Overheid gaat kilometerheffing via een APP regelen

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Overheid gaat kilometerheffing via een APP regelen

Berichtdoor boonpwnz » 13 Jan 2020, 12:19

Ik denk sowieso dat je mensen moet pijn doen als ze niet kunnen het idee op te halen dat het dichter bij huis ook goed is maar de manier waarop das een andere vraag.

Als je iemand financieel raakt dan ga je nog meer ongelijkheid creëren en ik weet niet of de wereld er dan gelukkiger van wordt.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer

Berichtdoor heist_175 » 13 Jan 2020, 13:09

DarkV schreef:
JamesEarlGray schreef:Gaan eten drie provincies verder of efkes op weekend gaan honderden kilometers ver is pure luxe en moet dus ook zo bekostigd worden.

Laat ons alle terug in een klein werknemers huisje gaan wonen op de fabrieksterreinen... we katapulteren ons meteen terug 100 jaar in de tijd :bang:
We zullen eens zien wat de gevolgen zijn voor onze economie !

En hoeveel sukkelaars gaan nu al eten op 100km van hun woonst?
De meeste conservatieven (als in: tegenstanders van verandering) zijn plotseling heel sociaal als het over slimme kilometerheffing gaat :). Alle redenen zijn goed om de SKH af te branden.

DarkV
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Berichtdoor DarkV » 13 Jan 2020, 14:11

heist_175 schreef:Alle redenen zijn goed om de SKH af te branden.

Veel redenen heb je nochtans niet nodig... de alternatieven (OV) werken vandaag niet, dus mensen straffen omdat ze iets niet willen gebruiken dat niet werkt is gewoon absurd. Met SKH tref je ook iedereen, ook mensen die totaal geen alternatief hebben (even los van het rampzalige OV), en de overige hebben totaal geen garantie dat files verdwijnen.

SKH is gewoon de zoveelste manier om burgers in hun zakken ze zitten... en giet er een klimaatsausje over en een hoop naieve mensen geloven het nog ook :bang:

JamesEarlGray
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor JamesEarlGray » 13 Jan 2020, 18:07

Mensen moeten niet op mijn kosten op den buiten wonen of plezierreisjes maken, want waarom zou ik zo'n asociale regeling moeten dogen?

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 13 Jan 2020, 19:11

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Alle redenen zijn goed om de SKH af te branden.

Veel redenen heb je nochtans niet nodig... de alternatieven (OV) werken vandaag niet

Is dat het beste alternatief dat ze tegenstanders van SKH kunnen bedenken?

Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten. :bdaysmile:

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Berichtdoor Dizzy » 13 Jan 2020, 19:16

DarkV schreef:Laat ons alle terug in een klein werknemers huisje gaan wonen op de fabrieksterreinen... we katapulteren ons meteen terug 100 jaar in de tijd :bang:

We zullen eens zien wat de gevolgen zijn voor onze economie !

Dit komt van iemand die mensen doemdenkers noemt :lol:

R2D2
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor R2D2 » 13 Jan 2020, 22:09

selder schreef:
heist_175 schreef:Het bedrijfspark Haasrode is bv niet bepaald een toonbeeld van mobiliteit en bereikbaarheid.

Het industriepark van Haasrode is echt erbarmelijk.
Ik ben ongeveer 4 keer zo lang onderweg als ik met de bus/fiets/vespa tot aan het station van Tienen ga, dan trein tot Leuven, dan bus tot waar ik moet zijn.

Er is wel sprake van een nieuw station te maken, want de verbinding Leuven Tienen loopt hier gewoon achterdoor. Maar die geruchten zijn al zo oud als het industriepark zelf dus veel moeten we daar niet van verwachten.

Een station daar zou helemaal geen slecht idee zijn. En niet enkel voor die industriezone, maar vooral als "transferium" voor pendelaars op de E40.
Het ontbreekt in dit land aan overstapstations. Om autopendelaars uit de auto te krijgen moeten ze de alternatieven kunnen bereiken natuurlijk.
Gezien in Nederland: een lichtkrantbord op de snelweg met de vermelding "Amsterdam reistijd auto 2u30m trein 1u06m. Volgende trein in 12 minuten."
Het treinstation was naast de volgende afrit, met voldoende parking. Dan is de keuze gemakkelijk gemaakt. Goed georganiseerd en gecommuniceerd denk ik dan.
Helaas in België nog niet gezien. Een station dat hiervoor in aanmerking zou kunnen komen is Noorderkempen langs E19.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 14 Jan 2020, 07:47

R2D2 schreef:Een station daar zou helemaal geen slecht idee zijn. En niet enkel voor die industriezone, maar vooral als "transferium" voor pendelaars op de E40.
Het ontbreekt in dit land aan overstapstations. Om autopendelaars uit de auto te krijgen moeten ze de alternatieven kunnen bereiken natuurlijk.
Gezien in Nederland: een lichtkrantbord op de snelweg met de vermelding "Amsterdam reistijd auto 2u30m trein 1u06m. Volgende trein in 12 minuten."
Het treinstation was naast de volgende afrit, met voldoende parking. Dan is de keuze gemakkelijk gemaakt. Goed georganiseerd en gecommuniceerd denk ik dan.
Helaas in België nog niet gezien. Een station dat hiervoor in aanmerking zou kunnen komen is Noorderkempen langs E19.

Ik zal heus niet ontkennen dat het in België aan visie ontbreekt.
In Vilvoorde zou je perfect een mega parking kunnen leggen om iedereen vanuit die E19 tot in Brussel centrum te krijgen. Daar ligt dan een parking voor 500 voertuigen die aan het begin van de ochtend al compleet vol staat.

R2D2
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor R2D2 » 14 Jan 2020, 10:05

Straffer nog: in Vilvoorde ligt een kant en klare overstap-parking ongebruikt met aansluiting op E19 en grenzend aan de achterzijde van het NMBS station op de IC-lijn Antwerpen-Brussel. Het gaat de voormalige Renault-parkings.
https://www.google.com/maps/place/Parki ... d4.4330243
En wat gaan onze overheden daar mee doen? Volbouwen!

Aanvulling: nog een actuele blunder van onze briljante overheden:
https://www.bruzz.be/mobiliteit/crucial ... 2020-01-14

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”