Berichtdoor Amazor » 01 Feb 2020, 14:04
Mijn post over de poging tot gebruik van de DB-AD200 en DC-AD2000 voor het bekijken van het compact signaal heeft (helaas) een toevoeging nodig.
Gisteren had ik getest op de DB-AD200 met een vervallen smartcard die zijn nieuwe sleutels nog moest krijgen. Op dat moment had ik beeld bij de 23 tv-zenders met een pop-up dat de smartcard geheractiveerd moest worden. Vanmorgen was de kaart weer actief, maar gingen de meeste zenders van het compact signaal daarmee op zwart, met de melding "Je kan deze zender niet meer ontvangen. Gelieve na te kijken of de connectie met de modem niet werd verbroken."
Na een fabrieksreset van deze digibox heb ik de standaard zenderlijst van +80 zenders eens doorlopen en ook hier staan reeds diverse zenders (TV Plus, Stingray Classica, Eclips TV, vlaamsparlement.tv,...) 'op zwart'. Deze situatie is dezelfde alsof je vroeger een extra zenderpakket had, maar je decoder niet interactief was. Enkele dagen na het ontkoppelen van de netwerkverbinding verloor je dan deze zenders, het speelde geen rol of deze zenders te decoderen waren. Misschien wordt met deze actie een 'uitdoofscenario' gecreëerd voor het basispakket op deze decoders.
Lang verhaal kort, bijna heel het aanbod van het compact signaal is bij deze boxen behandeld als een betaalzender, ondanks deze signalen echt FTA (FTC) zijn. In de praktrijk heb je enkel beeld zonder melding op de zenders één, Canvas, Ketnet, Vitaya, Comedy Central en NPO 1,2 en 3.
Het gratis radioaanbod is wel te beluisteren in combinatie met de modem-melding.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Smart Enterprise Comfort (Xiaomi Pocophone F1) /// BASE 0