Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 239 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer

Re: Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Berichtdoor bambipower » 30 Okt 2020, 12:39

Het klopt idd heist, dat het niet nemen van maatregelen de grote motor waren. Een van die maatregelen had afstandsonderwijs moeten zijn, waar mogelijk. Onze weyts zal nu wel geen budget meer overhebben om de kids van internet/laptop te voorzien, waar nodig. Onze weyts zal dus voornamelijk verantwoordelijk zijn, voor de oplopende achetrstand bij ’de zwakkeren’. Maar wat hadden we nu ook verwacht van ne nva’er... het valt wel heel hard op, dat waar het fout loopt, veel gewezen kan worden naar nva. Ik krijg de indruk dat het met opzet gebeurd
de koe zegt boe

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 241 keer
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer

Berichtdoor wied » 30 Okt 2020, 12:41

Begin dit jaar werd voor aerosol besmetting al gewaarschuwd door het MIT, en enige tijd later ook door Maurice de Hond in NL...
PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra 1&2 FTA

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 195 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Berichtdoor Dizzy » 30 Okt 2020, 12:49

Logisch dat de verantwoordelijken aangewezen worden, dat was zo voor De Block, Beke en dus ook voor Weyts en Jambon.

Uiteraard zal ook wel ergens meespelen dat mensen die graag roeptoeteren dat ze met de kracht van verandering eens iets gaan laten zien nadien gewoon afgaan als een gieter. Sterke Jan blijk gewoon een dikke jan die enkel aan de post vasthoudt, hoeveel doden er ook onder zijn bewind vallen. Weyts zet zijn "succesformule" van bij de Lijn verder :cry:

Ook de oplossing om alles op te splitsen tot iedereen bevoegd is maar niemand meer weet voor wat heeft totaal gefaald. Deze dure geldverspilling werd al veel te lang getolereerd. Wanneer gaat de Vlaming eens snappen dat de Waal niet zijn probleem is maar wel het eigen bestuur.

Deze mensen afstraffen hoor ik dan maar het alternatief is zo mogelijk nog erger. Alsof een bende racisten of communisten het ineens gaan recht trekken. :roll:

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor CCatalyst » 30 Okt 2020, 13:02

Dizzy schreef:Deze mensen afstraffen hoor ik dan maar het alternatief is zo mogelijk nog erger. Alsof een bende racisten of communisten het ineens gaan recht trekken. :roll:

Het kan ook niet zijn dat zo'n wanbeleid en incompetentie dat een deel van de bevolking uitwist en economische schade voor generaties ver veroorzaakt heeft onbestraft kan gaan. Moeten we ze dan een schouderklopje geven, "goed bezig jongens, doe zo voort", en hun illusie versterken dat ze echt met alles kunnen wegraken om zichzelf te verrijken ten nadele van de bevolking? Natuurlijk niet, het electoraal zwaar afstraffen van de regeringen De Croo en Jambon is een noodzaak en dat zullen we ook gewoon doen. Dat is ook het enige waarmee we hen kunnen straffen, want ze hebben zichzelf wettelijk volledig immuun gemaakt voor elke strafrechtelijke vervolging nav hun beleid, iets wat een Weyts of een Jambon anders wel zouden riskeren.

Wat er daarna gebeurt zullen we wel zien, zoals je al zei is een grondige hervorming van de politieke structuur een noodzaak, en die pas zal beginnen wanneer de kiezer het ook oplegt. De structurele invloed van de groepen die je opsomt op dit land, zal daarna kleiner zijn dan nu het geval is.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 30 Okt 2020, 13:15

Hopelijk gaat de EU dan niet met het spreekwoordelijke "been" aan de haal!? Op dat niveau staan de tjeven (EVP) nog steeds sterk, zeker nu blijkt dat zij Polen bedenken met hopen gratis geld uit het steunfonds als dank voor de abortuswetgeving aldaar...
PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra 1&2 FTA

Pengu
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor Pengu » 30 Okt 2020, 13:37

Gegokt? Dat is gewoon verkeerd uitgedrukt. Er zijn gewoon foute beslissingen genomen. Als ik u zeg dat die slotmachine nooit geen jackpot zal uitdelen, ga je dan gokken? Nee, dan neem je een slechte beslissing.

Experten waarschuwden en voorbeelden uit het buitenland moesten een teken aan de wand zijn. Dit is schuldig verzuim van de bovenste plank en zal ons gewoon de dieperik intrekken. Wat de politiek doet daar trekt de Belg zich al lang niets meer aan omdat het gewoon één grote farce is. Het kan ons allemaal niet veel schelen. Maar die mannen en vrouwen daar, die daar in Brussel. Met hun grote zakken en grote mond, zij zijn verantwoordelijk voor deze catastrofe. Welke kleur een partij ook is, ze mogen van mijn part allemaal verdwijnen in de grond.
Deze crisis vergt een gezamenlijke aanpak zonder compromissen en een aanpak over de partijgrenzen heen. Een aanpak van empathie en inlevingsvermogen. Een aanpak die menselijk is en een moderne beschaving waardig. Als ge mensen laat sterven dan spreek je niet meer over een beschaving.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 195 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Berichtdoor Dizzy » 30 Okt 2020, 14:14

Niemand spreekt hier over "goed bezig" integendeel. Afstraffen is maar nuttig als je ook een alternatief hebt dat BETER is. We moeten geen nieuwe kracht van verandering waarbij de verandering een verslechtering is. Met extremen ga je extreem maar zelden in de goede richting.

Ik hoop meer op nieuwe bewegingen die beter de huidige context capteren zonder extremistisch te zijn. De huidige partijen drijven ofwel op populisme ofwel op gepasseerde basisgebinselen. De katholieken kunnen niet meer rekenen op de steeds minder kerkbezoekers, de OVLD is kiezers kwijt aan NVA en VB en de sossen hebben het probleem dat hun grootste eisen reeds gerealiseerd zijn en men denkt dat dit niet ongedaan kan gemaakt worden. Groen stoot even veel af dan ze aantrekken.

De afrekening moet vooral gebeuren voor mensen die incompetent bleken. Met een onderzoekscommissie na de crisis kan men nog altijd diep graven en verantwoordelijken aanduiden. Hervormen is nodig van zowel het politieke systeem als de staatsstructuur. 1 minister voor een 1 domein voor 1 land. Geen kabinetten meer per 7 keer het aantal ministers van landen die 7 keer groter zijn dan wij. De burgers, van welke streek of kleur is niet het probleem, wel slecht beleid. Het slechtste van dat beleid is net de burgers tegen elkaar opzetten.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 376 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Berichtdoor ub4b » 30 Okt 2020, 14:23

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 117 keer
Uitgedeelde bedankjes: 271 keer

Berichtdoor ddd » 30 Okt 2020, 14:25

Jij ging ook preppen? Waaruit bestond dat? :-)

(niet negatief, gewoon uit interesee)

tien
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 94 keer

Berichtdoor tien » 30 Okt 2020, 14:28

ah crap (...) gisteren nog een nieuwe rol gehangen en 't begint nu toch stilaan te minderen. Hopelijk geen buikgriepepidemie erbij of we zitten helemaal in de ... penarie.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 30 Okt 2020, 14:31

ddd schreef:Jij ging ook preppen? Waaruit bestond dat? :-)

(niet negatief, gewoon uit interesee)

omdat ik zeer veel mountainbike, heb ik een paar extra schoenen gekocht, en een paar van die reserve noodbusjes voor je band terug vol te krijgen

straks ga ik eens al mijn bandenmaten opmeten, en dan een paar binnenbanden opnieuw kopen

verder heb ik ongeveer voor een dikke maand cold pressed bio groentensap van ido, en spelt beschuitjes van praum, en zoals gebruikelijk heb ik altijd voor x aantal maanden flessenwater in stock

maar dat hoort dan weer bij mijn dieet wat ik uitgedokterd had al voor de 1e lockdown

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 30 Okt 2020, 14:41

Adieu gastronomie dus :-D

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 228 keer
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer

Berichtdoor cadsite » 30 Okt 2020, 14:51

ub4b schreef:De hamsters zijn weer terug ...

https://www.hln.be/populair-in-de-buurt ... ~a53ca4cd/

Grappig die twitter berichten eronder.

Allemaal mensen die klagen dat er nog andere mensen dan zij zelf in de rij staan. :banana:

Pengu
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Pengu » 30 Okt 2020, 14:54

wied schreef:Adieu gastronomie dus :-D

Ik kreeg spontaan een boefkick toen ik het las :banana:

ddd
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ddd » 30 Okt 2020, 15:13

Ik moet nog inkopen gaan doen... als het echt te druk is wordt het vandaag afhaal-Chinees of friet. 8)

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 30 Okt 2020, 16:26

ddd schreef:Ik moet nog inkopen gaan doen... als het echt te druk is wordt het vandaag afhaal-Chinees of friet. 8)

Gisteren daarop getrakteerd geweest maar vandaag gaan we niet veel eten daardoor en wat meer fietsen dan maar ;)

1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 83 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor 1207 » 30 Okt 2020, 19:23

zoals altijd
voor het weekend maatregelen afkondigen die na het weekend ingaan

veel familiefeestjes dit weekend

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 522 keer

Berichtdoor Petrikske » 30 Okt 2020, 20:32

Mensen met kinderen die nu in een vakantiepark zitten kunnen weer naar huis. :|

Pengu
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Pengu » 30 Okt 2020, 20:33

Echt waar hé. En morgen ellenlange files aan andere winkels. Kappers die volboekt zijn.Mijn eigen moeder (die 42 jaar in de zorg heeft gewerkt) heeft haar afspraak met de kapster vandaag laten doorgaan. Terwijl er gisteren letterlijk een smeekbede was om in uw kot te blijven. Maar als ik er iets over zeg dan zaag ik. Idem met andere mensen die het nog steeds niet door hebben.

Als het niet in de wet staat of is opgelegd doen ze gewoon allemaal nog snel hun zin. Ongelofelijk wat een kutsoort wij zijn.

En ik voel nu al spanning hangen, wacht maar binnen x aantal dagen/weken. Ik verwacht rellen zoals we ze nog nooit hebben gezien in ons land. De pot is langs alle kanten aan het overkoken. Ik zal alvast maar een voorraad popcorn inslaan. Het worden gezellige tijden.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 30 Okt 2020, 20:54

Pengu schreef:Als het niet in de wet staat of is opgelegd doen ze gewoon allemaal nog snel hun zin.

Meh. De maatregelen die genomen zijn, zijn goed. Zelfs als er morgen nog 1 dag is, meteen daarna gaan deze maatregelen effect beginnen krijgen en kort daarna gaat de daling zich beginnen inzetten.

Was meteen idealer geweest? Op sommige vlakken wel, op andere vlakken niet. It is what it is. We moeten blij zijn dat we vanaf maandag EINDELIJK in staat zullen zijn om de cijfers te laten dalen.

Pengu schreef:Ik verwacht rellen zoals we ze nog nooit hebben gezien in ons land.

Nope, not happening. De Vlaming mort altijd, maar voert uit wat de bezetter hem oplegt. Als hij echt niet akkoord gaat, lapt hij individueel de regels aan zijn laars. In groep gaan protesteren, dat zit niet in onze genen. Elke discussie daarover gaat verzanden in interne onenigheid over hoe en wat geprotesteerd moet worden :-).

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 30 Okt 2020, 21:33

CCatalyst schreef: We moeten blij zijn dat we vanaf maandag EINDELIJK in staat zullen zijn om de cijfers te laten dalen.
.

mis
pas binnen een maand zul je een stabilisatie of afvlakking zien

MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor MichelJ » 30 Okt 2020, 21:47

Pengu schreef:..
Als het niet in de wet staat of is opgelegd doen ze gewoon allemaal nog snel hun zin. Ongelofelijk wat een kutsoort wij zijn.

...

Als 't in de wet staat zagen en zoeken naar elke strohalm om ze niet te moeten naleven, staat het niet in de wet dan een gezaag want ze moeten duidelijk zijn. Idd een kutsoort, en maar met de vingertjes wijzen naar anderen :)

Ken ook iemand die nog naar Gran Canaria vertrekt, tis niet rood hé. Nee, ge moet alleen in een vliegtuig zitten met een massa volk dat uit een rode zone komt :D

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 30 Okt 2020, 22:17

wil je mensen mee hebben is het momenteel niet zo heel moeilijk

als je nu het virus oppikt en je hebt het verkeerde lotje, nl doodziek worden, dan is dat quasi een doodsvonnis
na 4-6 november kan er niemand meer bij op de intensieve. dan is het intensieve in de operatiezalen een intensieve light en allerlei andere tussenvormen met noodpersoneel

misschien zou men dat veel meer moeten beklemtonen

vandaag liggen er een tiental kinderen op de intensieve, niemand is save

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Berichtdoor DarkV » 30 Okt 2020, 22:20

ub4b schreef:De hamsters zijn weer terug ...

https://www.hln.be/populair-in-de-buurt ... ~a53ca4cd/

Diaree is blijkbaar ook terug in het land :roll:

MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor MichelJ » 30 Okt 2020, 22:24

DarkV schreef:...
Diaree is blijkbaar ook terug in het land :roll:

Ge zou voor minder het schijt krijgen :twisted:

ddd
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ddd » 31 Okt 2020, 07:24

ddd schreef:Ik moet nog inkopen gaan doen... als het echt te druk is wordt het vandaag afhaal-Chinees of friet. 8)

Hamsteraars... Zou het niet gewoon HLN sensatie geweest zijn?
Gisteren in de Aldi geweest, normale drukte.
Spar, zelfs kalmer dan normaal.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 289 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Berichtdoor on4bam » 31 Okt 2020, 07:45

ddd schreef:Hamsteraars... Zou het niet gewoon HLN sensatie geweest zijn?

Hier in de buurt was het volgens de bakker extra druk. Het lange weekend en begin van de herfstvakantie kan daar natuurlijk ook voor iets tussen zitten.
Ook in DS stond een artikel over hamsteren (WC-papier, pasta.... ). Gezond verstand, weet je wel. :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 31 Okt 2020, 08:14

on4bam schreef:
ddd schreef:Hamsteraars... Zou het niet gewoon HLN sensatie geweest zijn?

Hier in de buurt was het volgens de bakker extra druk. Het lange weekend en begin van de herfstvakantie kan daar natuurlijk ook voor iets tussen zitten.
Ook in DS stond een artikel over hamsteren (WC-papier, pasta.... ). Gezond verstand, weet je wel. :bang:

als ge maar genoeg herhaalt dat hamsteren overbodig is, liefst meermaals per dag met de nodige interviews met jan en alleman
tegen dinsdag is het dikke miserie

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor woutervh » 31 Okt 2020, 08:17

"Elk gezinslid één knuffelcon­tact? Dat gaat levens kosten": hoofd intensieve zorg UZ Brussel ziet pijnlijk gemiste kans

Was exact mijn idee. Deze maatregelen gaan opnieuw niet ver genoeg. Enkel een keiharde lockdown zoals in maart kan het tij doen keren. En dan ook vonden koppeltjes elkaar en weet ik veel, mits wat creativiteit en gedoog. Nu blijven ze met de zachte hand om toch zo weinig mogelijk persoonlijke impact te hebben, maar het virus trekt zich daar geen fluit van aan. Nu laten ze opnieuw genoeg ruimte om overal de randjes af te rijden. En de Vlaming is creatief

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 222 keer
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer

Berichtdoor ubremoved_22196 » 31 Okt 2020, 08:43

Tuurlijk is de Vlaming creatief, net als de waal, net als... Vergeet niet dat mensen die de regels volgen dit jaar zo goed als 5 maand geen menselijk contact mochten hebben. Dat is ook niet te onderschatten.

Ik ben 'noodzakelijk' op mijn werk, mag me dus nog verplaatsen zelfs al gaan we in stevige lockdown, maar andere mensen zitten letterlijk in een gevangenis anders. Niemand zit graag in een cel, ook al heeft ze alle luxe...

Ik vind 1 "knuffelcontact" nu al voor bepaalde dingen zwaar. Ik heb maar 3 echt goeie vrienden/vriendinnen, en meer zie ik ook normaal niet echt hierbuiten, maar daartussen een keuze maken is altijd een stuk verliezen.

Of willen we hier ook echt van die Italiaanse toestanden van maanden terug dat je echt je hok niet meer uit mag? Letterlijk een cel?

quovadis
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Berichtdoor quovadis » 31 Okt 2020, 09:00

Slafes schreef:Tuurlijk is de Vlaming creatief, net als de waal, net als... Vergeet niet dat mensen die de regels volgen dit jaar zo goed als 5 maand geen menselijk contact mochten hebben. Dat is ook niet te onderschatten.

Ik ben 'noodzakelijk' op mijn werk, mag me dus nog verplaatsen zelfs al gaan we in stevige lockdown, maar andere mensen zitten letterlijk in een gevangenis anders. Niemand zit graag in een cel, ook al heeft ze alle luxe...

Ik vind 1 "knuffelcontact" nu al voor bepaalde dingen zwaar. Ik heb maar 3 echt goeie vrienden/vriendinnen, en meer zie ik ook normaal niet echt hierbuiten, maar daartussen een keuze maken is altijd een stuk verliezen.

Of willen we hier ook echt van die Italiaanse toestanden van maanden terug dat je echt je hok niet meer uit mag? Letterlijk een cel?
wil je hier echt de Italiaanse toestanden waar mensen dood gingen omdat er niet genoeg medische hulp was. Of dat er ijspistes gebruikt werden om de doden te bewaren. Of dat er militaire colonnes nodig zijn om alle doden te vervoeren,...

FlashBlue
Erelid
Erelid
Bedankt: 319 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer

Berichtdoor FlashBlue » 31 Okt 2020, 09:03

Slafes schreef:Of willen we hier ook echt van die Italiaanse toestanden van maanden terug dat je echt je hok niet meer uit mag? Letterlijk een cel?

Ja. En liever verleden week al dan morgen.

ddd
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ddd » 31 Okt 2020, 09:09

Idd, ik vind het ook niet ver genoeg gaan.
Deze maatregelen waren nog goed een 2-3 weken geleden. Nu moet de handrem op.

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ubremoved_22196 » 31 Okt 2020, 09:10

Nee, maar momenteel zie ik op 2 weken tijd 4 keer een verstrenging zonder dat men wacht of er een effect is.

Ik vind het raar dat iemand een glas gaat drinken en blij is wanneer er een volledige lockdown zou afgekondigd worden.

De vorige keer is het ook gelukt zonder de Italiaanse of Spaanse zware lockdown. Je moet de mensen nog meekrijgen ook he.

Het is natuurlijk jammer dat sommige mensen (eigenlijk best veel) het nog niet begrepen hebben. In Holsbeek gaat het speelplein gewoon lekker door bvb en was de jeugddienst kinderen aan het ronselen om met de bus naar een Duits pretpark te gaan. Onbegrijpelijk in mijn ogen.

Ik ben geen voorstander van wat sommige mensen hier eisen, een zwaardere lockdown dan de vorige, een langere, dit dat...

Op dit moment zie ik 2 werkmannen de straat borstelen op minder dan een meter bij elkaar vandaan, buitenlucht, zonder mondmasker maar dan denk ik, zucht. Zoveel ruimte, zoveel plaats en toch oh zo dom... :roll:

ddd
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ddd » 31 Okt 2020, 09:14

Idd Slafes, moest iedereen gezond verstand hebben, waren de maatregelen niet nodig. :wink:

Gisteren ook nog een foto gezien op Instagram van een nichtje dat op kot zit. Met zen 4 gezellig samen op een bed. Met er nog bij #lovemybubble ofzo.
Op zich mag dat... maar al die 18-19 jarigen gaan op vrijdag wel weer naar hun andere (gezins)bubbel.

FlashBlue
Erelid
Erelid
Bedankt: 319 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer

Berichtdoor FlashBlue » 31 Okt 2020, 09:36

Zonder te zoeken binnen de 30 sec van fb geplukt.

Zaterdag 31 oktober voor de lockdown volledige winter collectie aan - 20 %%%% Bij Boetiek Bellamis te Loppem

Salon moet vanaf maandag sluiten maar ik ga hele weekend nog doorwerken . Nog plaatsjes vrij.

En zo kan ik nog even doorgaan...
Verantwoordelijkheid nemen? wasda?

Laten we nog rap wa extra mensen besmetten.

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 31 Okt 2020, 09:37

Slafes schreef:Nee, maar momenteel zie ik op 2 weken tijd 4 keer een verstrenging zonder dat men wacht of er een effect is.

klopt niet helemaal
stilaan zou je effect meoten gezien hebben van oa horecasluiting, die is er tot nu toe niet gekomen
ge kunt nu niet eerst 14 dagen wachten, neem de maatregelen van maandag eind september en dan had je nog ff tijd gehad

Volgens het uz brussel, hoofd vd intensieve dr De Waele, gaan de maatregelen niet ver genoeg.
een gezin van 4 en dan mag elke een nog een extern contact hebben, te veel volgens haar

We zijn er veel erger aan toe als in Maart dus ik snap de oproep dat de maatregelen maart het minimum had moeten zijn.

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ubremoved_22196 » 31 Okt 2020, 09:50

Advocaat van de duivel... Of het blijkt dat horeca niet verantwoordelijk is voor het merendeel van de besmettingen? Allez, de horeca is dicht, er is geen daling ingezet, waar komen ze dan wel vandaan?

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 31 Okt 2020, 10:04

Slafes schreef:Advocaat van de duivel... Of het blijkt dat horeca niet verantwoordelijk is voor het merendeel van de besmettingen? Allez, de horeca is dicht, er is geen daling ingezet, waar komen ze dan wel vandaan?

zit je weer met het probleem dat je het nog steeds niet echt weet.
falende tracing, testing, brononderzoek en x aantal taboes waar niet aan geraakt of over gesproken mag worden (tot het te laat was).

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 31 Okt 2020, 10:08

Slafes schreef:Advocaat van de duivel... Of het blijkt dat horeca niet verantwoordelijk is voor het merendeel van de besmettingen? Allez, de horeca is dicht, er is geen daling ingezet, waar komen ze dan wel vandaan?

De scholen in de eerste plaats, vervolgens verder verspreid op de werkvloer.

De grootste motor is stilgelegd, deze maatregelen gaan wel effect hebben ook met dat knuffelcontact (dat is allemaal niets ivm de scholen). We moeten natuurlijk even wachten tot het effect zichtbaar is.

Het ligt idd niet aan de horeca, jammer dat zij de grootste prijs moeten betalen zonder goede reden.

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”