Media Markt in Makro Sint Pieters Leeuw sluit!

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Media Markt in Makro Sint Pieters Leeuw sluit!

Berichtdoor fluppie » 14 Aug 2019, 12:37

Redelijk verontrustend nieuws,voor de Makro keten...

https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-pie ... ~aff7925e/

Ik vind dat de MM. in Makro een verkeerd idee was,Makro zou m.i. beter zelf elektro terug verkopen,of een keten onder de arm nemen die niet aanwezig is hier,of mss. zelf niet in de Benelux. Zodanig dat de mensen terug naar Makro kunnen om iets te kopen aan voorwaarden,die in geen enkele andere winkel in Belgie te verkrijgen zijn.

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 210 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer

Re: Media Markt in Makro Sint Pieters Leeuw sluit!

Berichtdoor MaT » 14 Aug 2019, 12:49

Goh, verontrustend.. Als dit betekend dat makro terug zelf elektronica gaat verkopen lijkt me dit geen slechte zaak voor de consument. We hebben geen 10 mediamarkten nodig op 1km² :)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

lukadad
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor lukadad » 14 Aug 2019, 13:00

Aja, ne Mi store!! Da zou nogal ne primeur zijn.

serialchiller
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 60 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor serialchiller » 14 Aug 2019, 13:01

Makro Cash&Carry maakt deel uit van de METRO Group (METRO AG) en die zijn ook eigenaar van "Mediamarkt - Saturn Holding".
Dus een externe elektronica en huishoudapparatenverkoper in Makro kan je bijna zeker vergeten.
Opnieuw in eigen beheer? Ze stootten die afdeling 2 jaar geleden net af om MediaMarkt dit in hun plaats te laten doen.
Dit zijn helaas stuiptrekkingen van een traag stervende Makro. De échte professionele klanten(veelal HoReCa) van weleer zijn allang vertrokken naar Metro Cash&Carry(in het geval van SPL naar die van Vorst) die zich ook nog écht op hun richten, zowel in aanbod als in service.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 14 Aug 2019, 13:23

Ik meen mij nog te kunnen herrineren dat de elektro afdeling van Makro toch wel een enorme aantekkingskracht had,ik denk nu wel dat Makro in staat moet zijn om terug zelf een elektro afdeling op te starten,die hoeft niet zo groot te zijn,met maar een vestiging,men kan trouwens die in Sint-Pieters-Leeuw gebruiken als proef,en kijken hoe de klanten reageren.

serialchiller
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 60 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor serialchiller » 14 Aug 2019, 13:28

Die aantrekkingskracht was er inderdaad, maar de concurrentiedruk, met onder andere nichtje MediaMarkt, lag erg hoog. MEnsen uit Anderlecht, Vorst, Drogenbos die de N6 afrijden op zoek naar de grote winkelketens komen ook eerst de fullsize MediaMarkt tegen onderweg... Er spelen veel factoren.
Ik ben zelf van St-Piet-Leeuw en de situatie bij Makro is naar verluid complex...

R2D2
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor R2D2 » 14 Aug 2019, 14:38

Makro zit al een tijdje in de problemen. Restyling en heroriëntatie blijken niet te werken. In Makro Machelen lijk je soms alleen in de winkel te lopen. Amper nog personeel. 3 kassa's open van de 20+.
Logisch dat een Mediamarkt daarbinnen niet rendeert.

Quid pro quo
Member
Member
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Berichtdoor Quid pro quo » 14 Aug 2019, 15:32

Haaaa the good old Makro days

Vroeger gingen mijn vriendin en ik om de paar weken op daguitstap naar Wijnegem.
's Morgens half dagje shopping center en 's middags naar de Makro.

Terwijl zij haar vertier zocht op de kleding- en schoenenafdeling, struinde ik beneden door de elektro en daarna trok ik naar boven naar de tv-afdeling en om de CD/DVD bakken uit te pluizen.

Sinds MM er zijn intrede maakte ben ik er hoop en al nog 2 keer binnengeweest. Totaal ongezellig nu.

Van mij mogen ze liever vandaag dan morgen terug naar de pré-MM periode...

tien
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Berichtdoor tien » 14 Aug 2019, 16:38

Makro is bij mij geleden van ergens jaren 90.
Was toen enkel voor mensen met btw nummer en "in't groot". Grootvader ging regelmatig en kon je zeker zijn dat de hele familie weer paar weken appelsienen genoeg had etc. Foldertjes waren wel leuk.

Ik weet dat ze een beetje gemoderniseerd zijn en het nu eigenlijk gewoon hetzelfde als carrefours is. Om er zo ver voor rond te rijden zou ik al zeker niet meer doen. Van mediamarkt ben ik eigenlijk ook al niet echt fan, enkel voor de dvd's en cds ga ik soms eens bladeren. Voor electro zijn ze irritant en je moet praktisch altijd terug omdat de winkel gewoon vol reeds terug gebrachte kapotte artikelen ligt.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 15 Aug 2019, 10:10

Ik ga/ging altijd naar Makro Eke,nu zeer moeilijk te bereiken,ik kom van richting oostakker,en men moet echt vele km omrijden,tot in Deinze,en dan terugkeren om langs die kant de afslag te nemen.Terugkomen is ook niet zo evident.
Ik hoop hoe dan ook dat Makro zijn glans van weleer kan herstellen,dat waren nog eens tijden...zoals hierboven meermaals gezegd,was de elektro afdeling de aantrekkingspool van de winkel,dat heeft men echt ferm onderschat.
M.M. onder de arm nemen blijkt geen goed idee,ook wij gaan naar Media Markt Oostakker,als het moet(en dat is een zeer grote).
laten we hopen dat de leiding nog weet hoe het vroeger was,en sint-Pieters-Leeuw nu gebruikt als een soort proef project,om de goede Makro tijden van weleer te laten herrijzen.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 341 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Berichtdoor ub4b » 15 Aug 2019, 11:44

fluppie schreef:Ik ga/ging altijd naar Makro Eke,nu zeer moeilijk te bereiken,ik kom van richting oostakker

Vanuit oostakker rij richting Melle via de R4 en ga richting Ghelamco arena. Dan rij je tot net na de coca cola, en aan de Media Markt Zwijnaarde rij je de N60 op. Opletten voor de struikrovers aan de brug van de Makro nu daar werken zijn, dus helaas 50.

Dit spaart veel tijd uit ipv om te rijden via Deinze.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 15 Aug 2019, 11:58

Alvast bedankt voor deze info. zal ik zeker doen,bij een volgend Makro bezoek.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer

Berichtdoor WalterB1 » 15 Aug 2019, 12:11

"Tegelijk werd de rendabiliteit van de vestiging onder de loep genomen en bleek dat twee winkels op amper twee kilometer van elkaar niet werkte.”

Interessante conclusie. Daar moet je gestudeerd voor hebben.

Jammer. Het personeel van die Makro-vestiging is al zwaar getroffen.
Internet: Tadaam 4G premium 'black-friday'-promo
Televisie: Netflix, VRTnu, Stievie-free, Prime-video
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Terug naar “Allerlei”