'Basta' en de helpdesk van Mobistar

jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 Apr 2003
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Contact:

'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor jan28 » 11 Jan 2011, 17:04

Afbeelding

redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1539
Lid geworden op: 26 Okt 2005
Bedankt: 82 keer
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor redman » 11 Jan 2011, 17:36

Heb gisteren goed gelachen toen ik het op tv zag.
Afbeelding

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2443
Lid geworden op: 23 Jan 2010
Bedankt: 256 keer
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Dima_2005 » 11 Jan 2011, 17:41

Wel mooi, hoewel ik vind dat ze dat moesten doen bij Belgacom :bang:
Ik moest nog nooit lang wachten bij Mobi* (max. 2min), echter bij Belgacom... grrr (1.5uur naar krakende muziekje)

Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 Jun 2007
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Razornord » 11 Jan 2011, 17:45

Zalig!

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 546 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor ubremoved_15739 » 11 Jan 2011, 17:56

Machtig prachtig! :lol2:

Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 Mar 2007
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor quistnix » 11 Jan 2011, 17:58

Van mij mochten ze dat gerust bij Belgacom gedaan hebben, ik zou er niet minder om gelachen hebben :-D :-D :-D :-D

Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 04 Sep 2008
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor tomw » 11 Jan 2011, 18:06

Echt zalig programma gewoonweg. Wel vind ik dat ze de verkeerde persoon in het ootje genomen hebben. Die mens van security doet echt wel goed zijn werk, dat kan je van vele bij de helpdesk niet zeggen... :|
Eigenlijk moesten ze echt met de klantendienst zelf een grap uitgehaald hebben.
Laatst gewijzigd door tomw op 11 Jan 2011, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2443
Lid geworden op: 23 Jan 2010
Bedankt: 256 keer
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Dima_2005 » 11 Jan 2011, 18:41

Da's waar...

Trouwens:
Mobistar bedankt Mathieu voor zijn professionele aanpak in de "container"-affaire. Hij verdient een bloemetje!

https://twitter.com/#!/PressMobistar/st ... 7210237953

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2269
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 132 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor johcla » 11 Jan 2011, 20:58

Vond het ook een prachtige uitzending.

Gebruikersavatar
D3bian
Moderator
Moderator
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 Jun 2006
Locatie: Zemst
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Contact:

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor D3bian » 11 Jan 2011, 23:48

Ik vind het helemaal niet grappig.

Die container stond er op een dag waar de sneeuwval al bijna half het land platgelegd had. De container stond pal voor de brandingang voor de brandweer en de ingang/uitgang parkeergarage. Ik zou wel eens willen zien wie van jullie het grappig vind van niet thuis te geraken na een nacht werken omdat een of andere paljas het in zijn hoofd haalt om een grap uit te halen.

Er zijn andere manieren waarop je protest ludiek kan doen, maar dit is een bedrijf praktisch lam leggen + met hardwerkende mensen hun voeten spelen.

Ik vind dit duidelijke failure imho.

En idd, Matthieu verdiend zeker een bloemetje. Een dikke pluim in zulke omstandigheden je cool te houden en beleefd en vriendelijk te blijven.
Afbeelding

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Lord Utopia » 11 Jan 2011, 23:51

De impact is gelukkig miniem gebleven. Het werd gefilmd in de zeer vroege ochtend.

q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2263
Lid geworden op: 23 Dec 2007
Locatie: nevele
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor q-tec » 12 Jan 2011, 00:20

haha ik vond het wel leuk!

In tegenstelling tot de belgishe helpdesken heb ik nu een paar amerikaanse moeten afbellen en die pakken dat veel beter aan naar mijn mening!
ipv 1/2/* te toetsen gewoon praten "yes" "no" "repeat that" "main menu" tot je bij iemand uitkomt en raar maar waar na die menu's te zijn doorlopen geen muzieje maar direct iemand aan de lijn

*het zou me niet verwonderen dat heel dat boeltje steunt op l&h
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 Jun 2008
Bedankt: 38 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor LPS » 12 Jan 2011, 00:23

D3bian schreef:De container stond pal voor de brandingang voor de brandweer en de ingang/uitgang parkeergarage. Ik zou wel eens willen zien wie van jullie het grappig vind van niet thuis te geraken na een nacht werken omdat een of andere paljas het in zijn hoofd haalt om een grap uit te halen.
Uiteraard is het verplicht om meerdere nooduitgangen en toegangen te voorzien voor de brandweer, ook in de Mobistargebouwen. Als de medewerkers écht opgesloten zouden zitten door het versperren van 1 toegang, dan is het onmiddellijk werk aan de winkel qua veiligheid.

Ik vind het belangrijk dat er groepen zijn die de lange en inefficiënte telefoontjes naar de klantendiensten op een ludieke manier aan de kaak stellen en zo onder de aandacht brengen. Dergelijke initiatieven zijn de minst schadelijk en dus meest wenselijk; andere manieren faalden tot nu toe (lees: een jarenlange collectieve klaagzang van een grote groep teleurgestelde klanten heeft niets uitgehaald, daarnaast willen de operatoren ook helemaal niets weten van wettelijke bepalingen die onhaalbaar zouden zijn (vb. maximumwachtduur).

En wat betreft de keuze voor Mobistar ipv de Belgacom Group: dat heeft alles te maken met het feit dat ze liever een mogelijke negatieve impact op de Belgacom Group vermijden aangezien de VRT, net als BGCG, beiden nog steeds intensief gelinkt zijn aan de schatkist. Ze viseren met andere woorden liever een staatsonafhankelijk bedrijf dan een onderneming met dezelfde geldschieter te schofferen...
Laatst gewijzigd door LPS op 12 Jan 2011, 00:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2079
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Tomsworld » 12 Jan 2011, 00:26

De arme man was idd een ongelukkig slachtoffer maar het is idd godgeklaagd de dienstverlening, bij telco's en andere bedrijven met callcenters. Op het werk komen ze ook in aanraking met klanten. Maar ik ben eerder voor inbound call's, iemand neemt je probleem op in het systeem en wordt owner, die gaat horen, het nodige doen / escalren en houdt de klant op de hoogte, 1 SPOC voor je probleem met de klant (eventueel met backup) maar niet idd dat je zelfs rondgeslingerd wordt op 5 diensten, die nooit op de hoogte zijn etc.
Provider: Orange cable 100/10
Netwerk: Unifi Edgerouter 4, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + UniFi switches Voip: Voip 3cx & Ovh + 3*net
Tv: Orange decoder

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4161
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 471 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor Joe de Mannen » 12 Jan 2011, 08:51

Zalige actie.

Het probleem bij die grote bedrijven is dat mensen beoordeeld worden op de tijd die ze in een klant steken, niet de kwaliteit die ze aan diezelfde klant leveren. Hoe rapper ze er vanaf zijn, hoe beter voor hun bonusstatistieken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1753
Lid geworden op: 26 Jan 2009
Locatie: Gent
Bedankt: 142 keer
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Contact:

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor fredo66 » 12 Jan 2011, 09:02

Nog niet helemaal bekomen van het lachen. Niet alleen het slachtoffer bleef nog redelijk vriendelijk, ik heb het al anders geweten. Dikwijls verbreekt men ook gewoon de lijn nadat je 15 minuten gewacht hebt
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Nokia 2.1 - Roku 3 - PS4 Pro

Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 Mei 2006
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor localhost » 12 Jan 2011, 09:55

LPS schreef:En wat betreft de keuze voor Mobistar ipv de Belgacom Group: dat heeft alles te maken met het feit dat ze liever een mogelijke negatieve impact op de Belgacom Group vermijden aangezien de VRT, net als BGCG, beiden nog steeds intensief gelinkt zijn aan de schatkist. Ze viseren met andere woorden liever een staatsonafhankelijk bedrijf dan een onderneming met dezelfde geldschieter te schofferen...

Mooie samenzweringstheorie maar de verklaring is misschien eenvoudiger en bestaat uit 2 delen:
  1. Uit een onderzoek van Test-Aankoop bleek dat Mobistar de slechtst presterende helpdesk heeft. Mobistar heeft dit zelf erkend, in het kader van de "Neem eens op"-actie van het Radio 1 consumentenprogramma Peeters&Pichal.
  2. Het hoofdkwartier van Belgacom, de Belgacomtoren aan het Noordstation in Brussel, is gelegen in de Koning Albert II-laan. Zoek dat eens op bij Google Maps? In dezelfde straat zijn ik weet niet hoeveel Vlaamse administraties gevestigd. Daar kun je niet zomaar de onnozelaar gaan uithangen bij alleen maar Belgacom want dan zit heel Schaarbeek dicht. Je hebt daar met moeite plaats om een container te komen zetten en de verkeerschaos zou ervoor zorgen dat de container ook niet meer weg geraakt.
    Dit in tegenstelling tot het Mobistar-hoofdkwartier in Evere. Bekijk dat ook eens op Google Maps. Daar is plaats genoeg om zotte spellekes te spelen. Een andere goed slachtoffer (qua afsluitbaarheid met een container) is Scarlet in de Belgicalaan in Zaventem, maar Mobistar is nu eenmaal beter bekend bij het grote publiek dan Scarlet.
    Nog een voorbeeld van een slecht bruikbaar slachtoffer: Electrabel, in de Regentlaan in Brussel, op een paar honderd meter van de Wetstraat en het koninklijk paleis. Hang daar de onnozelaar uit en ge draait direct den bak in, als DOVO ondertussen uw container nog niet heeft opgeblazen wegens terrorismedreiging.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.

Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 Mar 2007
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor quistnix » 12 Jan 2011, 10:34

Precies, het was effectief het resultaat van een onderzoek van Test-Aankoop waaruit bleek dat Mobistar de slechtst presterende helpdesk heeft. Als het kappen is om te kappen vind ik het niet kunnen.

dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 Feb 2007
Locatie: 8020

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor dafour » 13 Jan 2011, 11:59

Oharme die bewaker :bang:

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 332
Lid geworden op: 31 Okt 2002
Locatie: Blankenberge
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contact:

Re: 'Basta' en de helpdesk van Mobistar

Berichtdoor ToMiKoN » 13 Jan 2011, 16:05

Mobiel: iPhone 6+ 64Gb + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 5 32 Gb
Home: Orange Internet + TV 100/10 Mbit


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CCatalyst, ddd en 4 gasten