpwnz schreef:gsm nummer is

0460 23 23 20

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:39
door bebaeten
phildww schreef:
bebaeten schreef:Kent iemand nog een andere manier om tadaam te contacteren dan via email ? een tel nummer of zo ?

Zie pagina 1 van dit topic, eens proberen kan geen kwaad:
boonpwnz schreef:gsm nummer is

0460 23 23 20

heb je dat nummer als eens gebeld ? ik wel.
bandje "dit nummer is niet in gebruik"

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:43
door phildww
Nee zelf nog nooit gebruikt (heb na 1 maand proberen geannuleerd, alles verliep via mail, en erg vlot eigenlijk).
Dit was een telnr van in de opstartperiode, allicht kregen ze veel te veel oproepen :lol:

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 11:48
door boonpwnz1
Idd dat was in de opstartperiode. Het is een gsm nummer dus ik vermoed dat ze die toen snel hebben aangevraagd voor eventuele vragen maar dat ze idd teveel oproepen kregen.

Waarom maken ze trouwens geen whatsapp klantendienst? Ik vind het vrij nuttig.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:07
door WalterB1
boonpwnz1 schreef:I
Waarom maken ze trouwens geen whatsapp klantendienst? Ik vind het vrij nuttig.


E-mail, FB messenger, whaps: dat maakt het verschil niet. Het is allemaal schriftelijke communicatie. Wat Tadaam duidelijk nodig heeft is meer personeel. Tadaam is een project van Telenet, niet een ander bedrijf.

Zou dus geen enkel probleem mogen zijn om wat personeel van ergens anders binnen Telenet op Tadaam te zetten.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:17
door wied
Tenzij Tadaam testproject tijdelijk uitbesteed werd aan derden...

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:24
door WalterB1
wied schreef:Tenzij Tadaam testproject tijdelijk uitbesteed werd aan derden...


Dat kan natuurlijk al lijkt dat onwaarschijnlijk voor een nieuw project.

Maar dan nog; de uitvoerder merkt op dat de voorspelling van het inkomende werk hoger is dan verwacht. De forecast klopt niet. De Klant Telenet weet dat natuurlijk. Het is dan aan Telenet om een bijbestelling te plaatsen bij de uitvoerder. Of niet.

Inhouse of extern: in beide gevallen is het een keuze van de project-leider van Tadaam om niet te upstaffen.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:30
door bebaeten
in elke geval ze krijgen tijd tot vrijdag.
Dan hebben ze 12 dagen de tijd gehad om een defecte router te vervangen.
volgens mij ben in dan al heeeeeeel erg geduldig geweest.

als je hun product bestelt, ligt die sanderdaags in je bus, maar als ze die moeten vervangen kan dat nog niet eens na 12 dagen. dat snapt toch geen mens. misschien moet ik mijn abbo stopzetten en een nieuwe bestellen onder een andere naam. hoe absurd kan het zijn...

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:42
door wied
Ik dacht dat ergens in dit draadje werd vermeld dat Tadaam is opgezet met Wallonie als doelgebied!? Mondelinge communicatie is dan wel degelijk de achilleshiel :-D

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 12:47
door bebaeten
wied schreef:Ik dacht dat ergens in dit draadje werd vermeld dat Tadaam is opgezet met Wallonie als doelgebied!? Mondelinge communicatie is dan wel degelijk de achilleshiel :-D

ze verwachten een betere verkoop in wallonie omdat dat slecht bekabeld is, maar hun base masten zijn daar anders ook nog lang niet talrijk genoeg... het product is vrij goed maar hun service is niet "beta" maar "zero". waarschijnlijk bij de productontwikkeling van uit gegaan dat service niet nodig of bijkomstig was. die fout gebeurt wel vaker... zo zal hun succes wel heel rap over zijn.

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 13:02
door wied
Succes is mogelijk niet erg gewenst zolang zij dure packs met kabel TV verkopen...

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 13:05
door bebaeten
wied schreef:Succes is mogelijk niet erg gewenst zolang zij dure packs met kabel TV verkopen...
maar als ik overstap, zal ik er 1 al zeker uitsluiten, dar gun ik ze niet. misschien keer ik wel terug naar scarlet ofwel orange

Re: Tadaam

Geplaatst: 26 Feb 2020, 13:17
door wied
Heel terecht, maar terug dan naar een pack met decoder, etc... Dat is exact het punt dat ik wil maken hier :-)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/18 ... rdcutting/