CCfan schreef:Dat jij sneller kunt gaan winkelen met 2 is spijtig maar om daarvoor een uitzondering te gaan maken en 2 mensen toelaten bij het winkelen... Dan riskeer je dat alleman in de komende weken weer gezellig met vriend/vriendin samen in de rij gaat aanschuiven in de winkelstraten. De focus van de maatregel is de economie.
Kijk he,... Het ging van alleen winkelen naar met twee naar weer alleen naar weer met twee naar weer alleen. Komaan. Logica is ver zoek. Nu kan ik mezelf doodstressen om naar een supermarkt te gaan want nu mag ik of die andere voor 3 gezinnen shoppen. Ik raak NOOIT rond op 30 minuten en nu gaat de kassa voor mij weer een ellende van jewelste zijn. Terwijl je nog op de band aan het gooien bent ligt er al een resem klaar om weer in uw kar te gooien.
De focus van die maatregel is de economie? Als in de economie nog meer schade berokkenen bedoel je dan? Bepaalde dingen winkel je nu eenmaal niet alleen, en dan heb ik het niet eens over de supermarkt waar het tot nu toe geen probleem is om met twee te winkelen en vanaf dinsdag mag het ineens weer niet meer? Ga jij een salon alleen kopen, of een auto, of bepaalde andere grote aankopen? Ik dacht het niet tenzij je single bent. Maar zwemmen of naar een museum gaan kan dan weer wel perfect met meer... Heu? Dinsdag stormloop op musea en zwembaden?
De ene moment is het afstand houden, dan mondmaskers als afstand niet lukt en nu is het plots een probleem want er moeten mondmasker en afstand houden ingevoerd worden en mogen winkels enkel openen onder zeer strenge voorwaarden. Humm. De strategie wijzigt constant. De barometer? Die smijten we de vuilbak in, want we hebben niks dat werkt. De vaccinatie? Goh, laten we dat eerst bestuderen ipv nu al een plan klaar te hebben.
Net zoals die nachtklok, iedereen vindt dat hier precies allemaal doodnormaal... Huppakee, weer een maand en half extra opgesloten zitten tussen 12 en 5 terwijl er toch niks open is dus wat in godsnaam... Ideaal voor avondmensen en nachtraven zoals mezelf.
Dat men geen kerstetentjes en nieuwjaars events toe laat begrijp ik, en snap ik ook. Mensen die dit hadden gehoopt, mja... Maar kom he... Bepaalde dingen zouden toch echt wel veilig kunnen.