Orange internet, huidige stand van zaken

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Orange internet, huidige stand van zaken

Berichtdoor NuKeM » 05 Feb 2020, 05:48

Als ‘jonge’ speler had Orange nogal wat kinderziektes, moest je een aantal zaken missen als klant en werden je soms zelf zaken ontnomen als ik dit forum mag geloven. Dit op vele vlakken, zoals televisie, internet en administratie/support.

Mijn vraag is of dit ondertussen wat gestabiliseerd is en wat de huidige toestand is. Voor mij persoonlijk:
  • Ben je als klant nog een ‘beta-tester’ op dit moment?
  • Welke modem/router moet je hebben als je je eigen router erachter een extern IP-adres wil geven en moet/kan je dat model specifiek vragen en zo ja waar? En belangrijk, is die feature er nu om te blijven?
  • Als het een router met WiFi is kan die WiFi wel uit veronderstel ik?
  • Echt limietloos?
  • Is de support een beetje deftig als je ze eens nodig hebt?

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 93 keer
Uitgedeelde bedankjes: 262 keer

Re: Orange internet, huidige stand van zaken

Berichtdoor fryelectro » 05 Feb 2020, 06:07

En klopt het dat ze zelfs nog geen ipv6 actief hebben?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go intense unlimited

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 312 keer

Berichtdoor devilkin » 05 Feb 2020, 06:37

Samengevat:

Geen ipv6
Enkel een home gateway sort of device
WiFi kan uit
Support nog niet echt nodig gehad
750gb tijdens piek, in dal doe je maar (lang leve telenet om dit te verplichten)

Decoder werkt zonder problemen hier.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

rtl
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor rtl » 05 Feb 2020, 07:46

Een aantal weken geleden 4 keer op een week tijd geen internet voor zo ongeveer alle klanten, zonder aankondiging en zonder comms nadien. Dat was echt ongelooflijk amateuristisch voor zo’n groot bedrijf. Voor de rest nog nooit issues gehad. Ook de decoder werkt naar behoren.
De kwaliteit van tv via de app is betreurend: lip sync is verkeerd en schokkende beelden (vooral bij horizontale bewegingen - voetbal bvb - goed te zien)
Geen ipv6 idd
Eigen wan ip helemaal niet mogelijk, maar met dmz host kan je wel hetzelfde bereiken. Je kan trouwens ook inloggen als admin op de modem.
Wifi kan zeker volledig uit.
Limieten zelfde 750GB verhaal als bij telenet, en amper te controleren in de account wat je verbruik is.
Support kan beter, maar dat is overal zo.

Ik vraag me wel af wanneer ze overschakelen naar 150/15 Mbps ipv de huidige 100/10? Telenet biedt deze lagere snelheden intussen al maanden niet meer aan.

decat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 84 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor decat » 05 Feb 2020, 08:44

Wij zijn sinds begin 2018 klant bij Orange.
Op gebied van internet niet veel problemen gehad, om eigen router te gebruiken is er wel enkel de keuze om via DMZ te gaan. Er zou wel een update met een bridge modus onderweg zijn maar wanneer we die krijgen is nog niet bekend.
Wifi kan inderdaad uit maar er zijn veel berichten van gebruikers die melden dat die vanzelf terug opspringt, zelf ook meegemaakt.
De enige manier om hem definitief uit te schakelen is door een schema in te stellen waar ie altijd uit staat.

Dataverbruik staat op de factuur en kan in de klantenzone worden opgevraagd maar dat bugged ook wel eens.

Het enige nadeel (bij ons) is decoder die niet altijd opneemt wat hij zou moeten opnemen.

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fryelectro » 05 Feb 2020, 09:01

Dat ipv6 vandaag nog volledig ontbreekt kan ik moeilijk begrijpen...

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor NuKeM » 05 Feb 2020, 09:11

Hoe zit dit met de ‘bridge’ of ‘passthrough’ optie (hoe ze het ook willen noemen) die hier al een paar keer langs kwam? Is dit al standaard beschikbaar? Enkel voor bepaalde routers?

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fryelectro » 05 Feb 2020, 09:21

In een andere thread hier op UB werd er verwezen naar een thread uit de Orange community site waar er beloofd is geweest dat de "technische Orange stamleden" dit jaar met een oplossing hiervoor gaan komen (bridging).

Clemens2
Member
Member
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Berichtdoor Clemens2 » 05 Feb 2020, 09:36

@NuKeM
Hier zie je alle opties van de Siligence Modem/Switch/Gateway/Router die je van Orange krijgt (men zou eens een deftige term moeten uitvinden voor zo een combi appraat):
viewtopic.php?f=107&t=56263

Wifi kan uit (maar zie korte discussie in link ik moest bij de wifi planning alle hokjes aankruisen, anders ging de wifi van zelf terug aan).

Zelf heb ik wat problemen met sommige apparaten wat betreft gereserveerde DHCP (die af en toe eens om zeep zijn (typisch na bv. een stroomuitval) en de modem moet opnieuw opgestart worden, momenteel heb ik het dan maar zogedaan niet enkel de reserveringen te doen maar de appraten ook een vast ip te geven.

Kortom: de modem is, zelf zonder bridge, zeker bruikbaar en heeft voldoende opties...maar heeft hier en daar een kinderziekte en van zodra bridge werkt gebruik ik mijn oude Router weer. Ja DMZ of port forwarding + dubbele NAT is mogelijk...maar vind ik persoonlijk te omslachtig.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 575 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 05 Feb 2020, 10:38

NuKeM schreef:Hoe zit dit met de ‘bridge’ of ‘passthrough’ optie (hoe ze het ook willen noemen) die hier al een paar keer langs kwam? Is dit al standaard beschikbaar? Enkel voor bepaalde routers?

Er is van wat ik hoor nog geen bridge optie beschikbaar, maar de laatste berichten zeggen dat ze "ermee bezig zijn".
Hun allereerste modem had dit wel in de vorm van een mac passthrough, maar die is niet meer in omloop.
De reden dat latere modems het niet hadden is (volgens geruchten) dat de firmware van die toestellen dat niet standaard aanbiedt (in tegenstelling tot de eerste).
De nieuwe bridge functie is nog onbekend, dus of het een mac passthrough gaat worden of een echte bridge mode, dat valt af te wachten.

DMZ gebruiken (maw achter een extra interne NAT zitten) is zeker niet optimaal als je bv een fatsoenlijke firewall hebt die graag bogon netwerken uitfiltert, dus ongeacht wat men beweert dient dit vermeden te worden.

proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Berichtdoor proximusboyke » 05 Feb 2020, 11:49

Naar gelang het aantal simkaarten is het bijlange niet de goedkoopste zoals ze beweren.
En natuurlijk als je minder aanbied is het logisch dat het goedkoper is. In een restaurant is dat ook zo.

De rest geven ze wat ze moeten geven. Maar hun mobiel is wel stukken beter dan bvb telenet.
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

rtl
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor rtl » 06 Feb 2020, 08:28

Kort over die wifi: schakel WPS ook uit, dan blijft wifi permanent uitgeschakeld. Schema’s zijn niet nodig.
Bij mij is de wifi op die manier nog nooit actief geweest.

Terug naar “Orange (Mobistar)”