Paardenworst recept

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer

Re: Paardenworst recept

Berichtdoor Goztow » 08 Sep 2020, 22:17

+1 voor ons kookboek subforum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 08 Sep 2020, 22:27

Ordon schreef:Vertel.
Hoe kunnen UB leden het best hun tonic siroop maken? 8)
(En waar halen ze de ingrediënten.)

Ik gebruik dit recept
https://youtu.be/VGhSH9_fszg
Alles, behalve de cinchona, koop ik in België. Reden is eenvoudig : ik koop stukjes schors en die vind je enkel in het buitenland. In België vind je alleen cinchona in poedervorm. Tja, wat draaien ze er nog allemaal onder? Meestal anti klonter middel en smaakversterker, zoals met alle gemalen kruiden het geval is. Daarom stukken cinchona in Nederland. Gewoon Google gebruiken voor winkels en prijs. De rest zoals citroengras en Jamaica peper koop ik hier gewoon in de winkel. Citroenzuur komt van bij Marokkaanse winkel die een vierde van de gangbare prijs vraagt. 7,50 per kilo als ik mij niet vergis. Ik koop dan meteen een kilo omdat ik het in andere recepten ook gebruik.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Ordon
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 42 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

~~~ UB tonic siroop ~~~

Berichtdoor Ordon » 09 Sep 2020, 04:54

Een recht toe recht aan recept waar niet veel kan mislopen. :thumbs:
Mits de juiste en kwalitatief goede ingrediënten.

Bedankt om dit te delen.

NielsH
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Berichtdoor NielsH » 09 Sep 2020, 13:58

Jack Daniels schreef:
Ordon schreef:Vertel.
Hoe kunnen UB leden het best hun tonic siroop maken? 8)
(En waar halen ze de ingrediënten.)

Ik gebruik dit recept
Alles, behalve de cinchona, koop ik in België. Reden is eenvoudig : ik koop stukjes schors en die vind je enkel in het buitenland. In België vind je alleen cinchona in poedervorm. Tja, wat draaien ze er nog allemaal onder? Meestal anti klonter middel en smaakversterker, zoals met alle gemalen kruiden het geval is. Daarom stukken cinchona in Nederland. Gewoon Google gebruiken voor winkels en prijs. De rest zoals citroengras en Jamaica peper koop ik hier gewoon in de winkel. Citroenzuur komt van bij Marokkaanse winkel die een vierde van de gangbare prijs vraagt. 7,50 per kilo als ik mij niet vergis. Ik koop dan meteen een kilo omdat ik het in andere recepten ook gebruik.

Enorm interessant dit!
Over de kinebast: je zegt dat je die niet in poedervorm wilt gebruiken, voorlopig vind ik die echter vooral (alleen?) in poedervorm. Enig idee waar ik ze dan wel kan vinden in NL? (ja, ik heb Google gebruikt ;-))

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Jack Daniels » 09 Sep 2020, 15:13

NielsH schreef:Enorm interessant dit!
Over de kinebast: je zegt dat je die niet in poedervorm wilt gebruiken, voorlopig vind ik die echter vooral (alleen?) in poedervorm. Enig idee waar ik ze dan wel kan vinden in NL? (ja, ik heb Google gebruikt ;-))

puurenkracht.nl
Natuurproduct.com

let op het is kinAbast en niet kinEbast

sandbert
Member
Member
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Berichtdoor sandbert » 20 Sep 2020, 08:57

@ Jack Daniëls

Uit dS Magazine van 19.09.2020, rubriek Restaurant, auteur / recensent Bruno Vanspauwen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200915_95667915 (betaalmuur)

". . . pronkstuk van de avond is de waanzinnig lekkere worst, propvol grof gehakt varkensvlees van prima kwaliteit, zonder één spoor van vet, . . ."

Toen ik dit las moest ik onwillekeurig aan jouw zoektocht naar het recept van paardenworst denken. Misschien leer je daar als liefhebber van lekkere worst wel iets bij.

Vanspauwen - die echt niet gul te noemen is in zijn kwoteringen - bedeelde het restaurant in Ukkel waar ze dit serveren zowaar met de max. kwotering van 4 bordjes.
Voor mij is dit te veraf, maar voor de personen die dichterbij wonen, is het lekkere eten aan zeer goedkope prijzen misschien wel als aan te raden te beschouwen.

NielsH
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Berichtdoor NielsH » 21 Sep 2020, 08:59

Jack Daniels schreef:Ik gebruik dit recept

Heb vorige week me eraan gewaagd. Simpel recept en een fijn resultaat. :beerchug:
Is vooral aangenamer dan Schweppes (minder suiker, dus minder plakkerig) en zeker goedkoper dan Fever Tree :-)
Fijn dat ik het hier heb leren kennen.

Volgende opdracht: ik ga zelf m'n ginger beer maken.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Jack Daniels » 21 Sep 2020, 16:47

En voor je het goed en wel weet of beseft evolueert UB naar een kookforum. :-D

Terug naar “Allerlei”