Plaats een nieuw onderwerp Plaats een reactie
Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Incredimail alternatief

Profiel 

Berichttitel: Incredimail alternatief

Ik ben op zoek naar een alternatief voor Incredimail.

Mijn moeder (digibeet eerste klas) zou graag wat mooie briefpapiertjes en smiley's hebben in haar Outlook. op haar oude PC stond Outlook 2003 met incredimail plug-in. Deze voldeed ruimschoots maar is niet meer in gang te krijgen icm Outlook 2007 (op haar nieuwe PC).

Volledige incredimail is geen optie omdat ze de agenda in Outlook veel gebruikt (is gekoppeld met de mijne, handig om opvang voor mijn dochter makkelijker te regelen)

Dus als iemand goede ideeën heeft...

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 12:00 

Laatste bericht

Profiel  WWW  ICQ 

Berichttitel: Re: Incredimail alternatief

Een goed en gratis mailprogramma is Thunderbird.
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/
Ik raad je aan om je digibete moeder zo snel mogelijk af te leren om briefpapier en al of niet bewegende smileys in email te gebruiken. Als ze speciaal briefpapier wil gebruiken, dan gebeurt dat nog altijd best via de klassieke slakkenpost.

Voor het koppelen van verschillende agenda's raad ik je Google Calendar aan.
Ik heb in mijn Thunderbird een provider geïnstalleerd voor Google Calendar, zodat ik heel gemakkelijk een overzicht heb op mijn agenda én op die van mijn vrouw.
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/4631

Als u uw moeder op Thunderbird krijgt, dan gaan u en uw moeder enorm veel stijgen in mijn achting.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 13:10 

Profiel 

Zij vindt die briefpapiertjes en zo leuk, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag.

Thunderbird heeft ook niet de dingen die ze wil.

Eigenlijk wil ze dat haar mails eruit zien zoals haar scrapbook en bloemenschikken en weet ik veel wat.

Aangezien ik mijn moeder graag een plezier doe, zou ik dit graag voor haar in orde krijgen.

ps: Ik hoef niet te stijgen in uw achting want het kan mij absoluut niet schelen wat iemand anders van mij denk :nono:

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 14:17 

Profiel 

TL@ schreef
ps: Ik hoef niet te stijgen in uw achting want het kan mij absoluut niet schelen wat iemand anders van mij denk :nono:

Ik ben er vrij zeker van dat localhost dat humoristisch bedoelde - zo vatte ik het toch alleszins op.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 14:27 

Profiel 

TL@ schreef
Aangezien ik mijn moeder graag een plezier doe, zou ik dit graag voor haar in orde krijgen.

Is een typische moeders ziekte die Incredimail... been there, done that.

Enfin, ik heb haar alvast een plezier gedaan met te weigeren nog langer die rotzooi op haar PC te installeren, al deed ze het uiteindelijk zelf (tot ik nog weigerde "support" te leveren).

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 14:41 

Profiel 

r2504 schreef
TL@ schreef

Is een typische moeders ziekte die Incredimail... been there, done that.

Enfin, ik heb haar alvast een plezier gedaan met te weigeren nog langer die rotzooi op haar PC te installeren, al deed ze het uiteindelijk zelf (tot ik nog weigerde "support" te leveren).

Tja, die rotzooi wil ik er ook niet op, daarom dat ik op zoek ben naar een alternatief.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 14:51 

Profiel 

Kweet niet of het gratis is, maar het eerste google resultaat bracht me dit op: http://www.wikmail.com/

Kheb het zelf nooit getest.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 17:08 

Profiel  WWW 

Bestaat dat nog? Ik dacht dat die ziekte ondertussen uitgeroeid was? <- humor

TL@, kan je niet gewoon tegen je moeder zeggen dat die dingen niet meer bestaan? Verkoop het als een stap in de toekomst :)

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 18:25 

Profiel 

Kijk eens naar pmail.com (Pegasus mail). Alles wat een mailprg moet zijn, rock-solid en veilig.

Briefpapier in mails is "yuk".. :wink:

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 18:31 

Profiel  WWW 

Briefpapier overleeft trouwens de meeste mailclients niet meer. Zo goed als alle mailclients blokkeren html-mail met prentjes...

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 21:39 

Profiel 

Die wikimail lijkt me wel iets voor haar. Niet gratis, maar niet duur.

Het jammere is eigenlijk dat ze al geïnvesteerd heeft in die Officie (ja ja een legale office, zeldzaam maar ze bestaan :lol: )

Tja, HTML mail met prentjes wordt inderdaad niet echt goed doorgegeven door de meeste mailclients, niks aan te doen.

Ik zal vanavond eens op ze inpraten en zeggen dat de vooruitgang zonder briefpapier is :-D

Toch bedankt voor jullie hulp.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009, 11:03 

Profiel  WWW  ICQ 

TL@ schreef
Zij vindt die briefpapiertjes en zo leuk, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag.

Thunderbird heeft ook niet de dingen die ze wil.

Eigenlijk wil ze dat haar mails eruit zien zoals haar scrapbook en bloemenschikken en weet ik veel wat.

Hoewel mijn eigen moeder perfect weet hoe ze op mijn zenuwen kan werken, zie ik ze ook graag. (ze moest het eens weten dat ik dat hier schrijf...)
Mijn moeder was juist hetzelfde als uw moeder, maar ik heb haar ondertussen met héél veel geduld het licht doen zien. Ze is er mij dankbaar om want ze kan nu véél efficiënter mailen. Ze moet mij niet meer lastigvallen met de vraag waarom de helft van haar mails nooit aankomen bij haar correspondenten.

Mijn schoonmoeder heeft nog geen pc maar dat zal niet lang meer duren. Zij is lerares bloemschikken, en ik ben van plan om haar van in het begin duidelijk te maken dat email en bloemschikken niets met elkaar te maken hebben.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009, 12:00 

Profiel 

localhost schreef
...
Mijn schoonmoeder heeft nog geen pc maar dat zal niet lang meer duren. Zij is lerares bloemschikken, en ik ben van plan om haar van in het begin duidelijk te maken dat email en bloemschikken niets met elkaar te maken hebben.

:-D :-D :-D

Je hebt wel gelijk. Maar ja, de ene moeder is al wat koppiger dan de andere hé.

Ik denk dat ik ze tegelijk die wikmail ga laten gebruiken en gewone Outlook (het ene met franjes en het andere zonder, dan zal het wel niet heel lang meer duren of ze gebruikt 1 van de twee niet meer, hopelijk dan wikmail niet meer :lol: )

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009, 12:28 

Profiel 

't Is gelukt, mijn moeder gaat niet meer zagen en gewoon Outlook gebruiken zonder rommel :-D :-D

BerichtGeplaatst: 02 feb 2009, 11:17 

Profiel  WWW 

OSalt had je misschien ook verder kunnen helpen.

BerichtGeplaatst: 04 feb 2009, 12:42 

Profiel 

op het eerste zicht niet, ik was niet op zoek naar een alternatief voor Outlook maar eerder naar een addon met briefpapiertjes en smiley's

BerichtGeplaatst: 04 feb 2009, 12:56 

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Zoek naar
Ga naar