Maps app google

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Maps app google

Berichtdoor bartman » 03 Jul 2020, 11:27

Regelmatig ontvang ik updates van deze app (nu aan 10.44.3) . Ik dacht dat hier ook kaartupdates inzitten maar een al meer dan een jaar heraangelegd stuk verbindingsweg staat daar nog steeds niet op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 610 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 513 keer

Re: Maps app google

Berichtdoor meon » 03 Jul 2020, 11:38

Bij de Google Maps-app wordt geen kaart-materiaal meegeleverd, maar at runtime de data opgehaald van de Google servers.
Afhankelijk van de kaart-data-leverancier en verwerking kan dat wel even duren eer nieuwe straten, wijken, rotondes etc bijgewerkt zijn.

Als je snellere updates wilt hebben en je de app voor navigatie wilt gebruiken kan je beter Waze gebruiken, ook van Google, maar met verschil dat de kaarten door de community worden bijgewerkt als ze melding krijgen dat iets niet klopt. Hier zitten nogal "opperwazers" op dit forum, maar ik dacht dat de Waze-kaart zo'n 2-3x per week een update krijgt.

In jouw geval zou je dus op de online editor zelf de ontbrekende straten kunnen toevoegen of aanpassen (afhankelijk van je rank) en die dan enkele dagen later zien verschijnen in de app.

tien
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Berichtdoor tien » 03 Jul 2020, 13:04

Weet niet hoe het juist zit met de updates van google maps.
Hier maandelijks een verbeting in eenrichting en straatnaam ingegeven maar die verdwijnt elke keer gewoon. Na half jaar opgegeven, komt wel af en toe eens iemand langs die beweert dat ik in het verkeerde huis woon :lol: (ok maar 1 keer dat het zo erg werd dat ze google bleven geloven)

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Berichtdoor devilkin » 03 Jul 2020, 13:08

Al een paar keer correcties doorgegeven, en die blijven toch plakken zonder problemen ;)
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor DarkV » 03 Jul 2020, 15:36

meon schreef:Bij de Google Maps-app wordt geen kaart-materiaal meegeleverd, maar at runtime de data opgehaald van de Google servers.
Afhankelijk van de kaart-data-leverancier en verwerking kan dat wel even duren eer nieuwe straten, wijken, rotondes etc bijgewerkt zijn.

Ik ken nochtans plaatsen waar men nog aan het werken is en de nieuwe situatie staat al in Google maps.

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”