Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Berichtdoor apestaart » 22 Apr 2020, 20:36

De NMBS en De Lijn willen mondmaskers verplicht maken voor degenen die met de trein, tram en bus willen reizen, de MIVB wacht nog af, hoe dat zit bij de TEC weet ik niet.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nm ... ~a4d8ee65/

Te weten dat er te kort aan mondmaskers zijn en dus wie niet aan een mondmasker kan geraken mogen dus te voet gaan. :x

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer

Berichtdoor devilkin » 22 Apr 2020, 21:56

Tijd om de naaimachine boven te halen? ;)
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor MichelJ » 22 Apr 2020, 22:10

devilkin schreef:Tijd om de naaimachine boven te halen? ;)

Heb ze al paar weken klaarliggen ;)

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer

Berichtdoor Goztow » 23 Apr 2020, 07:13

Stoffen mondmaskers kunnen eenvoudiger in België worden geproduceerd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 682 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Berichtdoor heist_175 » 23 Apr 2020, 07:58

devilkin schreef:
phil48 schreef:Zijn er dan tegenstanders? Buiten de vraag of het vpn gewijs veilig kan worden uitgewerkt, kan toch niemand tegen telewerken zijn ??

Ho ja. Ik ken genoeg bazen die (zelfs bij een groot bedrijf) telewerken een horror vinden omdat ze mensen niet kunnen controleren/micromanagen.

Colruyt is een rabiate tegenstander, om een voorbeeld te geven.
Ze zijn zo ver kunnen gaan in het tegenhouden van telewerken dat het eigen personeel (op binnendiensten) overtuigd is van de onzin van telewerken.
In de ruime familie zijn er er meerdere die voor de Colruyt Groep werken en allen gruwen ze van telewerk.
Best hilarisch, want dat telewerk "werkt" bewijzen zowat alle andere bedrijven elke dag. Managers die vrezen controle te verliezen, beseffen onvoldoende dat ze de controle op locatie ook niet hebben. Ze kunnen wel presenteïsme tracken (in- & uitbadgen), maar niet de output. Dan heb ik een suggestie hoe ze dat kunnen verbeteren.
Mij kan het echt geen fluit schelen waar mijn team werkt, als ik ze maar kan bereiken (of als duidelijk is binnen welke uren ik ze kan bereiken en/of zij bereikbaar moeten zijn).

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 502 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 470 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 23 Apr 2020, 08:55

Maar in de meeste gevallen worden we ook gewoon betaald om er te zijn, niet om het werk dat we doen laat staan het volume dat we verzetten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor dragonflo » 23 Apr 2020, 09:15

Op mijn werk zijn de voornaamste reden de vergoeding voor thuis te werken en het micromanagen.
Onze directeur zegt niet hopelijk dat het door die vergoeding komt, maar hij heeft daar al in het verleden al serieus over geklaagd.
Wij hebben ook verschillende locatie en ik moet al een verschrikkelijk goede reden hebben om op 1 van onze andere locaties te mogen werken. Mijn leidinggevende wil me constant beschikbaar hebben voor zichzelf.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 23 Apr 2020, 09:48

Vergoeding thuis vind ik altijd een goeie.
Ik heb nu geen dagelijks verkeer en als ik gedaan heb met werken, ben ik "1 minuut later" (= de tijd om uit mijn bureau te komen) echt thuis.
Daar kan geen vergoeding tegenop. Ik zou zelfs willen betalen voor dat voorrecht :bdaysmile: .

MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor MichelJ » 23 Apr 2020, 09:49

Mis toch een stukje contact met collega's en stukje interactie waarbij face to face een snellere en duidelijke communicatie is. Dat laatste zouden we enigszins kunnen counteren door het werk wat anders te gaan doen en de juiste middelen aanwenden. Het stukje contact is soms ook belangrijk, de houding, de goesting, of waar iemand mee zit is soms duidelijker in de non-verbale interactie tijdens een gesprek. Dat heb je een pak minder bij telewerk.
Uiteraard hoeft dit niet te gelden in andere bedrijven, hangt van cultuur af binnen het bedrijf en hoe je zelf als persoon zijt in de relatie met je collega's.

Dus ik zie wel opportuniteiten om wat meer thuiswerk te doen, maar niet heel der weken. En als ik zie naar de mensen met wie ik werk, dat zou ook niet werken, het zou teveel afstand genereren waardoor het meer zakelijk wordt en alles nog maar enkel via de puntjes op de i loopt, niet mijn manier van werken.

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Berichtdoor DarkV » 23 Apr 2020, 10:00

heist_175 schreef:Vergoeding thuis vind ik altijd een goeie.

Gewoon het feit dat we geen dagvergoeding krijgen als we niet bij klanten zitten is al een verschil van enkele honderden euro's netto... als daar nog eens de verwarming, elektriciteit, … van het thuiswerken bovenop komt is dat uiteindelijk toch wel een serieus verschil maandelijks ! Uiteindelijk kan je bedrijf ook besparen aan office space en bedrijfswagens (brandstof) wat vaak een enorm kosten post is.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 23 Apr 2020, 10:05

Bij ons loopt de dagvergoeding gewoon verder, voor zover ik weet ( :lol: ).

De andere kosten zijn inderdaad relevant: verwarming, elektriciteit, water, ... Maar zoals gezegd: van mij mag het privilege om meteen thuis te zijn na het werken ook iets kosten.
Er zijn mensen die - vóór de coronatijden - hun job in Brussel opzegden om dichter bij huis te werken. Dat is (niet zelden) ook loonverlies.
Die paar euro's verwarming, elektriciteit, water, ... gelinkt aan thuiswerken is een schijntje met de inlevering in geval van "niet in Brussel" werken (toch bij de mensen die ik ken die de stap gezet hebben).

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 234 keer
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer

Berichtdoor bambipower » 23 Apr 2020, 10:31

Laat mensen eens verplicht meedraaien in de zorgsector ofzo... ze zullen rap stoppen met klagen over 'het verlies' dat ze maken met thuiswerk :roll:
de koe zegt boe

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 23 Apr 2020, 11:06

Die boutade kan je op wel meer sectoren/jobs toepassen:
- buschauffeur
- onderwijs
- bouwsector
- fabriek, lopende band
- ...

DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor DarkV » 23 Apr 2020, 11:22

bambipower schreef:Laat mensen eens verplicht meedraaien in de zorgsector ofzo.

Ik heb alle respect voor de zorgsector maar wordt dit het nieuwe excuus ?

heist_175 schreef:Maar zoals gezegd: van mij mag het privilege om meteen thuis te zijn na het werken ook iets kosten.

Dat is dubbel... als consultant kies je je werkplaats niet (soms ben je snel op je werk, vaak echter lang onderweg).

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bambipower » 23 Apr 2020, 11:31

Wat is dan hun excuus? U in een luxe positie bevinden, en klagen dat het niet genoeg is?

Solidariteit, is niet enkel aan uzelf denken.
de koe zegt boe

Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 80 keer
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer

Berichtdoor Didymus » 23 Apr 2020, 11:46

"Gezondheidswerkers die hier in penibele situaties aan de slag zijn, bevinden zich een luxepositie in vergelijking met hun collega's in sommige andere plekken in de wereld. Ze hebben dus geen reden tot klagen."

Zie je wat ik hierboven gedaan heb?
https://rationalwiki.org/wiki/Not_as_bad_as

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bambipower » 23 Apr 2020, 11:52

Met dat verschil, dat de gezondheidssector niet klaagt... en gewoon voortdoet, waar ze mee bezig zijn
de koe zegt boe

Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer

Berichtdoor Didymus » 23 Apr 2020, 11:58

Ik zie nochtans constant mensen uit die beroepsgroepen klagen over bepaalde zaken en dat mag, voor alle duidelijkheid.

Dat was helemaal het punt niet. Iedere groep heeft zijn klachten en problemen, die je altijd kan wegrelativeren door een groep bij te sleuren die het nog zwaarder heeft. Stop daar gewoon mee.

bitbite
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 42 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor bitbite » 23 Apr 2020, 13:43

heist_175 schreef:Ik heb nu geen dagelijks verkeer en als ik gedaan heb met werken, ben ik "1 minuut later" (= de tijd om uit mijn bureau te komen) echt thuis.

't Hangt van het soort job af, maar ik heb een soort wind-down-time wel nodig en dat dat niet thuis gebeurd is wel fijn: letterlijk de deur dichttrekken. (niet dat ik de file/trein mis hoor)

En dit is vast wel al eerder besproken, maar een drempel waar zowel "het werk" als "het gezin" over moeten om te storen in de andere tijd heeft ook wel zijn voordelen en in mijn geval helpt dat ook mijzelf wat af te remmen.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 23 Apr 2020, 13:43

En daarbij komt dat er een reden is waarom iemand een bepaalde sector kiest om in te werken.
Ik ga niet in de zorg werken om bepaalde redenen, net zoals andere mijn job niet willen doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 605 keer
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer

Berichtdoor iceke » 23 Apr 2020, 14:19

bambipower schreef:Met dat verschil, dat de gezondheidssector niet klaagt... en gewoon voortdoet, waar ze mee bezig zijn

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200423_04931992
https://www.gva.be/cnt/dmf20200423_0493 ... beschermen
moet ik doorgaan ? is enkel van vandaag....

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bambipower » 23 Apr 2020, 14:46

Ga maar door.... als je ook iets vind waar de personeelsleden van de zorgsector zelf beter van worden, laat me dan iets weten.

Gisteren pano gekeken? Geen enkele klacht over hun laag loon, of de werkdruk (mensen gaan besmet werken)... wel een geklaag omdat ze de mogelijkheid niet hebben om zichzelf en vooral patient te beschermen, of omdat ze de zuurstof uit iemand zijn neus moeten halen omdat er verder op de gang ook iemand zuurstof nodig heeft.

Maar die thuiswerkers maken zich zorgen over hun meerverbruik in gas of elec :roll:
de koe zegt boe

DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor DarkV » 23 Apr 2020, 15:57

bambipower schreef:Gisteren pano gekeken?

Ja, en nogmaals respect.

bambipower schreef:Maar die thuiswerkers maken zich zorgen over hun meerverbruik in gas of elec :roll:

Vandaag de dag doe ik dat niet omdat ik begrijp dat dit uitzonderlijke omstandigheden zijn.

Ik denk dat de zorg dit ook niet de rest van z'n leven op deze manier wil afhandelen en graag een correcte verloning zou zien.

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 209 keer
Uitgedeelde bedankjes: 436 keer

Berichtdoor axs » 23 Apr 2020, 16:11

Er is nochtans een kader rond thuis werk (pre, post en tijdens covid19)

Https://www.vlaio.be/nl/subsidies-finan ... oronavirus

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bambipower » 23 Apr 2020, 16:15

Ik ga ver op pensioen, na meer dan 40j dienst bij hetzelfde zorgbedrijf. Ik heb nooit anders geweten dan in de onderklasse te zitten kwa verloning. Maar daar maak ik mij ook geen zorgen over. En ik zie dat ook niet veranderen na corona.

Wat ik vooral mis is solidariteit. Userbase is daar een mooi voorbeeld van ... daar maken ze zich zorgen over hoever ze mogen fietsen, hoeveel ze extra op de elec rekening krijgen, of omdat ze al 2 maand hun eigen kinderen moeten bijhouden.

En er is zoveel te doen kwa solidariteit. Ook computernerdjes zouden zich nuttig kunnen maken. Maar je moet het willen zien...
Van de klas van mijn jongste zoon waren er 5 online van de 17.
12 die geen internet of pc hebben. Terwijl ik er van overtuigd ben, dat de userbasers wel het een en het ander zouden kunnen uitwerken.. pc's klaarmaken, mensen helpen aan free wifi in de straat, of desnoods groter en wireless belgium uitbreiden. I dont know. Er is zoveel dat je kan doen, wat nuttig is. Maar nu weer over naar fietstochtjes en elec rekeningen
de koe zegt boe

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor iceke » 23 Apr 2020, 16:55

bambipower schreef:Ga maar door.... als je ook iets vind waar de personeelsleden van de zorgsector zelf beter van worden, laat me dan iets weten.

Je schrijft dat de zorgsector niet klaagt, volgens mij is dat juist een sector waar er heel veel geklaagd wordt.
Of je dat nu terecht vind of niet heeft er weinig mee te maken...

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 299 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor CCatalyst » 23 Apr 2020, 17:04

https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 22627.html

Frankrijk verplicht mondmasker op OV, maw volgende week zal dat hier ook het geval zijn (goede zaak).

DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor DarkV » 23 Apr 2020, 17:34

axs schreef:Er is nochtans een kader rond thuis werk (pre, post en tijdens covid19)

Https://www.vlaio.be/nl/subsidies-finan ... oronavirus

Waarin staat werkgevers "kunnen" (en dus niet moeten)… maar gezien de uitzonderlijke situatie heb ik hier ook geen probleem mee (onze werkgevers hebben het momenteel ook niet makkelijk dus gaan we het hen op deze manier ook niet moeilijker maken).

bambipower schreef:En er is zoveel te doen kwa solidariteit. Ook computernerdjes zouden zich nuttig kunnen maken. Maar je moet het willen zien...

Ik speel hier naast m'n normale fulltime job (die ik nog steeds heb) nog gratis helpdesk voor vrouw en vrienden (inclusief hun werk waarvan je zou verwachten dat ze zelf een IT afdeling hebben). Niet iedereen zit dus lekker lui in de zon te genieten van z'n Corona vakantie !

Het blijft toch zo makkelijk om met dat vingertje te wijzen... maar nogmaals enorm respect voor wat de zorg doet.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 23 Apr 2020, 18:10

de 3D printer heeft hier ook geprint voor de zorg. het spijt mij dat dit 'nieuws' niet tot bij u geraakt is.
IT helpdesk is hier ook aan de orde, technische scholing voor jongere schoolgaande familie ook.

Maar u klinkt als een depressie: wat ik voor heb is erger dan wat een ander voorheeft (want ge weet er niks van).

Veel respect voor wat de zorg doet, daar niet van. Maar respect voor een ander mag ook.

J.

timmermc
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor timmermc » 23 Apr 2020, 18:52

bambipower schreef:Wat is dan hun excuus? U in een luxe positie bevinden, en klagen dat het niet genoeg is?

Solidariteit, is niet enkel aan uzelf denken.

Voila sie, het begint al. Het virus is wat verzwakt en alle klokken die luiden voor de zorgsector zijn langzaam aant stilvallen.
Ik geef het je op een blaadje, nadat dit achter de rug is en vergeten gaan ze weer lekker door met besparen in de zorgsector.

Stoffen mondmaskers kunnen eenvoudiger in België worden geproduceerd.

Noem jij dat lapje die uit een oma onderbroek is genaaid een masker? Zoiets heeft absoluut geen zin en gaat je alleen maar irriteren bij het dragen.
Als het OV wil dat iemand een masker draagt op hun landyacht bus of tram, dan gaan ze toch wel moeten echt steriele kunnen uitdelen. Maar wacht, die zijn er niet in voldoende vooraad ... :?
Laatst gewijzigd door timmermc op 23 Apr 2020, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 23 Apr 2020, 19:05

timmermc schreef:nadat dit achter de rug is en vergeten gaan ze weer lekker door met besparen in de zorgsector.

geef die mensen een eerlijk loon en een maand rusthuis kost 3500-4000 euro

DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor DarkV » 23 Apr 2020, 20:51

1207 schreef:geef die mensen een eerlijk loon en een maand rusthuis kost 3500-4000 euro

En waar gaat de meerderheid van dat geld naartoe... naar één of ander commercieel bedrijf dat het uitbaat/uitbuit.

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 23 Apr 2020, 21:22

DarkV schreef:
1207 schreef:geef die mensen een eerlijk loon en een maand rusthuis kost 3500-4000 euro

En waar gaat de meerderheid van dat geld naartoe... naar één of ander commercieel bedrijf dat het uitbaat/uitbuit.

verkocht door de overheid onder besparingsdruk van de EU
en de verantwoordelijke van dat commercieel bedrijf zal een geweldige bonus krijgen als 'm winst maakt met dat rusthuis.

maar zelfs zonder dat verhaal van privatisering
genoeg personeel, meer als vandaag, zal de prijs opdrijven
correct loon
correct opgeleid personeel
...

bitbite
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 42 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor bitbite » 23 Apr 2020, 21:37

Even on-topic pril maar bijzonder goed nieuws: plasmatransfusie lijkt te werken bij een eerste menselijke patient

R2D2
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Berichtdoor R2D2 » 23 Apr 2020, 22:17

timmermc schreef:Als het OV wil dat iemand een masker draagt op hun landyacht bus of tram, dan gaan ze toch wel moeten echt steriele kunnen uitdelen. Maar wacht, die zijn er niet in voldoende vooraad ... :?

Waarom steriel? Die maskers voor burgers op OV dienen enkel om je viruspartikels niet in het rond te laten vliegen. Die zijn dus niet meer steriel van zodra je ze opzet. Het is gewoon een fysieke barrière om de verspreiding tegen te gaan. Niet om jezelf te beschermen.

Dus zijn zelfgemaakte, textielen en wasbare maskers een veel betere oplossing dan papieren wegwerp, want als we daar maanden moeten mee rondlopen, dan krijgen ze die nooit tijdig gemaakt.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor iceke » 24 Apr 2020, 04:33

bambipower schreef:Ik ga ver op pensioen, na meer dan 40j dienst bij hetzelfde zorgbedrijf. Ik heb nooit anders geweten dan in de onderklasse te zitten kwa verloning. Maar daar maak ik mij ook geen zorgen over. En ik zie dat ook niet veranderen na corona.

Wat ik vooral mis is solidariteit. Userbase is daar een mooi voorbeeld van ... daar maken ze zich zorgen over hoever ze mogen fietsen, hoeveel ze extra op de elec rekening krijgen, of omdat ze al 2 maand hun eigen kinderen moeten bijhouden.

En er is zoveel te doen kwa solidariteit. Ook computernerdjes zouden zich nuttig kunnen maken. Maar je moet het willen zien...
Van de klas van mijn jongste zoon waren er 5 online van de 17.
12 die geen internet of pc hebben. Terwijl ik er van overtuigd ben, dat de userbasers wel het een en het ander zouden kunnen uitwerken.. pc's klaarmaken, mensen helpen aan free wifi in de straat, of desnoods groter en wireless belgium uitbreiden. I dont know. Er is zoveel dat je kan doen, wat nuttig is. Maar nu weer over naar fietstochtjes en elec rekeningen

40 jaar gewerkt en nog altijd kortzichtig precies..... '
ik weet niet hoe uwe facebook feed eruit ziet tegenwoordig, de mijne puilt in ieder geval uit van "de solidariteit", concertje voor het az, brandweer die pannekoeken gaat bakken voor het wzc, zevenendertigduuzend post met bedrijf x die iets geschonken heeft aan de zorg, mensen die de 75plussers opbellen in de gemeente, stik ateliers voor mondmaskers, ophalingen van laptops & tablets.... en dat is ook alleen van vandaag, moet ik doorgaan ?
Nogmaals, i don't care, ik ga gewoon door met die picnics op dat bankje, die zondagse fietsritten van 100K & den dag dat ik mijn klein terug in't school kan dumpen wordt een feestdag, maar 't laatste waar ik van wakker lig is "reclame" voor mijn goodwill, daar zijn andere kanalen voor, ik vraag zelfs uitdrukkelijk om dat niet te doen. Dus, ik snap echt niet dat je 40 jaar kan meedraaien in een zorgbedrijf en blijkbaar geen solidariteit ziet, misschien kijk je wel op de verkeerde plaatsen.....Half vijf, kga gaan slapen, genoeg laptops opgeknapt voor uit te delen voor vandaag, morgen staan er weer genoeg klanten voor mijn deur die denken dat "gesloten" niet telt voor de kleine zelfstandige ;-)

devilkin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor devilkin » 24 Apr 2020, 07:44

iceke schreef:40 jaar gewerkt en nog altijd kortzichtig precies..... '
ik weet niet hoe uwe facebook feed eruit ziet tegenwoordig, de mijne puilt in ieder geval uit van "de solidariteit"

Hier word ik echt kwaad om. Je hebt duidelijk geen _greintje_ empathie, nog enig idee, hoe het er ondertussen al jaren aan toe gaat in de zorgsector. En dan spreek ik niet over specialisten en artsen, maar wel om het effectief verplegende personeel welke jaar in jaar uit steeds meer tijd moeten steken in administratie ipv zorg, waar steevast meer en meer verwacht van wordt, maar die zelden of nooit loon naar werken krijgen. Opslag krijgen in de zorg? Het is bijna onbestaande voor zover ik weet. Dan nog een rondje besparen (ook op hun kap, natuurlijk), en we gaan weer door.
(ik heb genoeg dichte familie in de zorg - zowel in OCMW instellingen als prive)

Het is allemaal tof dat er nu zoveel 'solidariteit' is, maar eenmaal deze crisis onder controle is zal men het allemaal weer .. vergeten. En nog wat meer besparen.

iceke schreef:morgen staan er weer genoeg klanten voor mijn deur die denken dat "gesloten" niet telt voor de kleine zelfstandige ;-)

Laat vooral weten welke winkel je hebt, zodat we zeker de jouwe kunnen boycotten - we zullen wel eens klappen uit solidariteit, maar voorts...

1207
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor 1207 » 24 Apr 2020, 08:26

devilkin schreef:Hier word ik echt kwaad om.

weet gij hoe cynische economen/boekhouders straks naar dit virus kunnen kijken?

een compleet onderbetaalde en onderbemande sector die toch zo'n pandemie aankan en velen springen mee gratis in de bres.
puur boekhoudkundig kunt ge bijna stellen dat het nog goedkoper kan aangezien veel volk blijkbaar toch bereid is om gratis te werken, overuren niet tellen, congé laten vallen, probleemloos hun eigen gezondheid riskeren (waarom dan een risicopremie), ...

koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 96 keer
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer

Berichtdoor koenraaddeconinck » 24 Apr 2020, 08:34

bambipower schreef:Maar die thuiswerkers maken zich zorgen over hun meerverbruik in gas of elec :roll:

Kwestie van de juiste prioriteiten te leggen hé :bang: Je zou denken dat deze crisis de mens toch eens heeft doen nadenken ... Neen, het is en blijft "chacun pour soi" blijkbaar. Ikke, ikke, ikke en de rest kan ....

En de prognose ziet er niet goed uit: "cf. deze morgen het artikel in het Het Nieuwsblad van de Duitse topviroloog Drosten https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200423_04932766. Dus tot er een vaccin is, zal een beetje begrip, een beetje solidariteit éénieder sieren. Hopelijk slagen we erin en zijn er toch nog die in deze tijden nog van andere dingen wakker liggen dan de financiële nadelen van thuiswerk, de opties op de volgende bedrijfswagen, de uitgestelde reis of reizen, ... etc.

Of wordt het toch mensDOM en dierenRIJK ... ?

devilkin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor devilkin » 24 Apr 2020, 08:34

1207 schreef:
devilkin schreef:Hier word ik echt kwaad om.

weet gij hoe cynische economen/boekhouders straks naar dit virus kunnen kijken?

Zoals een stel idioten.

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”