Corona: Reis- / vlieg- annulaties, refunds en vouchers

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer

Re: Corona: Reis- / vlieg- annulaties, refunds en vouchers

Berichtdoor axs » 14 Mei 2020, 15:40

Dizzy schreef:Iemand al geld terug gehad van Brussels Airlines? Ze bieden ook vouchers maar daar ben ik minder mee en wie zegt dat ze dan nog bestaan?

Ik las in een artikel in DS dat het zeer moeilijk was om hen te bereiken. Dat zal na de laatste ontwikkelingen niet verbeterd zijn :-(

Soit, ik hoop nog tickets te recupereren van geannuleerde vlucht.

Hier reeds diverse tickets van Brussels airlines (12 vluchten) terugbetaald gekregen.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 195 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Berichtdoor Dizzy » 14 Mei 2020, 15:47

Hoe heb je dat aangepakt?

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer

Berichtdoor axs » 14 Mei 2020, 16:05

Tickets zijn geboekt van Amex business travel - zij handelen dit af.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 14 Mei 2020, 16:47

Zij zullen andere manieren hebben om contact te leggen. Heb mijn tickets bij BA zelf besteld.

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 810 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1324 keer

Berichtdoor Goztow » 15 Mei 2020, 07:09

Disney heeft me nu net, ongeveer 2 maand na de annulatie, terugbetaald. Ik had op 17 maart geannuleerd dus voordat ze aankondigden dat ze vouchers zouden geven. Hier ben ik toch wel heel tevreden over. Nu zien of we in augustus naar Frankrijk geraken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Taaner242
Member
Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor Taaner242 » 15 Mei 2020, 12:10

Iemand ervaring met ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen) ?

2 weken geleden formulier gestuurd voor terugbetaling van onze reis met de Nightjet, maar buiten copy van ingediend formulier nog niks gehoord. Ik vermoed dat het ook wel druk is bij hen, maar wou eens horen of iemand al ervaring had.

Hotel gemakkelijk kunnen annuleren via Booking, maar was ook nog niet betaald :-)

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 289 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Berichtdoor on4bam » 30 Mei 2020, 00:19

Vandaag terugbetaling ontvangen van de autoverhuurder. Weliswaar hadden we maar voor een voorschot gekozen van €25 i.p.v. het volle bedrag maar de €25 stonden vandaag terug op onze CC.
Brussels Airlines hult zich ondertussen in stilzwijgen en wat ons betreft, wat ook het eindresultaat wordt, hebben ze afgedaan. Op uitzondering van Scandinavië (SAS) kozen we voor Europese vluchten steeds BA, ik hoop dat ze nu ook "begrip" opbrengen dat we andere maatschappijen zullen kiezen in de toekomst.
Bye, Maurice
https://on4bam.com

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 9 keer

Berichtdoor CCatalyst » 30 Mei 2020, 12:25

on4bam schreef:Brussels Airlines hult zich ondertussen in stilzwijgen en wat ons betreft, wat ook het eindresultaat wordt, hebben ze afgedaan.

Chargeback.

Of je hebt toch niet met Bancontact betaald :eek:

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 15 Sep 2020, 12:15

2 weken geleden een standaard "sorry" mail omdat het lang duurde om terug te betalen, uitzonderlijk blabla, druk, blabla.
Vandaag mail met terugbetalingsinfo "terugbetaling is verwerkt". Nu afwachten wanneer het bedrag weer op de rekening (CC) staat.
Bye, Maurice

fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Berichtdoor fred_be9300 » 15 Sep 2020, 13:14

Effe delen...

Wij hadden ...
Vlucht (april) Eurowings via eDreams.nl - na veel aandringen en wachten, terugbetaald.
Vlucht (april) Aegean via eDreams.nl - heb een voucher aanvaard. (We vliegen vaak met hen, en voucher is na 18m niet gebruik, in te wisselen voor cash)
Parking (april) op Düsseldorf: voucher. (Was een prepaid, nonrefundable booking).

Daarnaast nog een paar vouchers van vluchten in augustus die niet werden genomen...

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor bollegijs » 15 Sep 2020, 13:21

Effe delen...

TAP vlucht naar Afrika: TAP zegt dat terugbetaling alleen kan aangevraagd worden via hun online module (dus niet via andere kanalen), die module zegt dat mijn boeking nooit heeft bestaan, daar houd de communicatie op. Telefonisch onbereikbaar. FOD Mobiliteit en Vervoer heeft na maanden mijn klacht afgesloten wegens geen reactie van TAP. Ze raden mij rechtbank aan :beerchug:

In november wss een Swissair vlucht met dit probleem, al denk ik dat die gezondere onderneming zijn.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 24 Sep 2020, 20:33

Vandaag eindelijk de terugbetaling ontvangen. Negen dagen tussen de mail dat de terugbetaling verwerkt was (15/9) en de feitelijke terugbetaling (24/9).
Bye, Maurice

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 25 Sep 2020, 10:39

Van BA alleen nog maar bericht dat ze ermee bezig zijn en dat het nog "even" zal duren.

Bij Canadian Airlines wel geld al volledig terug gehad.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 25 Sep 2020, 11:12

Dizzy schreef:Van BA alleen nog maar bericht dat ze ermee bezig zijn en dat het nog "even" zal duren.

:roll:
Dat kunnen ze idd wel maar ook dat soort mails heeft maanden geduurd.
Bij ons ging er iets meer dan 6 maanden over tussen annulering (door BA) en geld op de rekening
Bye, Maurice

rolandvc
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor rolandvc » 25 Sep 2020, 11:30

Hadden vlucht geboekt bij Iberia van Brussel naar Granada voor augustus.
Keuze tussen terugbetaling, voucher tot eind 2021 of omboeking ticket naar andere vlucht tot 30/06/21.
Deze laatste kon aan dezelfde voorwaarden als het geboekte ticket. Voor de voucher golden de voorwaarden zoals ze zijn op moment van nieuwe boeking. Vermits ons vorige ticket aan bijzondere promovoorwaarden geboekt was, zouden we met de voucher sowieso een opleg moeten betalen. Daarom gekozen voor omboeking naar een vlucht in juni volgend jaar. En maar hopen dat het tegen juni wat veiliger geworden is. De omboeking zelf verliep vlot en was binnen de paar minuten geregeld.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 25 Sep 2020, 12:45

rolandvc schreef: De omboeking zelf verliep vlot en was binnen de paar minuten geregeld.

Uiteraard. Alles waarvoor geen harde cash moest teruggegeven worden ging vlot.
In het geval van Brussels was die cash er zelfs niet tot de regering de steun goedkeurde. Wij kozen voor terugbetaling omdat we 1. met een voucher enkel met BA zouden kunnen vliegen en we toen ook al door hadden dat het niet "de nabije toekomst" zou zijn. 2. de tarieven hoger zullen zijn in de toekomst en we door vast te hangen aan de voucher nog extra zouden moeten betalen om de voucher niet verloren te laten gaan en 3. we hadden verwacht dat BA "belly up" zou gaan en de voucher sowieso waardeloos.
Bye, Maurice

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor bollegijs » 25 Sep 2020, 12:58

on4bam schreef:
Uiteraard. Alles waarvoor geen harde cash moest teruggegeven worden ging vlot.
In het geval van Brussels was die cash er zelfs niet tot de regering de steun goedkeurde. Wij kozen voor terugbetaling omdat we 1. met een voucher enkel met BA zouden kunnen vliegen en we toen ook al door hadden dat het niet "de nabije toekomst" zou zijn. 2. de tarieven hoger zullen zijn in de toekomst en we door vast te hangen aan de voucher nog extra zouden moeten betalen om de voucher niet verloren te laten gaan en 3. we hadden verwacht dat BA "belly up" zou gaan en de voucher sowieso waardeloos.

Klopt, in het verleden had ik paar vergoedingen omtrent 3u te late vlucht. Ze bieden me altijd het wettelijke bedrag + 50% extra als ik de voucher accepteerde. Altijd geweigerd ook al was die voucher 300eur meer waard, en dat om dezelfde redenen die jij opsomt.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 9 keer

Berichtdoor CCatalyst » 25 Sep 2020, 15:57

on4bam schreef:we hadden verwacht dat BA "belly up" zou gaan en de voucher sowieso waardeloos.

Uitstel is geen afstel. Ze kunnen er geld in blijven smijten maar het is een bodemloze put. Helaas want los van dit alles is het wel een mooie maatschappij met vriendelijk personeel aan boord (gemiddeld gezien, en ik besef wel dat niet iedereen deze ervaring heeft).

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 25 Sep 2020, 16:12

Klopt. Zoals bij vele bedrijven is de inzet van het personeel stukken beter dan de policies van het bedrijf.
BTW, we vlogen 2 weken voor het faillissement nog met Wow, niets te merken bij het personeel hoewel ze zeker van het nakende einde moeten geweten hebben (wij hadden ook al een vermoeden maar normaal zou Icelandair hen over genomen hebben).
Bye, Maurice

AfAX
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Berichtdoor AfAX » 25 Sep 2020, 16:15

Voor de eerste maal in mijn leven geboekt voor vlucht in juli naar FR. Door hen geanuleerd, door hen de mogelijkheid geboden om te kiezen voor voucher en terugbetaling.
Nadien nogmaals aangeboden om een voucher te nemen die ik weer weigerde en eergisteren bericht gekregen via Paypal dat er een terugbetaling komt.

BA en Jetair Fly van de maand juni nog niets teruggekregen.

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Berichtdoor DarkV » 25 Sep 2020, 16:20

rolandvc schreef:Hadden vlucht geboekt bij Iberia van Brussel naar Granada voor augustus.
Keuze tussen terugbetaling, voucher tot eind 2021 of omboeking ticket naar andere vlucht tot 30/06/21.
Deze laatste kon aan dezelfde voorwaarden als het geboekte ticket. Voor de voucher golden de voorwaarden zoals ze zijn op moment van nieuwe boeking. Vermits ons vorige ticket aan bijzondere promovoorwaarden geboekt was, zouden we met de voucher sowieso een opleg moeten betalen.

En je kon kiezen voor terugbetaling... konden wij ook, het enige wat we zouden krijgen was nog 11 euro per ticket :roll:

We zitten nu met vier tickets van 170 euro... geen idee of we die ooit nog kunnen gebruiken.

Terug naar “Allerlei”