Berichtdoor Ernie » 12 Okt 2020, 20:21
Hier zelf gemaakt: zéér stevig, goedkoop en behoorlijk handig.
De poten zijn, van opzij gezien, een centrale verticale metalen buis (rechthoekige doorsnede) die ietwat uit het midden, meer aan de achterkant staat en boven en onder een vierkante buis daar dwars op gelast.
Op die manier heb je al een stevige basis waar je behoorlijk wat gewicht op kan zetten, het blad van 4cm van buigt absoluut niet door en ik kan vooruit/achteruit behoorlijk duwen/steunen/..
Voor de zijdelingse stijfheid zijn dan telkens per poot 2 stukjes vierkante buis gelast waardoor de poot van bovenuit als een kruis uitziet.
Door die zijstukjes van de poten gaten geboord, in het blad messing bussen met schroefdraad aan de binnenkant (grote pluggen) geboord en de boel met grote bouten vast gezet.
Zo heb ik een blad van 90cm diep, vrije beweging links/rechts vermits de verticale steunen meer naar achter staan en dit alles is écht stabiel.
Onder de onderste horizontale stukken heb ik op iedere hoek verstelbare pootjes gezet om evt te kunnen regelen.
Aan de achterzijde, onder het blad, een kabelgoot geschroefd voor kabelmanagement et voila: goedkoop & stevig.
Gelukkig, gezond en coronavrij 2021!